Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitartimer


Aphelion

Anbefalte innlegg

Hahaha :lol: Denne tråden sklei jo helt ut :P Gitarlæreren min tar 300 kr/timen, men det er nÃ¥, etter at jeg har hatt ham i et par Ã¥r. I oppstartsfasen tok han 200 kr/timen, men da hadde han bare meg og jobb ved siden av, før han slutta med jobben vedsiden av og gikk inn for Ã¥ ha flere gitarelever, og satte opp prisen til 300, noe som forsÃ¥vidt er greit, han er jo flink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panzermetall, tungt og kjapt i C#, handler sikkert om at alt er føkka og alt en tar i gÃ¥r til helvete. Men harmoni slutt pÃ¥ soloen kanskje? Left + right? det hadde vært fett.

Someone get me the fuck out of here

All I can find are lots of roads to nowhere

to nowhere

to nowhere

YEAH!

frrrfrrfrrfrrr insert Zakk Wylde style solo med fet harmoni avsluttning frrr ffrrr

Koring:

Someone get me the fuck out of here

All I can find are lots of roads to nowhere

to nowhere - where?

to nowhere - where?

YEAH! - what he said! *point*

Popmetall, tight og pompøst i drop C.

Koring:

Tired and lonely still we stand

On a road to nowhere

Trapped in a world of endless days,

My engine's stalling - Road to nowhere

Body and mind are breaking down

On a road to nowhere

Destiny silent, hear no sound

As I wait forever.

Farewell, I'll miss you

I'm sick of these goodbyes

'Cause it tore us apart right from the start

I miss you

Feelings have failed me

Left me cold

On this road to nowhere - Road to nowhere

Dreams are my saviors,

Save me now,

'Cause I know I'm fallin' - Oh yes

Farewell, I'll miss you

I'm sick of these goodbyes

'Cause it tore us apart right from the start

I miss you

Candles burn slowly,

Flames shine so brightly

Light in the darkness,

Save me from madness again

Only the lonely,

could possibly know me

Heat keeps on rising,

Fire engulfs me again

KEEPS ON RISING

Farewell, I'll miss you

I'm sick of these goodbyes

'Cause it tore us apart right from the start

I miss you

Farewell, I'll miss you

I'm sick of these goodbyes

'Cause it tore us apart right from the start

I miss you

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene er jo helt føkka men gitarister har jo generelt sÃ¥ dÃ¥rlig selvtillit og er livredd for Ã¥ ta seg ordentlig betalt. Hva koster det Ã¥ klippe hÃ¥ret? Hva koster det hos tannlegen? Hvor lenge har du spilt for Ã¥ komme dit du er i dag? Sist jeg gav timer tok jeg 250,- per time, men det sklei jo helt ut. Holdt stort sett pÃ¥ i 1,5 til 2 timer og til slutt kom foreldra inn og lurte pÃ¥ hva i helvete vi dreiv med. Satt Ã¥ sÃ¥ pÃ¥ Paul Gilbert videoer og drakk cola og prata skit.

Hvis alle gitarlærere har samme innstilling som deg tror jeg prisnivået er altfor høyt. Tror jeg ville lært mer mer gitar hos frisøren enn hos deg.

Noen som kjenner en dyktig gitarlærer på Nesodden? Eleven er en gammel, bitter, nybegynner på over 30 ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv så tar jeg 300,- klokketimen.

på musikkbørsen tar de vel ca 466,- pr klokketime.

på kulturskolen jeg jobba sist hadde jeg 349,- pr klokketime.

Men, å sammenligne kulturskole med privat undervisning blir vanskelig. med tanke på lønn ihvertfall.

Men, 300,-klokketimen er ikke noe ille pris. klart, har du noen år på baken som gitarlærer ifra før. så hjelper jo det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 for timen blir litt drøyt nÃ¥r en ikke har vært lærer "Hele livet" syntes jeg.

200 er en grei pris. Jeg har også tenkt litt på å prøve meg som gitarlærer, men er så jævli utålmodig. Om det er noe jeg syntes er skikkelig lett, så klarer jeg ikke å skjønne hvorfor andre ikke får det til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alle gitarlærere har samme innstilling som deg tror jeg prisnivået er altfor høyt. Tror jeg ville lært mer mer gitar hos frisøren enn hos deg.

He he, you which. Hvis alle gitarlærere var like dyktig som meg ville prisnivået vært jævla mye høyere. Men du skal ikke se bort ifra at hvis du en gang skulle være så heldig å få time hos meg skulle du fått noen klippetips på kjøpet.

Musikkbørsens pris på 466,- høres ut som en realistisk markedspris. Det jeg lurer på er hvorfor dere som tar mindre gjør det når dere da fint kunne tatt det samme. Hvorfor skal gitarundervisning drives som veldedighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd Ã¥ fÃ¥ igang litt gitartimer, men det virker ikke som at folk er interesserte. Jeg kan gÃ¥ ned til 100 kroner timen, mest fordi jeg er helt fersk nÃ¥r det gjelder Ã¥ gi gitarleksjoner, men allikevel vises det null interesse.

Musikkskolen har jo kun møkkaundervisning, så jeg ser for meg at jeg kunne vært et kvalitetsalternativ, men neida. Jeg kan ikke tenke meg at det er prisen folk fnyser av, så hva er det? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok 250,- per klokketime fordi jeg heller ville gi timer til elever som kom tilbake flere ganger, få en kontinuitet som kunne bidra til å lære noe. Er prisen for høy vil mange komme et par ganger før de finner ut at de enten må kutte ut eller komme veldig sjelden. Det mest fornuftige er egentlig å selge pakker som går over tid, et kurs over 4 mnd som må betales ved start. Enkelttimer er veldig usikker inntektskilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest fornuftige er egentlig å selge pakker som går over tid, et kurs over 4 mnd som må betales ved start. Enkelttimer er veldig usikker inntektskilde.

Det der har jeg sett at endel av amerikanerne jeg kjenner er jævlig proffe på. De har opplegg som følger skoleåret og setter klare grenser for fravær og flytting av timer osv. sånn som du sier med pris for hele sesongen betalt ved start og maks to "timer" kan flyttes på grunn av sykdom/fravær osv. Og klare regler for hva man får igjen hvis man slutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, you which. Hvis alle gitarlærere var like dyktig som meg ville prisnivået vært jævla mye høyere. Men du skal ikke se bort ifra at hvis du en gang skulle være så heldig å få time hos meg skulle du fått noen klippetips på kjøpet.

Prate skit og se Paul Gilbert på youtube kan jeg gjøre hos frisøren. Men ok, tvilsomt om det ellers er noen gitartips å hente der.

Poenget er vel mer at jeg har hatt min dose uinspirerte instruktører (spilt i korps i altfor mange år) og det finnes ikke noe mere drepende på lærelysten enn akkurat det. Tviler ikke på at du er flinke til å spille, men har du sluttet å tro på gitarundervisning som konsept, duger du ikke som lærer uansett hvor mye du tar i timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel mer at jeg har hatt min dose uinspirerte instruktører (spilt i korps i altfor mange år) og det finnes ikke noe mere drepende på lærelysten enn akkurat det. Tviler ikke på at du er flinke til å spille, men har du sluttet å tro på gitarundervisning som konsept, duger du ikke som lærer uansett hvor mye du tar i timen.

He he, å det sier du først nå. Faen helvete og jeg som har elev i morra........... FØKK! MAAAAN!

Nå knuste du all selvtilliten min....

nei der kom den tilbake gett. Phew nå er alt bra igjen. Det var godt. Ble litt redd det et øyeblikk. Stakkart elev dette kunne gått til helvete.

En ting er ihvertfall sikkert, jeg er den beste gitarlæreren du aldri fikk.

Men lykke til med å finne deg en god og inspirerende lærer.

PS: vil gjerne ha tips om frisører som viser Paul Gilbert videoer. Altfor få som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh man, noshow.............. Han må ha lest denne tråden. Føkk!

Jeg lot meg inpirere av primitiveguitar uansett og dro til frisøren isteden, he he........... but no Paul Gilbert så jeg kjøpte heller Guitar World å leste intervjuet med Adam Jones.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.