Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

jackson gitarer til metall


Sortulv

Anbefalte innlegg

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kjøpte en ESP KH-2 av jonathan på forumet her, tror jeg betalte 7 eller 8 for den, detter er en ekstremt god gitar til å spille på. iallfall til ditt bruk, vis du finner den brukt til rundt 10 lapper er det ingen grunn til å nøle, lettspillt som veldig få andre !

http://espguitars.com/guitars_kirk.html

denne det er snakk om, nr. 3 på sia :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så headstocken veier såpass mye at den styrter mot bakken når en slipper grepet om halsen?? [...] Dessverre mener jeg fortsatt at V'en ser rålekker ut, men har notert meg hva dere sier om vekten.. :P

Jeg har en LTD Explorer som også er veldig tung i halsen, og som i utgangspunktet peker ned mot gulvet hvis jeg slipper den med begge hender. Men problemet ble lett løst med en reim med semsket skinn på innsiden. Sitter som støpt nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RR5 prøvde jeg i ei sjappe i bergen.

Den er helt NYDELIG.. mange sier dem har problem å sitte å spille med den,

men det er bare å ha nederste "finne" imellom bena,, så sitter dem som støpt.

Utrolig god hals, og hele gitaren er bare vakker. husker ikke hvilke mikker den kom med,

men var Seymour Duncan av en sort...

En eller annen JB tror jeg det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok, men som jeg nevnte er V-modellene ganske topptunge. Selv synes jeg i hvert fall at det behagelig at gitaren holder seg i hengende tilstand når jeg slipper halsen - V-gitarer har en tendens til å styrte mot bakken.

Det er jo bare å bruk en skikkelig reim så er man jo kvitt dette problemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en ESP KH-2 av jonathan på forumet her, tror jeg betalte 7 eller 8 for den, detter er en ekstremt god gitar til å spille på. iallfall til ditt bruk, vis du finner den brukt til rundt 10 lapper er det ingen grunn til å nøle, lettspillt som veldig få andre !

http://espguitars.com/guitars_kirk.html

denne det er snakk om, nr. 3 på sia :D

Ja, det er den Kirk modellen jeg har litt lyst på. Skikkelig kul! Så prisen for en brukt KH-2 ligger oftest rundt 10 000 kr, om den er i god stand, forstår jeg? Fant en kjøpsguide til noen av Kirk modellene i Total Guitar magazine 177, der stod beste KH-2 pris på £1,499 (engelske pund, visstnok). I norske kroner blir det 16,000.

Men jeg er litt usikker på om dette dreide seg om KH-2 "vintage" (som det står på ESPs nettsted) eller "vanlige" KH-2. Det Total Guitar kalte gitaren, var ESP KH-2 Kirk Hammett Signature, men på bildet hadde den CAUTION HOT klistremerke, som Kirk har på sin egen. På ESPs webside er det jo bare KH-2 Vintage som er avbildet med disse klistremerkene, så jeg blir litt forvirret.

Og hva er egentlig forskjellen mellom KH-2 og KH-2 Vintage, bortsett fra at KH-2 har Bolt-On Neck, og den andre Neck Through?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv har jeg en Jackson Rx10D.... Den Funker VELDI bra til metal, har en EMG81 i bridge;)

Skikkelig tøff, da! Spesielt i svart! :wub:

Og prisene HER så jo ekstremt rimelige ut? Eller ser jeg på billige kina-produserte versjoner? Er det en dyrere versjon der ute også? Får ta å søke litt mer på nettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er den Kirk modellen jeg har litt lyst på. Skikkelig kul! Så prisen for en brukt KH-2 ligger oftest rundt 10 000 kr, om den er i god stand, forstår jeg? Fant en kjøpsguide til noen av Kirk modellene i Total Guitar magazine 177, der stod beste KH-2 pris på £1,499 (engelske pund, visstnok). I norske kroner blir det 16,000.

Men jeg er litt usikker på om dette dreide seg om KH-2 "vintage" (som det står på ESPs nettsted) eller "vanlige" KH-2. Det Total Guitar kalte gitaren, var ESP KH-2 Kirk Hammett Signature, men på bildet hadde den CAUTION HOT klistremerke, som Kirk har på sin egen. På ESPs webside er det jo bare KH-2 Vintage som er avbildet med disse klistremerkene, så jeg blir litt forvirret.

Og hva er egentlig forskjellen mellom KH-2 og KH-2 Vintage, bortsett fra at KH-2 har Bolt-On Neck, og den andre Neck Through?

KH-2 Vintage har de klistremerkene, også er den "slitt". + det du nevner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KH-2 Vintage har de klistremerkene, også er den "slitt". + det du nevner

Dessuten er Vintage'en mye dyrere, er den ikke?

Til tross for at den er "SLITT"! :ninja: Nei, jeg tror nok ikke jeg ville kjøpt den fremfor den "vanlige" KH-2, nei. Jeg vil jo tross alt ha en gitar jeg kan bruke uten at alle ser på det som en total kopi av Kirks personlige modell, når den har klistremerker og attpåtil er slitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.