Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Deilige gitarsoloar


Jens-K

Anbefalte innlegg

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Knack - My Sharona

Den siste, og lengste, av de to soloene. Ikke akkurat en "frysning"-solo, men den tøffeste "fest"-soloen eller "luftgitar på bordet"-soloen jeg vet om... :P

Enig, den soloen er sykt kul. Jeg liker Mark Knopfler - Local hero fantastisk godt. Tror aldri jeg blir lei den. Soloen i Sultans of Swing er ikke akkurat ille den heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilige gitarsoloar, hmmm....

Vist det skal ver norsk så har jo Bjørn "Krisa" Kristiansen frå Aunt Mary mange tøffe og deilige gitarsolear. Bare høyr på songar som Stop your whishful thinking og Rosalind. Andre norske gitarister som også har mangen tøffe gitarsoloer er Øystein Greni, Amund Maarud, Freddy Dahl og Bent Åserud (frå Junipher Greene).

Internasjonalt så liker eg veldig godt soloene til Alvin Lee (bare høyr på Ten Years After - I'm Going Home), Paul Kossoff (sanger som Suger for Mr. Morrison og The Hunter), Jimi Hendrix (Voodoo Chile, ikkje Slight Return, men den som varer i 15 min), Toni Iommi (Fairies Wear Boots, War Pigs, Blues Sued Shoes osv...), Duane Allman (Statesboro Blues, One way out....) og Rory Gallagher (sanger som Cradle Rock, Walk on hot coals osv..).

Ten Years After - I'm Going Home

Endret av Toften
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Tenker som regel "jaja, solo, snart ferdig" med soloer, men den som gir meg gåsehud hver eneste gang er Janick Gers sin solo i Iron Maidens "Blood Brothers" (Det er vel den siste soloen om jeg husker helt korrekt) Så enkel i grunn, men så effektiv og full av sjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.