Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bilder til artikkel (oppdatert 05.02.09)


Greener

Anbefalte innlegg

Oppdatering

Vi skriver for tiden en ny artikkel serie om gitarer. Vi ønsker oss derfor bilder av ulike gitarer som vi kan bruke i artikkelen. Du vil bli kreditert for ditt bidrag (men ikke økonomisk :) )

Har du et godt bilde du har tatt selv, eller kan påberope deg rettighetene til ? Bildet må helst vise hele gitaren (stående hel positur, front) og være av brukbar kvalitet.

Hvordan ?

Send helst bildet (eller link til bildet) uskalert og i grei kvalitet til suhrthing@hotmail.com

eller

post bildene i tråden

Men ikke kombiner mail og tråd, da dette blir vanskelig å følge opp.

Husk

-Oppgi ønsket navn/nick til en eventuell kildehenvisning (Hvem bildet skal krediteres i artikkelen)

-Oppgi eksakt modell betegnelse / årsmodell /produksjonsland hvis du kan.

Vi vil ha bildene på listen !

Du trenger altså ikke å spørre :) Vi vil også gjerne ha flere bilder av samme modell, så JA vi vil ha bildet ditt. :)

Tips hvis du skal ta bilder av gitarer :

Finn et rom med god belysning og utnytt dagslys hvis du kan. Fotografer gitaren i hel positur mot en mest mulig nøytral bakgrunn (gjerne lys i fargen) Refleksjoner er et problem, men kan ofte løses ved å ta bildet av gitaren liggende på et bord eller gulvet (bruk eventuelt et laken e.l. som bakgrunn hvis du vil) Blitz kan skape problemer, prøv både med og uten hvis du har muligheten. Pass på vinkelen hvis du fotograferer ovenfra ! Det ser fort rart ut, eller du mister fokus på deler av gitaren.

eksempel på type bilde :

post-3973-1232496317_thumb.jpg

Vi ønsker primært bilder av følgende produsenter/modeller : (oppdatert 21.01.09)

Japanske gitarer fra 1960-1985 av ulike merker

Vox Mark VI (Teardrop) men også andre modeller

Hagstrôm - eldre svenskbygde gitarer

Greco, Tokai, Burny, Fernandes og andre "lawsuit" modeller/produsenter

ESP - Eldre strat/Tele modeller og nyere modeller

LTD

Navigator (ESP)

Tokai - eldre og nytt

Fender Japan

Squier Japan

Charvel - spesielt eldre amerikanske, men også nyere modeller

Jackson - spesielt eldre amerikanske, men også nyere modeller

Kramer - spesielt eldre amerikanske

Dean - Spesielt Eldre, men også nye

Hamer - spesielt eldre amerikanske

Schecter - spesielt eldre amerikanske, men også nyere modeller

Tom Anderson

Suhr / Pensa - Suhr - Pensa - alle

Valley Arts Guitars - alle også Cort produserte

Grosh guitars

MusicMan - spesielt eldre/vintage men også nyere modeller.

G&L - spesielt eldre/vintage men også nyere modeller.

Heritage Guitars

PRS - alle modeller

Parker

Steinberger

Danelectro

Epiphone - spesielt litt eldre modeller

Orville

Hvis du ikke får svar fra meg på mail eller PM, så send en ny ! Jeg gir tilbakemelding på absolutt ALT, GARANTERT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eastwood Airline H44 Guitar

Airline H44 Standard, H44 Deluxe 1950's Stratotone Re-Issue

"one of the coolest blues/slide guitars ever made"

EastwoodAirlineStratotoneH44b.jpg

Solid ASH body

SET Maple neck

Eastwood Mini-Humbucker

Volume and Tone Controls

Raised Metal AIRLINE logo

EastwoodAirlineStratotoneH44l.jpg

Eiers kommentar:

"one of the coolest blues/slide guitars ever made" - denne kan jeg stå inne for.

Denne gitaren er gøy. Halsen er nærmere et balltre enn hva man i dag tenker på med en gitarhals.

Lyden er lys, støyende og veldig vintage. Den låter konge med slide og litt lett overstyring.

Byggekvalitet er litt skuffende. Dette er den eneste Eastwood gitaren jeg har vært

borti og har fått bekrefet av Mike at han får bygge den utrolig lekre Tuxedo gitaren

på samme fabrikk. Derfor har jeg ikke kjøpt den enda :)

Min H44 har slipespor under metalikklakken. Der er boret opp 'bom'-hull for plekterbrett.

Halsen er slett og fin å spille på, men bærer kosmetisk preg av å være ferdigstilt

uten siste finpussen med fint slipepapir. Plastdeler er av litt myk type plast og

elektronikk er av lavpris østen type.

Gitaren er likevel en keeper for meg siden den er så utrolig morro å spille på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge disse er fra toppserien til Fender Japan.

Merk at Richie Kotzen signaturen er tilgjengelig i Europa

FenderDuo.jpg

FenderDuoBack.jpg

TLR-RK - Richie Kotzen signatur '08

BODY ASH WITH FLANE MAPLE LAMINATED MAPLE CAP [bOUND BODY]

NECK MAPLE, SATIN MAT, 324 SCALE

FRETBOARD MAPLE ONE PIECE, 305R

NUMBER OF FRETS 22, SUPER JUMBO

NUT WIDTH 42mm

PICKUPS Neck/Dimarzio TWANG KING Bridge/DiMarzio CHOPPER T

CONTROLS& SWITCH 1VOL, PU MODE SW, 3WAY SW

BRIDGE 6SECTION STEEL SPECIAL

Eiers kommentar:

Utroilig deilig stor og rund hals med store bånd.

Dette er nok mye mer en rocke-øks enn en twang-maskin

Med sine 3,8kg konkurrerer den også mer med LP type gitarer enn typiske twang-gitarer.

ST54-120DMC '07 - Utgått modell men er fortsatt lett å få tak i brukt fra Japan.

DMC serien som bygges i dag er en rimeligere versjon med lignende spesifikasjoner og pickuper med bl.a. lavere pris og kvalitet på materialer i kropp.

BODY 2pc ASH

NECK MAPLE V TYPE, 324 SCALE

FRETBOARD MAPLE ONE PIECE, 184R, 21F

NUT WIDTH 42mm

PICKUPS CLASSICAL VINTAGE DCS-1 X 3

CONTROLS & SWITCH 1VOL, 2TONE, 5WAY SW

BRIDGE STEEL BLOCK S8F VINTAGE

Eiers kommentar:

Denne er en skikkelig ice picker. SD SSL-1 høres kultivert og tam ut til sammenligning med

DiMarzio pick-uppene som sitter i denne '54 replika'n. Men skrur man diskanten litt tilbake

er her masse snadder vintage lyd. Fordi den har masse topp føler jeg volumkontrollen

fungerer utrolig godt på denne da jeg er tjent med litt 'roll-off' av topp..

Jeg liker også halsprofilen som jeg føler gir mindre statisk spilleteknikk. Med det mener jeg at jeg føler

at hånden har bedre plass og kan finne støtte i flere ulike posisjoner enn jeg er vant til på C og D halser.

Der finnes nok enda bedre og mer påkostet hw man kan montere inn,

men trevirke og arbeid virker være veldig bra på begge disse japanerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne *Custom shop* versjonen er et godt eksempel på hva som er primærfokus til enkelte merkenavn :blink:

Det kan også se ut som whowy bar er kommet for å bli på LP modellene til Gibson.

Overraskende god og lettspillt hals på denne :lol:

Wii-Gibson.jpg

Edit: Har fått tillegspørsmål til denne. Jeg kalte den Custom Shop fordi jeg har ettermontert nytt originalt plekterbrett på den :)

Endret av huskerikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1977 model Roland GS-500. Gitardelen til den første gitarsynthen.

Gitaren ble bygget av Ibanez i samarbeid med Roland.

Original "vanlig PU" ble byttet med en Gibson PU da gitaren var ny.

Nice! Flott bilde!

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne *Custom shop* versjonen er et godt eksempel på hva som er primærfokus til enkelte merkenavn :blink:

Det kan også se ut som whowy bar er kommet for å bli på LP modellene til Gibson.

Overraskende god og lettspillt hals på denne :lol:

Wii-Gibson.jpg

Edit: Har fått tillegspørsmål til denne. Jeg kalte den Custom Shop fordi jeg har ettermontert nytt originalt plekterbrett på den :)

+1

Utrolig lettspilt... får til de utroligste riff og gitarsoloer som tidligere var utenfor min rekkevidde. Justerbar vanskelighetsgrad på halsen er det også...

Har selv investert i standard-utgaven og Aerosmith signatur modellen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epiphone Les Paul Studio 1996

Med EMG Custom Shop's

og Steinberg Gearless tunere siden jeg var plaget med å ALDRI få g'en stemt

Har også en EB MM Petrucci, Gibson LP Supreme, Applause (nå ovation, fra 1978) og en Parker Nitefly om det er ønskelig

Vi vil gjerne ha bilder av MM og Parker - som sagt, står det på lista så er vi interesserte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen bedre bilder av Firebirden min (STORE, rundt 400K hver):

http://homepage.mac.com/roffe/stash/fb_body.jpg

http://homepage.mac.com/roffe/stash/fb_front.jpg

http://homepage.mac.com/roffe/stash/fb_rear.jpg

Den skarpsynte sjåar får nok med seg at det er en Gibson-logo på denne, men det er altså en Orville by Gibson Firebird V. Ut fra serienummeret er den laget i januar 1995 på Terada-fabrikken i Japan og har Gibson USA-pickuper. Uoriginale ting bortsett fra logoen er Steinberger stemmeskruer, samt at jeg har flyttet reimfestet til overgangen mellom hals og kropp på baksiden. Den har ikke gjennomgående hals som original Firebird, men "long neck tenon" set-neck som klassiske LP- og SG-modeller. Låter nøyaktig som en Firebird skal gjøre, med god rocketwang og FEIT neckpickup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.