Web Analytics
Jump to content

Bilder til artikkel (oppdatert 05.02.09)

Greener
 Share

Recommended Posts

Oppdatert 05.02.09

Det som står igjen, og som er mest av interesse er PRS, Parker og Steinberger. Ellers er stort sett resten på plass, redigert og spikra. - Med mindre det dukker opp noen fantastiske fine bilder av noen flotte gitarer da selvsagt :)

Vi skriver for tiden en ny artikkel serie om gitarer. Vi ønsker oss derfor bilder av ulike gitarer som vi kan bruke i artikkelen. Du vil bli kreditert for ditt bidrag (men ikke økonomisk :) )

Har du et godt bilde du har tatt selv, eller kan påberope deg rettighetene til ? Bildet må helst vise hele gitaren (stående hel positur, front) og være av brukbar kvalitet.

Hvordan ?

Send helst bildet (eller link til bildet) uskalert og i grei kvalitet til suhrthing@hotmail.com

eller

post bildene i tråden

Men ikke kombiner mail og tråd, da dette blir vanskelig å følge opp.

Husk

-Oppgi ønsket navn/nick til en eventuell kildehenvisning (Hvem bildet skal krediteres i artikkelen)

-Oppgi eksakt modell betegnelse / årsmodell /produksjonsland hvis du kan.

Vi vil ha bildene på listen !

Du trenger altså ikke å spørre :) Vi vil også gjerne ha flere bilder av samme modell, så JA vi vil ha bildet ditt. :)

Tips hvis du skal ta bilder av gitarer :

Finn et rom med god belysning og utnytt dagslys hvis du kan. Fotografer gitaren i hel positur mot en mest mulig nøytral bakgrunn (gjerne lys i fargen) Refleksjoner er et problem, men kan ofte løses ved å ta bildet av gitaren liggende på et bord eller gulvet (bruk eventuelt et laken e.l. som bakgrunn hvis du vil) Blitz kan skape problemer, prøv både med og uten hvis du har muligheten. Pass på vinkelen hvis du fotograferer ovenfra ! Det ser fort rart ut, eller du mister fokus på deler av gitaren.

eksempel på type bilde :

post-3973-1231795934_thumb.jpg

Vi ønsker primært bilder av følgende produsenter/modeller : (oppdatert 21.01.09)

Japanske gitarer fra 1960-1985 av ulike merker

Vox Mark VI (Teardrop) men også andre modeller

Hagstrôm - eldre svenskbygde gitarer

Greco, Tokai, Burny, Fernandes og andre "lawsuit" modeller/produsenter

ESP - Eldre strat/Tele modeller og nyere modeller

LTD

Navigator (ESP)

Tokai - eldre og nytt

Fender Japan

Squier Japan

Charvel - spesielt eldre amerikanske, men også nyere modeller

Jackson - spesielt eldre amerikanske, men også nyere modeller

Kramer - spesielt eldre amerikanske

Dean - Spesielt Eldre, men også nye

Hamer - spesielt eldre amerikanske

Schecter - spesielt eldre amerikanske, men også nyere modeller

Tom Anderson

Suhr / Pensa - Suhr - Pensa - alle

Valley Arts Guitars - alle også Cort produserte

Grosh guitars

MusicMan - spesielt eldre/vintage men også nyere modeller.

G&L - spesielt eldre/vintage men også nyere modeller.

Heritage Guitars

PRS - alle modeller

Parker

Steinberger

Danelectro

Epiphone - spesielt litt eldre modeller

Orville

Hvis du ikke får svar fra meg på mail eller PM, så send en ny ! Jeg gir tilbakemelding på absolutt ALT, GARANTERT

• Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg har bilder av en gitar en kompis kjøpte for ikke så veldig lenge siden, en Ibanez av noe slag... Er ikke sikker på om den kvalifiserer som "nybegynnergitar", men.. Tror han har tatt bildene selv, så vidt jeg vet :)

Legger ved bildene her, de er ikke så store uansett.

http://i250.photobucket.com/albums/gg280/a...er/TGIbanez.jpg

http://i250.photobucket.com/albums/gg280/a...er/IbanezTG.jpg

Det er en Ibanez S670FM, fikk jeg vite. Byggeår ligger på pluss-minus 2000.

Edited by Greener

Hvis du har et godt bilde av Blazeren ville det hjulpet :)

Du måtte velge den ene gitaren jeg ikke har hjemme, men som er i Trondheim for tiden :P

Tok noen bilder av den når jeg var i Trondheim i jula, men har ikke lagt dem over til pc fra kamera enda, så jeg er ikke sikker på om de ble noe bra. Skal sjekke når jeg kommer hjem i dag/kveld.

Du måtte velge den ene gitaren jeg ikke har hjemme, men som er i Trondheim for tiden :P

Tok noen bilder av den når jeg var i Trondheim i jula, men har ikke lagt dem over til pc fra kamera enda, så jeg er ikke sikker på om de ble noe bra. Skal sjekke når jeg kommer hjem i dag/kveld.

He-he den er grei :) Tar gjerne et bilde av Rg'en også forresten.

En tur ned til Treffa med kamera kan hjelpe litt, om det kun er gitarene som er interessante. Har sendt bilde på e-post.

Vi får se hva vi ender opp med. Det er spesielt litt eldre gitarer som er det største problemet å finne bilder av. Men jeg har en følelse av at responsen på dette innlegget blir god :)

Det er jo litt ekstra stas hvis vi kan bruke flest mulig bilder av forumbrukernes egne gitarer :)

Bilder og info finner du her.

Fine bilder av en fin gitar, men ettersom vi bare bruker et enkelt bilde av hver gitar er det litt viktig at det er av typen "full frontal" :) Altså at hele gitaren er i fokus og at bildet ikke er tatt i så stor vinkel.

Jeg har et par Fernandes- og et par "lawsuit" Ibanezer i samlingen, en dobbelthalset "SG", og en Line6 . Skal ta bilder til utstyrstråden likevel, og bildene kan selvsagt fritt benyttes andre steder i forumet.

PS- "lawsuit" er forresten et tullebegrep, da det aldri ble noen rettsak. Det stoppet opp før kravet ble innlevert fra Gibson, da Ibanez allerede hadde sluttet med kopigitarene, og satset på egne modeller flere måneder i forvegen. Men alle kaller jo gitarene det for det.. :)

Jeg har et par Fernandes- og et par "lawsuit" Ibanezer i samlingen, en dobbelthalset "SG", og en Line6 . Skal ta bilder til utstyrstråden likevel, og bildene kan selvsagt fritt benyttes andre steder i forumet.

PS- "lawsuit" er forresten et tullebegrep, da det aldri ble noen rettsak. Det stoppet opp før kravet ble innlevert fra Gibson, da Ibanez allerede hadde sluttet med kopigitarene, og satset på egne modeller flere måneder i forvegen. Men alle kaller jo gitarene det for det.. :)

Jepp, eldre japanere ++ er flott :)

Lawsuit begrepet er noe overdrevet ja :) Men begrepet er satt i stein så..

Hos den lokale gitarpusheren er det et lite "museum", jeg kan sikkert få lov til å ta bilder der. Rosa Kramer (harsålystpåden!), Accuset sanganlegg, Hagstrøm sanganlegg, og masse annet snadder. Skal ta meg en tur bortom med kamera. Husker ikke helt hva som står der, men det er mange gamle minner..

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.