Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Styggeste gitarer!


Arne.

Anbefalte innlegg

Feit, eller feit i forhold til de du er vant med? Prøv en Custom Scop Junior eller R6... DA kan du snakke om feite halser :)

Jeg vet ikke jeg, men den hadde en av de tykkeste halsen jeg har prøvd. Også i forhold til Les Paul modeller jeg har vært borte i :P

Kanskje bare mitt inntrykk...

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 754
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

SG har jo vanligvis nokså tynn hals, relativt sett. En SG med tykk hals ville vært latterlig ubalansert mtp. hvor tynn/lett kroppen er.

Selv en vanlig SG med 60s-hals vil være nokså "neck heavy". Så "tykk hals" er nok ikke en god beskrivelse av en SG, selv om det selvfølgelig finnes slike også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da en praktisk, ergonomisk og fornuftig design? Denne gitaren fjerner jo de fleste av designfeilene en vanlig gitar har! Den har god vektbalanse, lett tilgjengelighet til de høye båndene, og vil være god å spille på. Selv om jeg synes den ser litt rar ut, som bestrider den floskelen om at "Leo got it right the first time".

Hvis det var sant, ville det være et saftig unntak i utvikling av verktøy vi lager oss.

Men det er klart, hvor viktig utseende er skal man ikke undervurdere. Gibson lager fortsatt Thunderbird og SG- bass. Og folk kjøper, og bruker. Sammen med en lang rekke elendige konstruksjoner, som vibratoenheter som Bigsby, og de som sitter på Jazzmaster og lignende. Bruksmessig er jo de greiene en katastrofe, etter min mening.

Flinke folk spiller glimrende med slike ting, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da en praktisk, ergonomisk og fornuftig design? Denne gitaren fjerner jo de fleste av designfeilene en vanlig gitar har! Den har god vektbalanse, lett tilgjengelighet til de høye båndene, og vil være god å spille på.

Og ikke minst; volum, tone og switching mellom pickuper er tankestyrt via sensorer som opereres inn i ryggsøylen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da en praktisk, ergonomisk og fornuftig design? Denne gitaren fjerner jo de fleste av designfeilene en vanlig gitar har! Den har god vektbalanse, lett tilgjengelighet til de høye båndene, og vil være god å spille på. Selv om jeg synes den ser litt rar ut, som bestrider den floskelen om at "Leo got it right the first time".

Hvis det var sant, ville det være et saftig unntak i utvikling av verktøy vi lager oss.

Men det er klart, hvor viktig utseende er skal man ikke undervurdere. Gibson lager fortsatt Thunderbird og SG- bass. Og folk kjøper, og bruker. Sammen med en lang rekke elendige konstruksjoner, som vibratoenheter som Bigsby, og de som sitter på Jazzmaster og lignende. Bruksmessig er jo de greiene en katastrofe, etter min mening.

Flinke folk spiller glimrende med slike ting, uansett.

Jeg tviler ikke på at en kan spille helt greit på en slik design, men du kan ikke dytte under en stol at den ser helt forferdelig ut. Og det er nettopp det denne tråden handler om - stygge gitarer, utseendemessig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.