Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Zeros on the horizon (metal)


iceythe

Anbefalte innlegg

Forrige helg begynte jeg å leke med EQ og div instillinger for mixing. I utgangspunktet skulle det bli en testklipp, men endte heller i en sang uten stor mening. Jeg hater Ã¥ ikke gjøre noe ferdig, og i stedet for Ã¥ knote pÃ¥ et dødfødt utgangspunkt, bestemte jeg for Ã¥ avslutte før jeg fikk gjort den komplett. Sangen hadde egentlig over 5-6 min med innspilling, men fordi jeg har valgt Ã¥ wrap it up, gidder jeg ikke Ã¥ dra den sÃ¥ langt. "Polish a turd and it's still a turd" haha.

Produksjonsmessig er jeg mest fornøyd med komprimeringen, for trommene sitter bedre i denne mixen i forhold til de jeg har spilt inn tidligere. Det er masse jeg ikke er fornøyd med, men hovedsakelig basslinjen. Dette er vel den første sangen jeg har brukt en ekte bass til innspilling (!). Ellers er dette instrumental, og det er ikke lagt til rette for vokal. Leaden kan derfor virke litt dominerende og i overkant..

Men jeg håper noen har litt innspill på hva jeg kan gjøre bedre. Mest produksjonsmessig, da jeg allerede har en viss pekepinne på hvor basic alt ellers er spillmessig  <_<

SoundClick artist: Iceythe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra sang!

Så over til den konstruktive kritikken: Trommene virker litt gjemt bak i lydbildet, cymbalene høres klart og tydelig, men bla skarp og tom'ene drukner litt blant alt det andre. Gitaren dominerer veldig og overdøver det meste, og bassen gjemmes ogsÃ¥ litt. Men bra produsert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kul sang, hadde vært intressant med noe vokal på.

Eneste jeg kan si er vell som Curl-Head sa over her at noen av trommene forsvinner litt bak gitaren, blandt annet tom`er og kicken. Bassen syntes jeg at jeg hørte veldig lite til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra sang!

Så over til den konstruktive kritikken: Trommene virker litt gjemt bak i lydbildet, cymbalene høres klart og tydelig, men bla skarp og tom'ene drukner litt blant alt det andre. Gitaren dominerer veldig og overdøver det meste, og bassen gjemmes ogsÃ¥ litt. Men bra produsert. :)

Takk! Akkurat sånne ting jeg vil høre om. Skarpen er litt bak i lydbildet som du sier, denne skal jeg prøve å få frem bedre. Nivået på gitaren skal også stilles ned.

Veldig kul sang, hadde vært intressant med noe vokal på.

Eneste jeg kan si er vell som Curl-Head sa over her at noen av trommene forsvinner litt bak gitaren, blandt annet tom`er og kicken. Bassen syntes jeg at jeg hørte veldig lite til.

Takk! Bassen er litt for lavt ja. Denne er helt på trynet uansett, så det var å velge mellom høyere og styggere bass, eller bare nok til at det fyller et frekvensområde litt. Mye jobb som gjenstår her!

Har nettopp fått tweaka en brukbar patch og EQ til bass track er på templaten. Skal buldre litt fremover  nå! Haha

Det tenkte jeg og, men selve sangen var j*vlig rå!

Takk for det! Sangen er nok litt basic, men jeg syns den er litt mer groovy enn mine tidligere innspillinger. Bassen skal jeg som nevnt gjøre noe med!

Takk til alle så langt, for at dere tok tid til å høre. Setter stor pris på kritikk, for det har jeg fått ingen av på ss.org haha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette låt veldig bra! Som sagt blir trommene og bassen litt borte, men det er ikke sÃ¥ farlig.

Gitaren låter fantastisk, hvordan spillte du inn?

Takk for det! Jeg bruker en mild moddet Ibby 7321 gjennom PODxt. Patchen består av Big Bottom amp og V30's cab, og ellers små justeringer i pre-EQ. Spiller inn med lydkortet Konnekt24D. Trackene er 100% høyre og venstre, så her må det spilles så tight som mulig haha.

Fett!

Woho, takk dude :)

Var råtøft jo :3

*edit*

hører også på noen andre av låtene dine.. "Tunnel vision".. konge rått!

får absolutt lyst på 7-strenger når jeg hører dette altså!

Haha så kult at noen hører på andre sanger! Alt som kom før "7 string exodus" er litt amatørmessig spilt inn og dessuten en 6-strenger stemt i drop D med laveste E ned en heltone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.