Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger Inspirasjon! Fort!


Gnome

Anbefalte innlegg

Noen som vet om noen band de ville anbefale tilmeg? Saken er den at jeg har gått passe grundig lei de fleste bandene jeg har på plate og Mp3 og trenger noe nytt. Jeg har hørt på DT i et halvt år, halvåret før hørte jeg utelukkende på Toto, og før det var alt Metallica. Så hvis noen har noe som ikke nødvendigvis er helt ulikt, men som kanskje ligger litt utenfor sjangerne til disse bandene. Vai, Satch og gutta er også uthørt for lengst...

Trenger hjelp, er i bunden av en dal av gammel inspirasjon, og må få meg selv opp igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jethro Tull som GalRompe sa vil jeg også anbefale meget varmt.

Men hvorfor ikke sjekke ut musikk som går i en litt annen retning? :)

Neil Young & Crazy Horse

The Band (http://theband.hiof.no/)

Grateful Dead

Crosby, Stills, Nash & Young

Fairport Convention (fikk nettopp sansen for det selv, ganske interessante greier hvis man liker det litt folky)

Hvis du likte/liker Beatles bør du definitivt høre litt på The Who og The Kinks hvis du ikke har gjort det alt.

Lykke til i jakten på inspirasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, enig med Sofus.

Hele

Sgt. Pepper er konge(With A Little Help From My Friends, Lucy In The Sky With Diamonds, A Day In The Life)

også Magical Mystery Tour (I Am The Walrus, Strawberry Fields Forever, All You Need Is Love)

og Abbey Road (Octopus's Garden, Here Comes The Sun) er must-haves.

Jethro Tull har veldig mye kult, det mest kjente og et av de beste albumene er Aqualung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om noen band de ville anbefale tilmeg? Saken er den at jeg har gått passe grundig lei de fleste bandene jeg har på plate og Mp3 og trenger noe nytt. Jeg har hørt på DT i et halvt år, halvåret før hørte jeg utelukkende på Toto, og før det var alt Metallica. Så hvis noen har noe som ikke nødvendigvis er helt ulikt, men som kanskje ligger litt utenfor sjangerne til disse bandene. Vai, Satch og gutta er også uthørt for lengst...

Trenger hjelp, er i bunden av en dal av gammel inspirasjon, og må få meg selv opp igjen...

The Mars Volta

Det er ulikt, men også mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camel kommer du til å digge.

kan sende deg noen låter en dag, så kan du se om du liker det.  

Pixies, Jethro Tull, Beatles, Led Zeppelin, The Police, Queen, etc. Men disse har du nok sikkert sjekka ut før.  :P

Veldig enig med Galrompe, Nils og Goggen :)

Camel og Yes burde du sjekke ut. Sistnevnte er vel en god del mer kjent en Camel, men begge rocker brra.

Mark Knopfler har mye bra, men kanskje ikke helt din stil, ikke vet jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.