Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny neck pickup til Gibson les paul standard faded


jealei

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg eier en gibson lp standard faded, og jeg ønsker meg en ny neckpickup til den, jeg synes den er altfor hot for mitt bruk, så jeg ønsker meg en neckpickup som er fin til clean og rytme, har dere noen foreslag, og den må selvfølgelig matche brigde pickupen som er zebra

Edit: det er en burstbucker pro som står i fra før av

Endret av jealei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg eier en gibson lp standard faded, og jeg ønsker meg en ny neckup til den, jeg synes den er altfor hot for mitt bruk, så jeg ønsker meg en neckpickup som er fin til clean og rytme, har dere noen foreslag, og den må selvfølgelig matche brigde pickupen som er zebra

Edit: det er en burstbucker pro som står i fra før av

jeg har en DiMarzio PAF pro, liker den veldig godt! har fin og varm lyd

den jeg har er fra 78( noe som vil si at den her håndlaga) men de som selges nå låter vel akkuratt likt tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... skal vurdere det, har du noen lydklipp av den?

Lydklipp av pickuper er vel egentlig ganske så verdiløse uten noen faste referanser(teste flere pickuper i samme gitaren)

Du må nesten høre den i din egen gitar.

Bruker den på noen partier her og der på låtene på Myspace sida i signaturen, men tror ikke det hjelper deg så mye desverre.

Denne låter bedre en 59`Duncan som jeg sikkert har hatt i 4-5 gitarer opp gjennom åra.

Bedre strengedefinisjon og "klarere" på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der låter helt himmelsk.

Fat Pat pickupen fra GFS er også fantastisk fin for clean-lyd. Her er et lite klipp hvor jeg demonstrerer den, men jeg syntes du skal se bort fra spillingen.... :P

Vintage 59 pickupen fra samme produsent er også meget, meget god.

Endret av syndromet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du spiller fint jeg :) Var det parti i fra come away Melinda Uiah Heep?

Den første delen av klippet er Just a little med ARK, hvilket soleklart er tidenes norske lÃ¥t. Andre delen er King Crimson med Epitaph. BÃ¥de ser ut og spiller som en amøbe pÃ¥ det klippet, men det gir i hvertfall et inntrykk av pickupene. OgsÃ¥ hjelper det litt at jeg stiller i Anekdoten t-skjorte. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.