Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken effekt passer best til whammy squeels?


Palle

Anbefalte innlegg

Hvilken gitareffekt skal man bruke for å maksimere whammy squeelene? Den som passer best til nå er Tube Screamer. Men får ikke maks utbytte av hylene. Fader ut litt for fort osv. Bør jeg adde noe? Noen adjustments? Bruker Boss GT8 effektbrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så veldig inne på effektbrettet enda,men substainer? Tillegseffekt eller bare noe man adder selv til hovedeffekten ved å skru litt på knappene?

Merker også at det mangler litt for å få skikkelige fete hyl.. Mangler liksom den siste touchen før hylet går skikkelig ut i blomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å slå av en harmonic å dra whammyen til helvete. Er ikke det rett da? Eller noe jeg har glemt? Kom med tips. Får sounden,men den går liksom aldri helt ut i blomst. Og er temmelig sikker på at jeg gjør det teknisk rett,eller kanskje ikke? Tror nok det har noe med effektene å gjøre uansett.

Hva var det du mente med å holde den greia åpen? Merker jeg ikke er så inne på fagord og effekter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å slå av en harmonic å dra whammyen til helvete. Er ikke det rett da? Eller noe jeg har glemt? Kom med tips. Får sounden,men den går liksom aldri helt ut i blomst. Og er temmelig sikker på at jeg gjør det teknisk rett,eller kanskje ikke? Tror nok det har noe med effektene å gjøre uansett.

Hva var det du mente med å holde den greia åpen? Merker jeg ikke er så inne på fagord og effekter :P

Hvordan slår du harmonicen? Slår du den som en Pinched harmonics? Altså med tommelen. Eller slår du den som en overtone på det båndet du skal få den?

Ta først og finn overtonen på D strengen, og rundt 4 bånd. Så trykker du inn vibarmen og slår overtonen og drar til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er "natural harmonics" og jukking med vib-armen, er det rett og slett å skru opp gain og volum som gjelder. Bruk bridge pickupen, og som nevnt, skru opp tone-kontrollen på gitaren på max. Du kan selvfølgelig kombinere det med effekter, men de er absolutt ikke nødvendige. Hør på MAttias Eklundh, ingen gjør dette bedre enn ham, og han plugger stort sett rett inn i forsterkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

reverb å delay..

jeg lager sånne med langfingen napper g strengen mens eg har presset ner whammy bar'en å lager overtone for så å dra opp whammy baren igjen..trengenr ikkje effekter for å få dette til å hørest bra ut..

what's and learn fra han som fikk dette garantert best til..

her er det vel endel delay..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er den videoen svartatosten har linka til, men i en eller annen Young Guitar-video på Youtube går Dimebag gjennom både effekter og utførelse av dime-gviningen.

Det er samme videoen ja..går bare igjenom pedal brettet sitt ikkje noe mer..

hører jo at det er delay å sikkert reverb osv her..klarare du disse squeelsne han tar her trenger du ikkje mye effekter for å få til til å hørest bra ut uansett..trust me

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.