Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson les paul custom


flammen

Anbefalte innlegg

Heisan!

Trenger ekspertisehjelp!

Kanskje dere kan hjelpe?

Ønsker verdivurdering av strøken brukt svart les paul custom(2 pickup) prod.; nashville, tennessee 22. desember 1980.

Gikk opp i brann, ikke fornøyd med forsikringselskapets verdisetting.

Takker for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at du kan få et cirka-svar fra vintagegitar.no eller fra Guitar Workshop på Bekkestua hvis du ringer dem eller sender dem en mail.

syttitallet og tidlig åttitall er ikke akkurat gullalderen for Gibson, så du får ikke noen 'vintage'-pris. Hadde den vært ti år eldre eller tyve år yngre ville du nok fått mer penger. Prisene på ebay kan gi deg en pekepinn, men husk å se på prisene hvor noen faktisk har gitt et bud, det er mange som har satt veldig høye priser og naturlig nok ikke har fått et eneste bud.

Min gjetting (merk: gjetting) er over 10.000 men under 17.000

Endret av palehorse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke 15k er noen dårlig erstatning. Kikk på linken under.

ebay

Her er det tre LP custom fra 1980 og prisen varierer som du ser fra 900 til 2549$. Regner vel med at silverbursten går for over 900$ til en ivrig Adam Jones fan... :)

Med dagens kurs vil den dyreste LP'en gå for 16569,- Vet ikke hvor mint din LP var, men den skal nok være 100% mint for å nå 20k Dessuten så tviler jeg på at forsikringsselskapet ditt har peiling på LP custom fra 1980, så du skal ikke se bort fra at de også har tatt en spørrerunde.

Kan kanskje være en ide å snakke med OP på Dritfetegitarer. Han selger jo gibson så det holder, og kan helt sikkert gi deg et godt tips!

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 15k er en bra pris for en custom fra den minst populære perioden til Gibson. Legg merke til at de to dyre lp'ene på ebay ikke har fått inn ett eneste bud. Jeg forstår godt at 15k ikke føles som noen god erstatning når man har mistet en gitar som man har brukt lenge og som passer 'som hånd i hanske', men slike ting blir aldri med i en prisvurdering. Men for 15k kommer du ganske langt hvis du kjøper en nyere Gibson, og de har mye høyere kvalitet enn den du hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.