Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson vs. Epiphone


perth

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor stor forskjell den er mellom den orginale Gibson Les Paul Studio og Epiphone Les Paul Studio. Jeg ser Ephiphonen er mye rimeligere, men hva er egentlig forskjellen?

Er Epiphonen en god gitar som man kan ha en stund og ikke bare en nybegynnergitar?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, en forskjell er det nok. Regner med at det er endel bedre hardware på Gibson sinde gitaren. De holder nok stemmingen bedre osv osv

Når det er sagt så koster nok også Gibsongitarer endel pga navnet. Uten at det betyr at de er dårlige

Ephiphone ville jeg tro er mer enn nok for en nybegynnergitar, samt en gitar du fint kan ha glede av i mange år fremover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt er av bedre kvalitet. treverket' date=' mekanikken, pickuper, alt..

Det er som å kjøpe bmw 520 i forhold til skoda octavia stasjonsvogn.[/quote']

Den sammenlignelsen er jo helt ubegripelig dårlig, ettersom enhver Skoda Octavia stasjonsvogn OUTPERFOMER enhver BMW520 på alle mulige områder.

Uansett, altså,hallo, Epiphone produsere sinnsvakt gode gitarer for den prisen, jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, Epiphone gir det mest gitar for penga, ferdig med det. Når det er sagt, så er det fortsatt ingen Gibson. Det har med følelse å gjøre. Følelse. Feeling. Det Ubeskrivelige. X-factor. Get it? Det er ikke Deg. Det er Gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Sandman, man får langt ifra den samme følelsen på en Epi som på en Gibson. Jeg har selv hatt Gibson Les Paul i 9 år, og det er alltid noe som ikke stemmer 100% når jeg spiller på Michael sin Epiphone. Men: Epiphone lager absolutt gode gitarer, de er jo tross alt godkjent av Gibson...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok dårlig sammenligning har lite peil på bil, men poenget var at bmw = betaler mye for merket og produsenten har lagt sjela si i komponentene, mens en skoda = klinger litt "lada" av navnet, og er ikke like populært blandt de pengesterke pga de på langt nær har samme rykte som bmw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om kjøpe meg en Les Paul og det står mellom en Gibson og En Ephione.. Hva bør jeg kjøpe...? Har spilt Akustisk i 2 år og el gitar i 6 måneder...

Du skal så klart kjøpe Gibson. Kjøp heller en billig Gibson enn en dyr Epiphone. Jeg har testet begge deler, og spiller selv mye på Gibsom LP gitarer (har 2 stk. en Classic og en Standard), og Epi. gitarene er bare ikke det samme. De har dårligere mikrofoner og treverk... mekanikken er stort sett den samme, men det stemmer at de sparer litt på stemmeskrue delen, selv om jeg fatisk ikke synes Gibson sine er bra nok heller, så jeg har byttet mine med Grover Tuners. Vekingen på gitarene er også helt forskjellige... En Gibson sitter skikkelig på kroppen din, mens en Epi. blir liksom litt sånn mere slingrete (sitter dårlig rett og slett). Hvis du på død og liv skal kjøpe Epi. kjøp Elitist serien, som er det beste de har og tilby, da er du ikke langt unna Gibson hverken i kvalitet eller pris.

Godt kjøp!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.