Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pinch Harmonics


Torsn

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg må justere inn ampen min for å få skikkelig trøkk i Pinch Harmonics? Jeg har en Roland Cube30.

Har også en Digitech Metal Master pedal men

den funker ikke som den skal på ampen. Når jeg kjører på clean channel med pedal så blir det ikke lyd i det heletatt. Å om jeg kjører på den andre, så blir det bare ALT for låg lyd:S

Jeg prøvde å sku opp volumen på ampen til max men det var såvidt lyd i det. Noen som har noen tips for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er lettere å utføre med vreng. Men det er absolutt ikke en nødvendighet. Eric Johnson er et godt eksempel på at renlyd holder i massevis. Vreng er mer tilgivende. Med renlyd må du være utrivelig presis.

Forsøk å flytt litt rundt på anslagspunktet når du prøver på "pinched harmonics". Bare hold en tone, og let. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder vel egentlig bare å øve, men en bråkehumbucker og god vreng hjelper deg godt på veien! ^_^

For å stemme ned gitaren til feks. D# så er det vel egentlig bare å gjøre det på samme måte som om du skulle stemt den ned til feks. D, og så stemme en halvtone opp derfra? Hvis du har en knapp som heter ''flat'' på gitar tuneren din gjør det saken ganske enkel. For hver gang du trykker flat så går tuneren én halvtone ned, altså, du må trykke 1 gang på flatt for å stemme gitaren din til D#/Eb, 3 ganger for C#/Db, 5 ganger for B#/H osv.

Endret av TulleGutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en Tube Driver holder lenge med pinch harmonics. Er vel kjennetegnseffekten til Johnson det. Digger å pinche harmonics med Tube Drivern min. Og Large Beaveren min har utrolig god overtone respons. Lub it.

Har vel tatt det fra Gilmour å, i soloer, bruke en takt til å ha det gøy med en bøyd tone og de forskjellige pinch'ede overtonene som er, innimellom. Bare lær deg litt hvor de er. Den overtonen jeg hovedsakelig bruker ligger f.eks. rett foran den midderste pickupen på strat'n min. Etter en stund slutter man å tenke på det også.

Endret av Articate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknikken har det meste å si. Men det er noen pickuper som tar opp overtoner bedre enn andre, f.eks. er EMG-81 _helt_ über på slikt. Men 57 Classic pickupene i min nye LPC leverer også knall pinch harmonics, så jeg vil egentlig tro at det meste ligger i fingrene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fingrene har som de meste sier mye å si. Men pickupen har litt å si. Jeg sliter med å få til PH med neck pickupen (Dimarzio Paf pro) på ibanezen. Mens med bridge pickupen går det supert. Men neck pickupen føler jeg ikke egner seg så veldig. Iallefall på mine gitarer er den litt mer bassete i lyden. Blir litt som å ta PH med tonekontrollen igjen. Funker heller ikke så bra. Man hører de jo, men de skriker ikke. Men eq innstillingene har og en god del å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva som kan være galt med Dist Pedalen da? Altså, jeg kobler den akkurat som vanlig. Men med Clean Channel blir det ikke lyd, å med effekt channel blir det alt for låg lyd om mye støy. Veldig irriterende å bruke 1200 på en pedal som jeg ikke får til å funke:((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.