Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

jackson gitarer til metall


Sortulv

Anbefalte innlegg

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det kommer helt an på hva slags tone du er ute etter. For min del digger jeg den kalde og sterile lyden 81 gir til clean.

Samme gjelder ditt neste spørsmål og. Jeg bruker så godt som aldri neckpickupen.

Uansett er RR5FR Rhoads et bedre valg. Mye mer allsidig og er i tillegg loada med Seymour Duncan pickups som også gir deg en bedre cleanlyd.

Joda, kunne vel funket greit for meg med en EMG81 - har jo hørt at en del syns clean-lyden er grei nok, og SÅ opphengt i chean er jeg jo heller ikke... Men likevel syns jeg det lyder stusselig med bare en pickup, i bridge. På den annen side, er jo bridge-mikken den jeg foretrekker, og veldig ofte bruker. ;)

Men ærlig talt, må nok til slutt si at jeg syns RR5FR Rhoads på mange måter virker som et mye bedre valg! :PVakker gitar.

Her kan man forresten lese en anmeldelse av den...

Hva med denne Seymour Duncan Jazz pick'en? Snakker sikkert tull nå, men høres da litt tvilsomt ut til metal? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ganske fersk og har ikke så stort sammenlikningsgrunnlag, men etter mitt skjønn er EMG 81 en kongepickup til leadgitar og soloer. Men med mindre du satser 100% på leadgitar og spiller mye soloer vil jeg kanskje si at EMG 81 som eneste pickup kan være litt begrensende. Kombiner det med en 60, som skal være spesielt rettet mot rytmegitar og du har etter min mening et metallmonster med store variasjonsmuligheter. Alt fra krystallklar lead til fet rytme. Cleanlyden har jeg derimot ingen spesiell formening om.

Skal huske på den kombinasjonen av EMG81 og 60. Takker for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, kunne vel funket greit for meg med en EMG81 - har jo hørt at en del syns clean-lyden er grei nok, og SÅ opphengt i chean er jeg jo heller ikke... Men likevel syns jeg det lyder stusselig med bare en pickup, i bridge. På den annen side, er jo bridge-mikken den jeg foretrekker, og veldig ofte bruker. ;)

Men ærlig talt, må nok til slutt si at jeg syns RR5FR Rhoads på mange måter virker som et mye bedre valg! :PVakker gitar.

Her kan man forresten lese en anmeldelse av den...

Hva med denne Seymour Duncan Jazz pick'en? Snakker sikkert tull nå, men høres da litt tvilsomt ut til metal? :P

Åneida, den duncanen har rå lyd. Litt mer bassete og rund enn EMG'n dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at EMG81 er en bra mikk er som å si at en nitro-fueled dragster er en bra bil.

Liker du først den slags gitarer er en gitar med Duncan-mikker et mye kjekkere valg. Låter like fett på full vrenggnu(uten at en gibson-PAF låter noe dårligere, da det er ampen som hovedsaklig lager lyden uansett), men har usannsynlig mye mer å gi når du skal utforske andre måter å spille på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at EMG81 er en bra mikk er som å si at en nitro-fueled dragster er en bra bil.

Liker du først den slags gitarer er en gitar med Duncan-mikker et mye kjekkere valg. Låter like fett på full vrenggnu(uten at en gibson-PAF låter noe dårligere, da det er ampen som hovedsaklig lager lyden uansett), men har usannsynlig mye mer å gi når du skal utforske andre måter å spille på.

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, moro å se så mange EMG-fans her.

Men jo, de fleste vil jo argumentere med at den ikke låter metal på clean-kanalen, men pent er det ikke :)

Jeg selv er ikke EMG fan. Kunne godt brukt en gitar med EMG visst jeg hadde fått en, men velger passive pga dynamikken og hvordan de oppfører seg når man bruker volum og tone :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.