Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Liten og god amp


LilleLars

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke penger til amp med det første siden jeg idag gitt til innkjøp av Nova System (jippi!). Men lurer fortsatt på om større forsterkere låter bedre enn mindre? Does size matter? Siden ampen mices opp på konserter og man skjeldent spiller høyt når man øver hjemme trenger jo ampen ikke kunne spille høyt (sånn jeg ser det). Vet noen om noen små forsterkere som har grisegod cleanlyd til en billig penge?

Sitter forresten med en 112 bandit...:(

Endret av LilleLars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Ingenting som tilsier at en større forsterker skal låte bedre enn en liten.

Er endel Fender-comboer der ute med grisegod cleanlyd til en billig penge.

Vox AC15 har også en herlig cleanlyd og ligger på rundt 5-6 for den billigste utgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller AC30, som da koster litt mer og finnes i forskjellige versjoner.

Det har litt med forsterker og ikke minst elementene å gjøre.

Alnico Blue elementene koster mer enn mange andre.

Jeg personlig syns ikke du trenger mer enn 30-50 watt. Det passer til hjemmebruk og til live.

1x12 eller 2x12 combo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med små amper er ikke at de ikke låter bra, eller har for lite watt. Det som kan bli vanskelig er å bli hørt i bandsammenheng hvis ikke høytalerene flyttet nok luft. Min erfaring er at 2x12" er et minimum, evt. 4x10". Dette gjelder selvfølgelig bare hvis det er "bråkete" musikk det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender Blues Junior er jo også ganske knall. En jeg spiller i band med bruker en slik med vrengpedal foran, og det låter topp. Den begynner å vrenge litt når du skrur den opp, men det kan jo også være nyttig. Den er på 15W med 1x12" høyttaler, så den spiller ikke grisehøyt på full guffe engang. :)

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.