Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste bassist?


Deryck

Anbefalte innlegg

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gikk å preiket med han? hehe, Nils og Jon Henrik har hengt med Vai!  :P

Hehe, det kan jo strengt tatt ikke måle seg:D

All respekt til vai for den geniale musikeren han er, men han er jo ikke en legende. (Dessutten er han ikke død. ) Jaco er kanskje den viktigste bassisten noensinne. Han blir på en måte som bassens Jimi Hendrix, bare at Jaco faktisk hadde bedre teknikk enn de aller fleste nålevende bassister. Ganske utrolig.

enig! Jaco fikk bassen fram i bildet når bassen bokstavelig talt spilte kun røtter. Ingen kunne lissom måle seg med han når det gjaldt fart, groove og melodi på den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, metallica og ozzy bare bytta bassister :lol:  

men selv har jeg ingen peiling på bassister egentlig..likte jason newsted for metallica.

enig, Jason var konge med å levere bass i Metallica :) han spiller ikke for Ozzy lengre nå heller, men for det Canadiske eksperiment-thrash metal bandet Voivod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Michael? Er ikke han syk og rask, hvis det er et pluss?

Jo, tror jeg har hørt noe av han. Slapper han mye? Eller kanskje jeg bare surrer her nå. Hørte forresten nettopp en solo av han derre Billy Sheenan som bekreftet mine fordommer mot ham! :P Ræva, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Synes den beste bassisten var Cliff Burton i Metallica, dessvere døde han i en buss ulykke i 1986, vis han fortsatt hadde levd hadde han vært en av de beste i verden, synes også at Flea i RHCP er konge på slapping og han er generelt tekninsk veldig god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.