Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

jackson gitarer til metall


Sortulv

Anbefalte innlegg

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Knall til metall de Duncanene... Og OFR'en er jo grei nok den også ;)

FR-II har da SD de også, og du får dem jo i ganske mange forskjellige finisher :) Knalle gitarer forsåvidt, sikla litt på noen slike selv her.

Det er så mange kule gitarer der ute altså! Kommer nok til å måtte bruke litt tid på å finne hva som er akkurat MIN type gitar, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare prøvd den uten floyd jeg, men det er en av de beste gitarene jeg har prøvd noen gang. Seymour Duncanene funker fjell de! Samme som Jackson bruker i mange av sine modeller (bl.a. mange av RR-gitarene, hvis det var noen som så på dem.)

Han her driver faktisk og sammenligner EMG 81 med Seymour Duncan JB(som er de to som sitter i de to forskjellige Horizon-modellene):

- Del 1

- Del 2

- Del 3

Fint initiativ av fyren, men.

"4. I'm playing both with a Line 6 Spider amp using the "Insane" distortion and clean mode. No noise gate or pedals."

...

Flott måte å verkeleg høyra skilnaden på pickupane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men RR24 har bare 1 pickup, EMG81, som visstnok skal være en veldig bra mikk, da - men lyden er vel bra likevel, antar jeg? Men antagelig ikke store greiene for clean spilling? Det jeg spiller mest er jo distorted heavy metal, me likevel hender det jeg må spille noe mer "akustisk" lydende, og da kan det jo på sett og vis være fint

Og så en detalj til: RR24 er utstyrt med en volumknott, men INGEN toneinnstilling. Er ikke det veldig uvanlig?

Men burde ikke gitaren bli ganske ensidig på grunn av dette? Eller hva mener dere?

Det kommer helt an på hva slags tone du er ute etter. For min del digger jeg den kalde og sterile lyden 81 gir til clean.

Samme gjelder ditt neste spørsmål og. Jeg bruker så godt som aldri neckpickupen.

Uansett er RR5FR Rhoads et bedre valg. Mye mer allsidig og er i tillegg loada med Seymour Duncan pickups som også gir deg en bedre cleanlyd.

Endret av Roar v.2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...], men RR24 har bare 1 pickup, EMG81, som visstnok skal være en veldig bra mikk, da - men lyden er vel bra likevel, antar jeg? Men antagelig ikke store greiene for clean spilling? Det jeg spiller mest er jo distorted heavy metal, me likevel hender det jeg må spille noe mer "akustisk" lydende, og da kan det jo på sett og vis være fint å ha en pickup som funker greit til det også.

[...]

Men burde ikke gitaren bli ganske ensidig på grunn av dette? Eller hva mener dere?

Nå er jeg ganske fersk og har ikke så stort sammenlikningsgrunnlag, men etter mitt skjønn er EMG 81 en kongepickup til leadgitar og soloer. Men med mindre du satser 100% på leadgitar og spiller mye soloer vil jeg kanskje si at EMG 81 som eneste pickup kan være litt begrensende. Kombiner det med en 60, som skal være spesielt rettet mot rytmegitar og du har etter min mening et metallmonster med store variasjonsmuligheter. Alt fra krystallklar lead til fet rytme. Cleanlyden har jeg derimot ingen spesiell formening om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig noen som bruker neckpickupen til rytme når de spiller metall? Har aldri fungert for meg ihvertfall. Kun til clean og solostuff.

Brukte alltid bridge før, men nå har jeg begynt å bruke neck noen ganger.. Funker til mange metallica sanger ihvertfall F.eks master of pupets :P Men Bruker mest bridge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.