Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bilder til artikkel (oppdatert 05.02.09)


Greener

Anbefalte innlegg

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Beklager, men jeg har ikke fått anledning til å gjøre noen skikkelige bilder.

Fra Edwards Original Series Edwards E-LP-92SD/P

Edwards_E-LP-92SD-P_painting.jpg

* BODY : (Top)Hard Maple (Back)Mahogany

* NECK : Mahogany

* FINGERBOARD : Rosewood , 22frets

* SCALE : 628mm (24.75 inch) / Medium

* JOINT : Set-Neck

* RADIUS : 305R

* PICKUPS : (Front) Seymour Duncan SP90-1n (Rear) Seymour Duncan SP90-1b

* CONTROL : Front & Rear Volume Front & Rear Tone Toggle PU Selector

* BRIDGE : Old Type Tune-Matic & GOTOH GE101Z

* COLOR :Gold

Edwards_E-LP-92SD-P_front.jpg

Edwards_E-LP-92SD-P_back.jpg

Eiers kommentar:

Fantastisk håndverk. At dette skal være billigmerket til ESP blir nesten litt morsomt når en ser på byggekvaliteten på denne gitaren. Forstå meg rett, den er et stykke fra perfekt, men dette er et fullverdig instrument.

Byggeteknisk har den mange fellestrekk med en orginalgitar. Hals i et stykke mahogni, såkalte vinger på sidene av hode, langt halsfeste og helved mahogni kropp med maple top.

Akkustisk har den det jeg liker kalle for 'woody bell sound'. Jeg aner selvsagt ikke hvordan er trebjelle låter, men finner ikke noe bedre forklaring. Denne lyden kommer også fram elektrisk med P90 vintage pickupene fra Seymour Duncan. Det låter gammalt :)

- På minussiden skal der nevnes dårlig flyt/retning på gullfargen. Avhengig av lys og vinkel man ser gitaren fra kan det se ut som toppen er ugjevn. Men det er den ikke. Jeg ser da denne feilen også på biler til over en halv mill, så jeg antar dette er et fenomen med denne type "flake"-lakk. Lakkfinish ellers er plettfri.

- Selv om gitaren leveres orginalt med Seymour Duncan pickuper har man spart på resten av elektronikken. Her kan man helt klart sette av2-300,- spenn til oppgradering av potmetre, jack og muligens vender.

- Båndene er pent avrundet på toppen, men sidene av båndene kan med fordel få en en omgang med smergel eller en fin fil. Resten av halsen er der ingenting å utsette på.

Bildet under viser vinklene på hode og halsfeste.

Edwards_E-LP-92SD-P_angel.jpg

Edit: Edwards skal offesielt fortsatt være laget i Japan, men rykter sier at mange av hovedkomponentene gjøres i ande land.

Nøtten på disse gjort i bein, ikke plast som man normalt finner i denne prisklassen.

Stemmeskruene GOTOH SD90-SL de samme som ESP bruker på prestisjemerket sitt Navigator som koster over 500.000 yen.

Dette eksemplaret er fra 2008

Endret av huskerikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et bilde av hele RG2770'n:

Slenger også med et bilde av Ghostrider'n (Ibanez GR520):

Om du vil bruke Ghostrider'n så kan jeg gi mer info om den på forespørsel :)

Fine bilder ! Produksjonsland/år og modellbetegnelse er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Edwards The super real series - Edwards E-SE-108R-SV

Edwards_E-SE-108R-SV.jpg

# BODY : Alder

# NECK : Maple

# FINGERBOARD : Rosewood

# SCALE : 648mm

# JOINT : Bolt-on

# PICKUPS : Seymour Duncan SSL-5 set

# CONTROL : Volume,2Tone,5way PU selector

# BRIDGE : Synchronized Bridge

# COLOR : 3TS[Lacquered Finish]

# SPECIAL:Reric Finished,CRL 5WAY swicth

Edwards_E-SE-108R-SV_with_ESP_front.jpg

Edwards_E-SE-108R-SV_with_ESP_back.jpg

Eiers kommentar:

Bildene viser to gode kompiser fra '07. Her er det veldig lett å sammenligne

billigmodellen fra Edwardsgitaren mot den lagt mer kostbare ESP straten.

Den store prisforskjellen merker man ikke når man holder disse to instrumentene.

De har nøyaktig samme halsprofil. Dog har SRV klonen vintage bånd - altså lave og smale.

ESP har større bånd og muligens noe bedre frettarbeid generelt og halsen føles deilig slitt.

Jeg har satt opp SRV klonen med .011 strenger og ESP med 0.10. Man opplever derfor

Edwardsgitaren som langt mer høylytt akkustisk. Edwards har også metallblokk i broen.

Wilkinson broen i Vintage'n har en eller annen kloss av komposittblanding så vidt jeg klarer se.

Edwards kommer med SSL-5 og ESP Vintage med SSL-1.

Altså har vi pick-up'er i omtrent samme prisklasse på begge disse modellene.

Siden pick-up'ene låter veldig forskjellig er det ikke godt å sammenlinge gitarene

lydmessig, men SSL-1 treffer mitt vintage lydideal langt bedre enn SSL-5.

På samme måte som LP kopien har også denne Edwardsgitaren godt av en

bedre og fastere jackkontakt og muligens bedre potmetre. Disse tingene er

allerede på plass i ESP gitaren - så noe får man da for nesten dobbel pris :)

Prismessig kommer denne inn omtrent som en hi-end MIM :blink:

Kjøper man gitar for å selge vindere innen kort tid er nok ikke denne gitaren førstevalg.

Den er muligen heller ikke førstevalg om man ønsker lage lyd som SRV.

Til det mener jeg SSL-5 har alt for høy output. I mine ører funker SSL-1 bedre.

Men den er faktisk en nærmere #1 klone enn mange tror siden gullhardware

og Fender logo ikke kom før veldig sendt i karrieren til SRV.

Personlig liker jeg også at den ikke har klistermerker, eller inngravering på plekterbrettet ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamer Mirage Koa

Mirage vart produsert mellom 94 og 97 og kom i to versjonar, Mirage 1 (94-95) og Mirage 2 (95-97). Mirage 1 vart levert med tre hotrails og koa topp med natural finish. Mirage 2 har HH, fins med både koa- og lønnetoppar og vart levert i natural, blå og raud transfinish. Eg har ikkje sett ein koatopp med noko anna enn natural. 25,5" mensur, Duncan 59 og JB pups (mirage 2). Den vanlegaste modifikasjonen er å bytta ut 3-vegs switchen med ein ein 5-vegs og kopla mikkane med mogleheit for coilsplitting, volum og tone pot og 14" (eller er det 14,5") radius på gripebrettet som er vanleg på Hamer (alle?)

Årstala er teke fritt frå hukommelsen, men skal vera sånn ca rette.

miragekoa.jpg

Du kan sjå i tråden min i galleriet om du vil bruka nokre av bileta der, men bakgrunnen er ikkje spesielt nøytral. http://forum.gitarnorge.no/index.php?showtopic=11905

Om du skulle finna andre Hamermodellar finn du dei omtalt her: http://www.hamerfanclub.com/models/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Arai Diamond 1402T som jeg mener er fra 1968...

Dette er ikke min sin. Min har headstock skiltet... dog, jeg er noe separert fra denne nå... så derfor fant jeg ett bilde på web'en...

guitar_aria_hofner.jpg

Følgende tekst kan du finne om den:

Produced in 1967-68, the 1402T has a Hofner 500/1 style body and a headstock inspired by Burns guitars of the era. The body has an antique burst finish and is bound with white celluloid on the top and back. It has the same single coil pickups, tailpiece/vibrato system, and adjustable bridge as the Model 1202T made in the same year (see the 1202T description for details). The maple neck is fitted with an adjustable truss rod and a bound rosewood fretboard with the dots inlayed along the top edge. The guitar features a round, scrolled 3-and-3 headstock that sometimes has a "Cameo" headstock badge running down the center. This example is missing the headstock badge and vibrato arm. (Technical information obtained from Michael Wright, Aria Guitars: From Classicals to Classics, Part I, Vintage Guitar Magazine, November 1996, Vol.11, No.2)

Jeg har i tillegg disse (bilder kan sendes på request(de var for store til å legge ut og jeg vet ikke hvordan jeg endrer størrelse)):

Gibson Les Paul Standard

Yamah FX370 Akkustisk gitar m/preamp og cutaway

Fender Stratocaster (japan 1992)

Samic Valley Art Design gitar

Pluss at jeg har en Ltd B - I55 5 strengs bass

Og ikke minst, så har jeg to stk. PS3 gitar kontrollere (til henholdsvis Guitar Hero III - Legends of Rock og Guitar Hero - Aerosmith ^_^ )

Og jeg vurderer kjøp av en Takamine TC132SC klassisk gitar med preamp og cutaway dersom det er intressant med bilder når/hvis den kommer i hus...

Note: Jeg kan glatt sende bildene på mail dersom noen kan legge de ut...

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder ! Produksjonsland/år og modellbetegnelse er ok.

Litt mer info om Ghostrider:

Laget i Korea, 1994. P.g.a kvaliteten har mange trodd, og man finner også (villendende) informasjon på nett om at disse ble laget i Japan. Ghostrider serien startet sitt liv som custom shop gitarer for Shawn Lane og Alex Skolnick. Av bilder og video ser man at Shawn Lane hadde en med 24 bånd (hva jeg skulle gidd for å få kloa i den!!!!), og Alex Skolnick hadde en med Wilkinson (eller lignende) tremolo og H-S-H.

For de som er intereserte har jeg her scans fra 94 katalogen til Ibanez hvor vi ser begge disse:

Bilde 1 m/ Shawn Lane:

329017.jpeg

Bilde 2 m/Alex Skolnick:

329018.jpeg

EDIT: Modelbetegnelsen ja, den glemte jeg :) - Det er Ibanez Ghostrider GR520

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greener, kanskje du kunne komme med en liten oppdatering på hvilke gitarbilder du har i boks nå, og gi oss en ny liste over hva som mangler? Kanskje er det noen som plutselig oppdager at de kanskje har noe de kan bidra med, ellernoslikt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for de siste bidragene ! Flotte saker !

Jeg skal begynne å sortere og organisere det som har kommet inn så lang, og poste en oppdatert liste over ting vi mangler.

Jeg må også be alle bidragsytere å legge til informasjon om :

-Produksjonsland

-Produksjonsår

-Eksakt modellbetegnelse

Hvis de ikke allerede har gjort dette i posten / mailen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.