Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

jackson gitarer til metall


Sortulv

Anbefalte innlegg

Hei Tambarskjelve

Tja... Jeg har vel kommet til at ikke den klassiske Razorback'en er så fin, nei. Men Razorback V har jeg skikkelig sansen for, og mener det er en av de mest goodlooking elgitarene der ute! :)

Gale mann, det er standard Razorback som ruler :lol: Smaken er som baken, den kan være ræva. :blink:

Vær obs på at Razorbacken er utrolig mye mer trivelig å sitte å spille med enn Razor-V. Med V er du ganske låst i

sitteposisjon... Jeg har prøvd begge, og endte opp med Razorback. (El-kjipo versonen til rundt 10.K, låter Metal så det holder)

Løp å kjøp.....Razorback uten V :rolleyes:

Mvh Søren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvilken modell du skal gå for, kommer vel litt an på hva du vil ha.

Men om du skal spille i all hovedsak metal og rock, er jo modeller med 2 humbuckers å foretrekke for deg kanskje?

Jeg har selv 2 Jacksongitarer, og er meget fornøyd med de. Har en Y2KV og en KE-2.

Har også hatt en eldre DK-1 med HSS oppsett, som jeg solgte pga lite bruk.

Modeller som du kan se på er jo KE-2, KV-2 og SL2H. Alle med 2 hums og gjennomgående hals. Har også DK-1 som i dag kommer med HH EMG's, men selv synes jeg EMG mic's låter lite tiltrekkende.

Dette er da USA modellene, som er et hav av kvalitet foran Jackson billige modeller. Jeg liker ikke de billigere modellene i det hele tatt, men liker veldig

godt USA modellene.

Selv liker jeg aller best Y2KV'n (pga at den ikke har Floyd), men disse kan være litt vriene å få tak i, og en KV-2T skulle vel være relativt lik. Sleng på en T bak alle modellnavnene og du har modellene uten Floyd. Ellers kommer vel alle USA modeller med Floyd.

Dean USA gitarer har jeg ikke prøvd mange av, men den ene jeg har prøvd var meget god, men kan ikke si noe om hvordan de låter, for jeg har ikke nok erfaring.

ESP synes jeg personlig er noe drit, og man kan ikke sammenligne kvaliteten på Jackson USA og ESP. ESP gitarene føles rett og slett litt mindre gjennomført på alle mulige ledd synes jeg, litt sånn plastikkaktig. Mulig jeg har vært uheldig, men jeg tviler sterkt, da jeg har prøvd ganske så mange ESP og LTD gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for Jackson RR24 av alle forslagene som er nevnt her. Jeg hater tjukke halser og derfor kan jeg ikke fordra razorbacks.

Jeg er selv eier av en Jackson Kevin Bond signatur og den passet meg brillefint, det eneste er at jeg skal bytte ut pickupen til en blackout. Den er å anbefale om du ikke vil skru på floyd rosen hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.