Web Analytics
Jump to content

Peavey og Thunder Fingers

Guest Peavey

Recommended Posts

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=835536

Peavey og Thunder Fingers covrer låta Heroes av Masterplan!

Her har jeg brukt både MusicMan og Les Paul

Musicman på rytmegitar og les paul på rytme og solo

Har mikka opp diezelen, men føler ikke at karakterisitikken og godlyden kommer helt igjennom.

Bruker også T-Rex replica og Fulltone Clyde Deluxe Wah

Har brukt kanal 3 på ampen med gain på klokka 12, og har også brukt midcut på enkelte plasser.

Thunder får liste opp eget utstyr :P

Gief coments!

Guest Thunder Fingers

Liste opp skal jeg:

Fender P bass med Seymour Duncan quarterpound pickup og Badass II stol, stemt C - F - A# - D#. Gjennom POD X3 (Brukte en ampeg classic SVT setting med en Sansamp Bassdriver for vreng.) Holdt bassingen til et miniumum her, så mulig dere ikke hører mye til meg, men hadde vi fjernet bassen hadde dere merket det :lol:

Dette driver skikkelig, låter nesten som live, med dopamin- nivået på topp! Veldig bra, synes jeg. Det er veldig godt gjort, det er vanskelig å få skikkelig "sprut" i sånne opptak. Man blir plutselig litt bakpå når "båndet går"..

Så til slaktet, som da selvsagt er kun detaljer, og veldig godt ment-

Jeg stusser litt på lyden. For meg så virker det som om gitaren og bassen sloss litt om en del av frekvensområdet, og opptaket kunne ha hatt godt av å fjerne litt av det nederste spekteret av gitaren, og muligens strammet opp bassen litt, slik at den framstår som litt mindre "romlete". De to sporene låter sikkert knall hver for seg, men sammen blir det litt grøtete, synes jeg.

Jeg har opplevd dette selv, at "den feeete" gitarlyden tar så stor plass i opptaket, at en kraftig uttynnet variant, som låter pistrete og slapp alene funker bedre sammen med resten.

Men for all del- fikk som sagt skikkelig live- feeling av sangen. Flinke er dere! *Klappe på hodet

Skjønner godt hvor du vil hen!

Kan ha noe med at jeg satte på tykkere strenger og stemte ned gitaren uten å skru EQ på ampen.

Mid-Cut'en gir også en mye "dypere" lyd. Så sånn sett så tror jeg nok jeg kunne dradd av mye av bunnen med EQ'en.