Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar (og litt utstyr). Hvilken?


Turilli

Anbefalte innlegg

Hey, siden det er konfirmasjon snart tenkte jeg å bruke en del penger pÃ¥ ny gitar. Jeg har sÃ¥ vidt begynt Ã¥ kikke litt pÃ¥ noen, men vil gjerne høre hva dere synes. Kom gjerne med egne forslag ogsÃ¥. Det mÃ¥ nevnes at jeg spiller hovedsaklig heavy metal sÃ¥ jeg vil ha en gitar med en slank og rask hals (og som ser badass ut :) ). Gitaren mÃ¥ ogsÃ¥ ha en Floyd Rose Tremolo. Ingen V-gitarer. Prisklasse blir vel pÃ¥ maks 25k.

De jeg har kikket litt på er:

Jackson MG Series DKMG Dinky

Jackson USA SL2H Soloist

Jackson USA SL2H-MAH Soloist

Også kikket litt på Dimebag signaturmodeller: Dean Stealth Floyd Snakeskin

Tror også jeg skal kjøpe en delay-pedal. Forslag?

På forhånd takk :)

Endret av Turilli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25k? Og metal?

Suhr, Caparison, Jackson, ESP > Ibanez, IMO. Ihvertfall når vi snakker sÃ¥pass høy prisklasse...

Kjøpte selv en Ibanez 2550 Prestige for noen av konfirmasjonspengene mine, og var forsåvidt fornøy med den, men Ibanez er ikke noe for meg.

Et tips: kjøp brukt! Ligger f. eks en Caparison Dellinger til 7k på finn.no, og den kjører de Ibanezene der så hardt neddi grusen at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg :ninja:

Må jeg finne skjold nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey, AKKURAT den jackson'en jeg har tenkt å kjøpe meg. Jeg fraråder deg å kjøpe ibanez egentlig. Synes de er crap å spille på (har en at the moment). EMG's er jo deilige å spille med, jeg foreslår Jackson'en.

EDIT: Dinky'en.

Endret av ErlendB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, siden det er konfirmasjon snart tenkte jeg å bruke en del penger pÃ¥ ny gitar. Jeg har sÃ¥ vidt begynt Ã¥ kikke litt pÃ¥ noen, men vil gjerne høre hva dere synes. Kom gjerne med egne forslag ogsÃ¥. Det mÃ¥ nevnes at jeg spiller hovedsaklig heavy metal sÃ¥ jeg vil ha en gitar med en slank og rask hals (og som ser badass ut :) ). Gitaren mÃ¥ ogsÃ¥ ha en Floyd Rose Tremolo. Ingen V-gitarer. Prisklasse blir vel pÃ¥ maks 25k.

De jeg har kikket litt på er:

Ibanes RG 1820X GK

Ibanez RG 2570Z VSL

Ibanez RG 3520Z HBK

Ibanez S 2170SE NTF

Jackson MG Series DKMG Dinky

Jackson Pro Series SL3 Soloist

Også kikket litt på Dimebag signaturmodeller: Dean Stealth Floyd Snakeskin

Begynte i kveld å kikke litt, kommer nok med flere forslag senere.

På forhånd takk :)

Jaja, der satte du meg fast :P

Uansett så er vel ESP og Jackson overlegne i forhold til Ibanez (som jeg aldri har likt noe særlig) når det kommer til metall.

Men du burde absolutt sjekke ut noe av Dean :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du gjør. Ikke bruk 25k pÃ¥ en ny gitar! NÃ¥r du er sÃ¥pass ung er det vanskelig Ã¥ vite hva du vil ha, noe som posten din tydelig viser - mange valg. :) Kjøp heller et par brukte for 15k samlet, og en god forsterker om du ikke har det. Ã… spille gitar blir fort nok økonomisk uforsvarlig om du ikke er forsiktig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du gjør. Ikke bruk 25k pÃ¥ en ny gitar! NÃ¥r du er sÃ¥pass ung er det vanskelig Ã¥ vite hva du vil ha, noe som posten din tydelig viser - mange valg. :) Kjøp heller et par brukte for 15k samlet, og en god forsterker om du ikke har det. Ã… spille gitar blir fort nok økonomisk uforsvarlig om du ikke er forsiktig. ;)

Nei, jeg regner heller ikke med at jeg blir å bruke så mye. Det er bare hvis det er en gitar som er VIRKELIG verdt det :)

Ang. forsterkere så har jeg en Line 6 Spider III 150w. Den skulle vel funke i noen år den.

Ellers ser det ut som det er Jackson og ESP som blir foreslått her. Skal se nærmere på et par modeller senere idag. Fortsett å komme med forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Esp Eclipse (tidløst design du ikke blir lei av) + Peavey 6505 = Epic win.

Evt. 5150! :P Men ja, jeg kan skrive under på det der. Riktignok var det en LTD EC-1000 jeg hadde, men det er jo ikke insane forskjell på de og de «årntli'e» ESPene. :) Og nå kommer de jo med Floyd også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du gjør. Ikke bruk 25k pÃ¥ en ny gitar! NÃ¥r du er sÃ¥pass ung er det vanskelig Ã¥ vite hva du vil ha, noe som posten din tydelig viser - mange valg. :) Kjøp heller et par brukte for 15k samlet, og en god forsterker om du ikke har det. Ã… spille gitar blir fort nok økonomisk uforsvarlig om du ikke er forsiktig. ;)

Pluss 1.

Men hvis jeg kunne brukt 25k på gitar hadde jeg kjøpt custom fra Framus, uten tvil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.