Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste bassist?


Deryck

Anbefalte innlegg

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skjønner ikke det store med Jason Newsted. Er ikke han den raskeste med å spille nedslag elr noe sånt?

Det finnes bare EN Cliff Burton!! Herregud, mannen var et geni! Anbefaler på det sterkeste av de som er interessert i han og skaffe seg Cliff Em' All. Har den på VHS da.

Innenfor jazz/fusion er det vel Jaco som regjerer

Greg Lake spiller mye genialt i King Crimson og ELP

Flea - I say no more

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke det store med Jason Newsted. Er ikke han den raskeste med å spille nedslag elr noe sånt?

Det finnes bare EN Cliff Burton!! Herregud, mannen var et geni! Anbefaler på det sterkeste av de som er interessert i han og skaffe seg Cliff Em' All. Har den på VHS da.

Innenfor jazz/fusion er det vel Jaco som regjerer

Greg Lake spiller mye genialt i King Crimson og ELP

Flea - I say no more

Jason låt veldig bra. Var vel det som var greia med han...Alt han spilte låt tight, kontant og kanon. Var ikke noe særlig teknisk, men nok til å spille metallicastash.

Cliff Burton kjenner jeg bare fra metallicaskivene. Liker veldig mye av det han gjør der godt. Men sånn teknisk sett er det jo ikke det store. Tviler ikke på at han hadde bra teknikk, men har ikke sett cliff em all, dessverre.

Jaco er best ja, der er vi enige.

Flea har jeg litt sansen for. Basslinjene hans med RHCP låter rett og slett konge...Sinnsykt kult. Men på den nyeste dvd'n gjør han noen soloer, og det er rett og slett ræva...litt skuffende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verken Cliff eller Jason, har ikke vært så tekniske egentlig, men som sagt, de leverer sakene skikkelig

og ja, innen for jazz/fusjon så er det Jaco som regjerer :)

men nå i det siste har jeg fått sansen for Steve DiGiorgio (death,testament), han er rett og slett syk(!) han får bassen fram i metallen, ekstra spesielt er det at han bruker fretless bass for det meste :)

sjekk ut vidoeneklippene hans http://www.stevedigiorgio.com/music.html

jeg ble helt blåst vekk :D

men jeg har ikke hørt så mye på Flea, men har fått med meg at han er svært dyktig bassist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk å preiket med han? hehe, Nils og Jon Henrik har hengt med Vai!  :P

Hehe, det kan jo strengt tatt ikke måle seg:D

All respekt til vai for den geniale musikeren han er, men han er jo ikke en legende. (Dessutten er han ikke død. ) Jaco er kanskje den viktigste bassisten noensinne. Han blir på en måte som bassens Jimi Hendrix, bare at Jaco faktisk hadde bedre teknikk enn de aller fleste nålevende bassister. Ganske utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.