Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

jackson gitarer til metall


Sortulv

Anbefalte innlegg

Hvilken modell du skal gå for, kommer vel litt an på hva du vil ha.

Men om du skal spille i all hovedsak metal og rock, er jo modeller med 2 humbuckers å foretrekke for deg kanskje?

Jeg har selv 2 Jacksongitarer, og er meget fornøyd med de. Har en Y2KV og en KE-2.

Har også hatt en eldre DK-1 med HSS oppsett, som jeg solgte pga lite bruk.

Modeller som du kan se på er jo KE-2, KV-2 og SL2H. Alle med 2 hums og gjennomgående hals. Har også DK-1 som i dag kommer med HH EMG's, men selv synes jeg EMG mic's låter lite tiltrekkende.

Dette er da USA modellene, som er et hav av kvalitet foran Jackson billige modeller. Jeg liker ikke de billigere modellene i det hele tatt, men liker veldig

godt USA modellene.

Selv liker jeg aller best Y2KV'n (pga at den ikke har Floyd), men disse kan være litt vriene å få tak i, og en KV-2T skulle vel være relativt lik. Sleng på en T bak alle modellnavnene og du har modellene uten Floyd. Ellers kommer vel alle USA modeller med Floyd.

Dean USA gitarer har jeg ikke prøvd mange av, men den ene jeg har prøvd var meget god, men kan ikke si noe om hvordan de låter, for jeg har ikke nok erfaring.

ESP synes jeg personlig er noe drit, og man kan ikke sammenligne kvaliteten på Jackson USA og ESP. ESP gitarene føles rett og slett litt mindre gjennomført på alle mulige ledd synes jeg, litt sånn plastikkaktig. Mulig jeg har vært uheldig, men jeg tviler sterkt, da jeg har prøvd ganske så mange ESP og LTD gitarer.

ESP noe dritt?

Hm har spilt på endel Jackson opp gjennom åra, mye soloist inkludert etpar Custom shop modeller.

Jackson er vellagede gitarer akurat som ESP.(om enn noe overprisede)

Har en ESP custom shop her nå og den kan konkurere med det beste (Suhr, Anderson, GMW osv) merker

som ligger et lite hakk over Jackson i kvalitet imo.

Har hatt flere ESP gitarer tidligere (3stk 400series,1 800 series, 1 Vintage plus, 1 Horizon og en distressed strat) alle

disse har vært bra gitarer med solid håndtverk.

Synnes erfaringene dine med ESP er snodige, og jeg har solgt ESP i to år i gitarbutikk så jeg har prøvd endel og

det har ikke vært en "dog" blandt dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gale mann, det er standard Razorback som ruler :lol: Smaken er som baken, den kan være ræva. :blink:

Vær obs på at Razorbacken er utrolig mye mer trivelig å sitte å spille med enn Razor-V. Med V er du ganske låst i

sitteposisjon... Jeg har prøvd begge, og endte opp med Razorback. (El-kjipo versonen til rundt 10.K, låter Metal så det holder)

Løp å kjøp.....Razorback uten V :rolleyes:

Mvh Søren

Tja... Jeg syns naa klassiske razorbacken ser for diger ut, jeg... Men det er godt mulig du har rett i det med sittingen! Jeg proevde den billige Dean Razorback DB i sommer (prisen er vel rundt 5000kr), og likte ikke foelelsen av hvordan dden var aa spilel paa; men den gitaren er vel kanskje noe ganske annet enn USA modellene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støttes. V-varianten blir veldig topptung. Vanlig razorback er knall i alle stillinger.

Du sier det? Men det skulle egentlig ikke vaere noe veldig stort problem for meg, da jeg ofte foretrekker aa STAA mens jeg spiller gitar.. Men dumt om sittinga blir ubehagelig og, da. :mellow: Iblant er det aller mest praktisk aa sitte mens man trener paa de mer vriene greiene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken modell du skal gå for, kommer vel litt an på hva du vil ha.

Men om du skal spille i all hovedsak metal og rock, er jo modeller med 2 humbuckers å foretrekke for deg kanskje?

Jeg har selv 2 Jacksongitarer, og er meget fornøyd med de. Har en Y2KV og en KE-2.

Har også hatt en eldre DK-1 med HSS oppsett, som jeg solgte pga lite bruk.

Modeller som du kan se på er jo KE-2, KV-2 og SL2H. Alle med 2 hums og gjennomgående hals. Har også DK-1 som i dag kommer med HH EMG's, men selv synes jeg EMG mic's låter lite tiltrekkende.

Dette er da USA modellene, som er et hav av kvalitet foran Jackson billige modeller. Jeg liker ikke de billigere modellene i det hele tatt, men liker veldig

godt USA modellene.

Selv liker jeg aller best Y2KV'n (pga at den ikke har Floyd), men disse kan være litt vriene å få tak i, og en KV-2T skulle vel være relativt lik. Sleng på en T bak alle modellnavnene og du har modellene uten Floyd. Ellers kommer vel alle USA modeller med Floyd.

Dean USA gitarer har jeg ikke prøvd mange av, men den ene jeg har prøvd var meget god, men kan ikke si noe om hvordan de låter, for jeg har ikke nok erfaring.

ESP synes jeg personlig er noe drit, og man kan ikke sammenligne kvaliteten på Jackson USA og ESP. ESP gitarene føles rett og slett litt mindre gjennomført på alle mulige ledd synes jeg, litt sånn plastikkaktig. Mulig jeg har vært uheldig, men jeg tviler sterkt, da jeg har prøvd ganske så mange ESP og LTD gitarer.

Tusen takk for bra hjelp! :) Skal sjekke opp de gitarene du foreslo! Ja, jeg er aller mest into heavy metal, saa jeg oensker nok et eller annet med humbuckere. Saa du liker ikke EMG aktive mikrofoner, eller? Har hoert mye skryt om dem, da.

Jeg har ogsaa faatt litt det inntrykket at jackson er bedre enn ESP, men jeg faar proeve dem og se hva som faller mest i smak..

takker igjen for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for bra hjelp! :) Skal sjekke opp de gitarene du foreslo! Ja, jeg er aller mest into heavy metal, saa jeg oensker nok et eller annet med humbuckere. Saa du liker ikke EMG aktive mikrofoner, eller? Har hoert mye skryt om dem, da.

Jeg har ogsaa faatt litt det inntrykket at jackson er bedre enn ESP, men jeg faar proeve dem og se hva som faller mest i smak..

takker igjen for hjelpen

Jepp. Du må nesten prøve og finne ut hva du liker best selv også, da det er det som til syvende og sist teller.

Jeg liker ikke EMG selv nei, iallefall ikke std humbucker oppsettet deres med 81/85. Har ikke prøvd så mye annet fra de.

Men noen sverger jo også til disse, så kommer jo selvsagt an på smak og behag. Men for meg synes jeg de blir for kalde og sterile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det? Men det skulle egentlig ikke vaere noe veldig stort problem for meg, da jeg ofte foretrekker aa STAA mens jeg spiller gitar.. Men dumt om sittinga blir ubehagelig og, da. :mellow: Iblant er det aller mest praktisk aa sitte mens man trener paa de mer vriene greiene..

Greit nok, men som jeg nevnte er V-modellene ganske topptunge. Selv synes jeg i hvert fall at det behagelig at gitaren holder seg i hengende tilstand når jeg slipper halsen - V-gitarer har en tendens til å styrte mot bakken.

Jeg burde vel nevne at jeg ikke er helt objektiv, da jeg selv eier en razorback. Er meget fornøyd med den, og som nevnt i en annen tråd har jeg tilgode å møte en hals som passer bedre til mine pølselabber. Du sier du har prøvd en DB - jeg ville rett og slett prøvd en skikkelig Razorback (enten import eller USA, halsprofiler og slikt er like på de, så vidt jeg vet). Om du liker følelsen, men formen blir for sær, har du alltids muligheten til å gå for en Dean From Hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok, men som jeg nevnte er V-modellene ganske topptunge. Selv synes jeg i hvert fall at det behagelig at gitaren holder seg i hengende tilstand når jeg slipper halsen - V-gitarer har en tendens til å styrte mot bakken.

Jeg burde vel nevne at jeg ikke er helt objektiv, da jeg selv eier en razorback. Er meget fornøyd med den, og som nevnt i en annen tråd har jeg tilgode å møte en hals som passer bedre til mine pølselabber. Du sier du har prøvd en DB - jeg ville rett og slett prøvd en skikkelig Razorback (enten import eller USA, halsprofiler og slikt er like på de, så vidt jeg vet). Om du liker følelsen, men formen blir for sær, har du alltids muligheten til å gå for en Dean From Hell.

Så headstocken veier såpass mye at den styrter mot bakken når en slipper grepet om halsen?? :blink: Eller misforstod jeg?

Joda, DB er nok ikke akkurat den helt store tingen, nei - prøvde den fordi de tilfeldigvis hadde den i gitarsjappa, og at prisen var veldig grei til å være Dean... Men jeg har nok aldri likt designen på Dean From Hell så mye at det gjør noe, så da ville jeg nok heller satsa på en Razorback. Dessverre mener jeg fortsatt at V'en ser rålekker ut, men har notert meg hva dere sier om vekten.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RR5 er verdt å sjekke ut. Ikke fått prøvd RR24 enda, men de ser snasne ut om ikke annet.

RR5 prøvde jeg i ei sjappe i bergen.

Den er helt NYDELIG.. mange sier dem har problem å sitte å spille med den,

men det er bare å ha nederste "finne" imellom bena,, så sitter dem som støpt.

Utrolig god hals, og hele gitaren er bare vakker. husker ikke hvilke mikker den kom med,

men var Seymour Duncan av en sort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.