Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sikkerhet og shipping over Ebay


keepofkal

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er som Aphelion sier. Sjekk omdømme på selgeren, se hva slags karakterer han/hun er tildelt som selger. Ellers har du denne tråden her: http://forum.gitarnorge.no/index.php?showtopic=9075

Du bør lese den før du går videre.

Har handlet på E-bay 3 ganger nå siden Jul, og det er postens tollavdeling som har vært det største problemet. Få avsender i USA til å merke pakken med "gift" og ikke overskrid verdien av pakken til over 100 US-daler. Da får du som regel pakka inn i Norge uten ptoblemer.

Lykke tæll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det folk sier, dog har jeg hatt et par litt mindre positive erfaringer, bla. en mikser som tok tre måneder når den skulle ta 3, men jeg har aldri blitt scammet. Dessuten har paypal veldig gode ordninger for å få penger refundert etc.

Men regelen er at hvis de har noen salg bak seg og gode karakterer, samt. tillater paypal, er det som regel sikkert. Eneste unntaket er fotosjapper i Brooklyn, hold deg unna!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke mye til svar. Sporingsnummer? Forsikring? Kan han vise til bevis for at pakken er sendt?

vurderer å dra inn Ebay inn i det her. har brukt 1200 kr på det, så hadde vært greit å få utbytte fra det. betalte med PayPal. Ikke noe forsikring eller sporingsnummer! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte fotkontroller for en Johnson amp jeg hadde fra en kar i statene. Valgte billigste sendemåte. Jeg var overbevist om at jeg var blitt lurt da det aldri kom. Og begynte å dra PayPal inn i saken. Men plutselig en dag, mellom tre og fire måneder senere kom pakken. Etter det har jeg ikke vært så gjerrig på sendemåte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv opplevd at ting har forsvunnet i posten, så det kan jo være en mulighet. I fjor forsvant en bok jeg kjøpte på eBay fra england, og nå i desember forsvant en pakke med to bøker jeg hadde kjøpt et sted jeg har handlet mye fra, og som absolutt er seriøse. Tviler ikke på at det er posten sin skyld i begge tilfeller. Pakker uten sporing som forsvinner er omtrent umulig å oppdrive igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.