Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Album endelig ferdig!


basic

Anbefalte innlegg

Vi har vært i studio i vinter /vår og nå er albumet endelig klart.

Tre av låtene kan du høre på myspacen vår:

myspace.com/nordavindband

Det er altså de tre første låtene som er nye, resten er haugamle. "Voktar", "I hans æra sal" og "Storherad".

Anbefaler å høre "I hans æra sal" om du ikke gidder å høre alle tre.

Må nevne at gitar lyden er så-som-så, grei nok. Ampen min brøt sammen

rett før innspilling og som alternativ vi måtte bruke en mesa nomad..

Er vel et snevert marked for sånt, men tilbakemeldinger settes pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikkje heilt min kopp med te men var faktisk ganske bra. lika de gammal einherjer då? høre noko av da her og der. synes ikkje gitar lyden var så galen heller eg, høres litt ut som da e frå 90 talet, og da e bra fø typen musikk:)

om eg skal legga te ein kommentar så synes eg cd prisen var drøy. me tek 14 euro inkl frakt. er ikkje lett å selga så dyre greier til folk i europa:) har anna økonomi dei enn oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke var at dette var FOR variert til å være black metal. Foretrekker det nok personlig enda mer repitivt og minimalt (gamle Ulver og første Enslaved), da jeg personlig opplever best stemning (av black metal-lignende musikk) når musikken og riffene er så nedstrippede og minimale at man glemmer at musikerne er der.

Men det blir vel feil å vurdere musikken bare på det grunnlaget, siden dette dette glir litt over i folkmetal-sjangeren.

Uansett, teken på riffene og melodiene er der, og de står ikke særlig tilbake til det andre jeg har hørt i vikingsjangeren. Hører egentlig ikke på vikingmetal, men mye her var temmelig bra. Integreringen av de forskjellige instrumentene var også bra.

Produksjonsmessig kunne det etter min smak vært mer "tåkete" og distant lyd over det hele, for å simulere litt ekstra stemning og mystikk over musikken. Spiller ikke inn musikk selv, men tror mer reverb og litt kutting i 5khz-frekvensen (eller "presence") er det jeg savner. Særlig de akustiske instrumentene (inkl fiolin) synes jeg opplevdes litt for nærværende og frampå i lydbildet (sikkert fordi alle de høye frekvensene, særlig rundt 5khz, er fanget bra opp).

(ser at dette ble litt vel mye "dette er hva dere må gjøre for å høres mer ut som gammel ulver og gorgoroth", så bare ta det som synserier. jeg vet ikke engang sikkert om jeg faktisk ville syntes at musikken deres ble bedre av at dere fulgte disse tipsene, det er bare noe jeg tror)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken var at albumet skulle være litt "underprodusert", samtidig som at kostnaden skulle være noenlunde lav. Mulig at det ble dratt litt langt, men sånn i det store og hele er vi fornøyd.

Dette er vår første utgivelse og vi har fått masse tips og erfaringer vi drar med oss videre.

@rocktrond: Takk takk, det er tilbakemelding som varmer!

@xshortx: Fela var en utfordring å få 100% ren, men vi er iallefall ikke langt unna ;)

@Wylde Thing: Einherjer er fett som f. det! Både gammelt og nytt ;) Hadde faktisk ikke tenkt så mye på prisen, men jeg er enig i det du sier,

så vi senket prisen til 18 e inkl. frakt. Takk for tipset :)

@Amebix: Vi heller vel mest i motsatt retning av den BM du beskriver, men noen av tingene du sier er relevane.. Notert!

Takk for alle tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.