Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pantera


Jonathan

Anbefalte innlegg

  • Svar 206
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Altså, Mr. Bungle, dette her blir bare tåpelig. Du sier her at DT ikke er metal fordi de er teknisk. Ergo, du påstår at alle metal band ikke er teknisk. F.eks. har du prøvd å covre pantera sine sanger ved og da få dem til å groove? Neppe... Har du i hele tatt forsøkt deg på Slayer's (inspirert av Venom) Angel Of Death MED et band i nakken? Tror ikke det.

Hele fundamentet for sjangeren Thrash metal er at musikken er rask og "teknisk"! Så klart det finnes andre metal band som ikke er teknisk, men fordi de ikke er teknisk, betyr at de er dårlige? DT er altså ikke metal fordi de kjører legato løp i tempo 180?!

DT er forresten ganske hard. De benytter seg av tung - fuzz og dobbel-pedal. Jeg vet ikke hva du helst assosierer det med. Metal eller jazz.

Forresten, jeg har ikke skjønt hva vokalisten deres har der å gjøre. Å høre en time på en kvasi Bruce Dickinson/Rob Halford vokal som kjemper seg i gjennom 7 min. med wining.

Jeg har sett på meningene til Nilsefix, og jeg skal portrettere han i et øyeblikk der han prøver å showe off: "Se her, jeg greier å shredde 32 deler i tempo 210" Tilfeldig Dude: "Spill noe IRON MAIDEN DA!!!!" Nilsefix: "oh, please..."

DT influences: Boston, Tempest, Emerson, Lake & Palmer, Yngwie Malmsteen, GTR, Kansas, Steve Morse, Rainbow, Dio, Ozzy Osbourne (lol) Styx, Judas Priest, Asia, Triumph, Megadeth (thrash), Pink Floyd, Led Zeppelin, King Crimson, Yes, Iron Maiden, (neimenn?) Queen.

Lol...

Greit nok hvis dere ikke liker metal (til de av dere) folkens, men kom ikke med de lavpannede flinkis meningene deres i en Pantera tråd. Gå å sett på Farmers market og analyser musikken deres. Passer sikkert bra for you geeks.

I rest my case... *knekk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmers market? 15/16 + 9/4 + osv osv??

:))

Forresten...mente du at bruce Dickingson var kvasi, eller EN kvasivokalist a la Dickingson?

:)

Forresten, selv er jeg enig i at mange metalband er svært så tekniske, men jeg synes ikke Pantera er en av de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, Mr. Bungle, dette her blir bare tåpelig. Du sier her at DT ikke er metal fordi de er teknisk. Ergo, du påstår at alle metal band ikke er teknisk.

Nope ... hehehe ...

F.eks. har du prøvd å covre pantera sine sanger ved og da få dem til å groove? Neppe... Har du i hele tatt forsøkt deg på Slayer's (inspirert av Venom) Angel Of Death MED et band i nakken? Tror ikke det.

*kremt* unnskyld .... sier du at Slayer er tekniske på linje med DT ........ HAHAHAHAHAHA........ vel...... I got news for you dude !

Trenger overhode ikke være teknisk for å spille fort !! Slayer har jeg covret i band ja .. ikke no problem det !

Hele fundamentet for sjangeren Thrash metal er at musikken er rask og "teknisk"!

feil..... tro det eller ei .... Thrash tar utgangspunkt i Metal ...ja ..... og Polkabeats ..... tror du meg ikke .... ok ... les leksa de omigjen !!

Så klart det finnes andre metal band som ikke er teknisk, men fordi de ikke er teknisk, betyr at de er dårlige? DT er altså ikke metal fordi de kjører legato løp i tempo 180?!

nei ..... jeg argumenterer for min definisjon av Metal .... eller feil .. min definisjon av DT hehehe...... merkelig at ingen ser det

DT er forresten ganske hard. De benytter seg av tung - fuzz og dobbel-pedal. Jeg vet ikke hva du helst assosierer det med. Metal eller jazz.

Vel ... definerer det ikke umiddelbart med Metal .....

Forresten, jeg har ikke skjønt hva vokalisten deres har der å gjøre. Å høre en time på en kvasi Bruce Dickinson/Rob Halford vokal som kjemper seg i gjennom 7 min. med wining.  

Jeg har sett på meningene til Nilsefix, og jeg skal portrettere han i et øyeblikk der han prøver å showe off: "Se her, jeg greier å shredde 32 deler i tempo 210" Tilfeldig Dude: "Spill noe IRON MAIDEN DA!!!!" Nilsefix: "oh, please..."

DT influences: Boston, Tempest,  Emerson, Lake & Palmer,  Yngwie Malmsteen,  GTR,  Kansas,  Steve Morse,  Rainbow,  Dio,  Ozzy Osbourne (lol) Styx,  Judas Priest,  Asia,  Triumph,  Megadeth (thrash), Pink Floyd,  Led Zeppelin,  King Crimson,  Yes,  Iron Maiden, (neimenn?) Queen.

:lol: :lol: :lol:

Lol...  

Greit nok hvis dere ikke liker metal (til de av dere) folkens, men kom ikke med de lavpannede flinkis meningene deres i en Pantera tråd. Gå å sett på Farmers market og analyser musikken deres. Passer sikkert bra for you geeks.

må si meg imponert over aggresjonen i din første post her på forumet hehehehehe...........

Velkommen til forumet forresten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten...mente du at bruce Dickingson var kvasi, eller EN kvasivokalist a la Dickingson?

Jeg mente at han var kvasi a la.

må si meg imponert over aggresjonen i din første post her på forumet hehehehehe...........  

Velkommen til forumet forresten

Joda, takk for det. Det ble litt for mye usaklige meninger for meg. Jeg snappet 8)

feil..... tro det eller ei .... Thrash tar utgangspunkt i Metal ...ja ..... og Polkabeats ..... tror du meg ikke .... ok ... les leksa de omigjen !!

Ok... Jeg tror jeg må spy. På 80-tallet slo L.A. gay-glam-whatever stilen ut for fullt, og det viste seg at hele buisnessen handlet om bare penger. Det fantes en undergrunnsbevegelse i L.A. som sto i mot 80's puddel metal. Band som Metallica, Megadeth, Anthrax og Slayer stod i mot band som Mötley Crue, Poison, Quiet Riot, Whitesnake osv. Musikken deres va en blanding mellom NWOBHM (New wave of bri...) og punk. Dem første som begynte med ta her va Mötorhead (du høre at kill em' all e ganske motorhead influert). Det va vel bare slayer som kjørte det derre polka rytma opp i 210, men slayer spilte på plassa der dem også spilte punk. Of forresten, har du prøvd deg på Megadeth's komposisjoner på gitar? De er sannelig ikke lett. Og har du spilt Slayer med band? Greide trommisen deres å spille de vanskelige tingene? De "tekniske" tingene :P

*kremt* unnskyld .... sier du at Slayer er tekniske på linje med DT ........ HAHAHAHAHAHA........ vel...... I got news for you dude !  

Trenger overhode ikke være teknisk for å spille fort !! Slayer har jeg covret i band ja .. ikke no problem det !

Nei, jeg sammenligner ikke DTs overlegne briefing med Slayer. Jeg bare sier at Slayer er også teknisk musikk. Slayer er jo forresten mye bedre enn DT musikk messig etter min mening.
tror at mr.bungle bare tuller med oss(håper jeg)

Det hadde vært slemt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ..... Trommissen til Slayer er jo helt BANANAS i forholt til Mike Portnoy I DT ...... herregud mann .....

Jeg sammenlignet de ikke. Jeg sammenlignet musikken. Og du svarte ikke på spørsmålet mitt om trommisen i bandet ditt greide å spille det Dave Lombardo spiller. Dave er ikke bananas i forhold til Mikey boy. Hva mener du med at Mike er overlegen i forhold til Dave? Danny Carey er i hvertfall på nivå med Mike Portnoy.

Men det finnes bare en Jan Axel von Blomberg :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ..... Trommissen til Slayer er jo helt BANANAS i forholt til Mike Portnoy I DT ...... herregud mann .....

Jeg sammenlignet de ikke. Jeg sammenlignet musikken. Og du svarte ikke på spørsmålet mitt om trommisen i bandet ditt greide å spille det Dave Lombardo spiller. Dave er ikke bananas i forhold til Mikey boy. Hva mener du med at Mike er overlegen i forhold til Dave? Danny Carey er i hvertfall på nivå med Mike Portnoy.

Men det finnes bare en Jan Axel von Blombø :twisted:

Danny Carey og Mike Portnoy er begge meget gode på intrikate, kompliserte greier (selv om mye av Careys greier er en god del vanskeligere); Lombardo er en "hard hitter" og god på hurtigere, men mindre komplisert materiale. Ingen vits i å sammenligne, i og med at begge kan mange ting som den andre ikke kan.

Jan Axel von Blomberg (Hellhammer) er konge! Han er riktig nok best kjent bak trommene i Mayhem, men han kommer fra jazz-bakgrunn og har spilt med haugevis av band i forskjellige stiler. Sjekk ut bandet det norske progbandet Winds; med dem viser han at han kan mye mer enn bare black metal...

En av Norges absolutt beste trommiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danny Carey og Mike Portnoy er begge meget gode på intrikate, kompliserte greier (selv om mye av Careys greier er en god del vanskeligere); Lombardo er en "hard hitter" og god på hurtigere, men mindre komplisert materiale. Ingen vits i å sammenligne, i og med at begge kan mange ting som den andre ikke kan.  

Jan Axel von Blomberg (Hellhammer) er konge! Han er riktig nok best kjent bak trommene i Mayhem, men han kommer fra jazz-bakgrunn og har spilt med haugevis av band i forskjellige stiler. Sjekk ut bandet det norske progbandet Winds; med dem viser han at han kan mye mer enn bare black metal...  

En av Norges absolutt beste trommiser.

Takk. Someone who do understand ;)

Danny Carey setter faktisk opp trommesettet sitt formet som et pentagram. :twisted:

Jeg skrev også feil så jeg... Blomberg, ikke Blombø... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.