Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste bassist?


Deryck

Anbefalte innlegg

Liker også veldig godt Mike Porcaro, "mr. laidback cooldaddy of them all" som J. Douglas sa det. Han er skikkelig laidback, skitdyktig, og bare står der rett opp og ned, gjør ikke noe ut av seg, bortsett fra bass-greia på slutten av africa på den ene konserten i amsterdam 2003... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke så stor fan av Porcaro jeg...låter jo kanon, og han gjør vel jobben sin perfekt. Så sånn sett er han utrolig dyktig. Men jeg liker nå en gang bassister som er litt mer nyskapende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er det vel bestandig tull uansett å diskutere hvem som er best i noe som helst... For langt der ute... I et land langt borte... På en bortgjemt jazzklubb... Spiller en SKIKKELIG gammel stubb med mer feel og mer frampå enn noen andre, om ikke objektivt, så vil han føles subjektivt bedre nettopp fordi han f.eks er gammel, eller fordi han spiller med mer feel eller tettere enn andre (avhengig av hva du selv liker altså)...

Jeg selv så Mattis Kleppen og Ernst Wiggo Sandbakk på jazzklubben i Trondheim bare sånn helt tilfeldig fordi en kompis dro meg med dit... Ble kanskje den beste konserten jeg har vært på i hele mitt liv.... Mattis Kleppen er VIRKELIG ikke verdens beste bassist, men jeg har aldri SETT noen gjøre sånn som han... hehe.

Mr. Drums & the groove kalte dem seg.... Anbefales til alle som får sjansen å se. Bandet var stort sett lærere og elever ved konservatoriet, og dem spilte en slags fusion-jazz-funk...... MUSIKK-greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victor Wooten er sinnsyk på bass! ikke min stil' date=' men han kan spille bass[/quote']

Det er mange som digger teknikken hans og at han kan spille fort og så videre, men jeg synes det er det musikalske ved spillet hans som er det mest interessante. Har du sett videoen hvor han spiller solo live med Dave Matthews Band? Sjelden har jeg hørt så nydelig, melodisk improvisasjon. Rett og slett en av de beste soloene jeg har hørt på noe instrument.

Ellers er det jo bare å sjekke ut Bill Dickens hvis man virkelig vil se teknikk... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Wooten speller vel egentlig bluegrass, hehe. Ingen tvil om at han er en dyktig bassist. Men det appelerer ikke helt til meg, alt dette flashy tappe/slappe-stashet. Men det hadde vært artig å kunne denne teknikken hans - hvor han slapper både opp og ned med tommelen. Har tatt meg selv i å både slappe og tappe mer i det siste selv. Huff. Farlige saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.