Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pinch Harmonics


Torsn

Anbefalte innlegg

Det blir det samme som å bruke slide bak den aktive pickupen. Derfor det går dårlig med neck pickupen.

Slide bak den aktive fungerer helt utmerket. Bare husk å slå an tonene på andre siden igjen. Fiffige løsning for å spille dritfort kromatisk: Hamre løs på fire toner kromatisk i venstre hånd samtidig som du drar sliden fra tremolo mot hals. :) I rett hastighet blir det grisefett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slide bak den aktive fungerer helt utmerket. Bare husk å slå an tonene på andre siden igjen. Fiffige løsning for å spille dritfort kromatisk: Hamre løs på fire toner kromatisk i venstre hånd samtidig som du drar sliden fra tremolo mot hals. :) I rett hastighet blir det grisefett. ;)

'bak' blir bak iht den siden du spiller på. Siden en pinch harmonic overtonen mellom bridge og der du pincher blir det samme tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter seriøst med pinched harmonics på dyp E og A-streng :ninja: Sånne Killswitch Engage-squeals.. Bruker 2mm plektere til vanlig, men så prøvde jeg et 1mm, og da var det litt lettere, men åssen i helvete gjør man det? Jeg klarer ikke :(

2mm!? At du orker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å få det til nå da :D Selv med monsterplektrene mine :P

Freedo: Jeg fikk det inn med morsmelka, gitarlærern min bruker 2mm, og jeg bruker 2mm, ingen andre jeg vet om som bruker 2mm :P Fikk mitt første plekter av ham, så det er noe i det der tror jeg.. Men jeg klarer seriøst ikke å spille presist med noe tynnere enn 2mm :huh:

Pellick: Godt det ikke bare er meg da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, jeg får de til å skrike på alle strenger unntatt de dypeste, og jeg vet hvordan man gjør det, så trenger ingen nybegynnervideo, men jeg får ikke til sånne KsE-squeals på de dypeste strengene :o Frustrerende!

squeals er mye vanskeligere på den dype E-strengen enn noen andre av strengene (synes jeg, da :P) men det hjelper litt med litt ekstra gain også :)

Endret av Silverfox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.