Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Liten og god amp


LilleLars

Anbefalte innlegg

Tja, er vel ikke det første jeg ville valgt. Funker helt greit, men ikkeno mer. Vil du ha noe som låter knallbra clean, spiller høyt nok til det meste og spiser pedaler til frokost, er Fender noe for deg. Skal selv ha en Hot Rod Deluxe til dette formålet, anser den som et glimrende kompromiss mellom trøkk og portabilitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha cleanlyd fra ENGL, så er jo Screamer en god forsterker. Men det blir ikke fult så billig, vell.

Thunder ska ha en god cleankanal, men jeg har ikke prøvd en desverre.

Etter hva jeg har prøvd av ENGL, så kjøper man de mest på grunn av vrengkanalene. Ihvertfall Fireball og Powerball-modellene.

Eier en Fireball og du kan presse ut mye bra cleans fra den med riktig gitar og EQ-settings. Men det er ikke det forsterkeren er kjent for.

Har du anledning til å prøve en Screamer, gjør det. Men du betaler en del for lead og high-gain-kanalen. Men viss cleans betyr mer for deg enn vreng, så ville jeg fulgt de rådene til de andre. Heller gått for Vox eller Fender eller noe annet. Det må da finnes flere gode merker å anbefale enn de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror jeg kommer til å gå for en fender, den dagen lommeboka tillater det. En kompis av meg (Rednef) har en sånn, og tenker å høre på den i morgen under jam. Blues jr. er jo også et anternaltiv, men da jeg hørte på den i butikken syntes jeg det ble veldig (naturlig nok) Blues (ingen stor fan av blues). Syntes den ble veldig spiss... Men det er mulig den kan skrus bedre :)

Takk for tips, har lært litt om amper, som trengtes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er vel ikke det første jeg ville valgt. Funker helt greit, men ikkeno mer. Vil du ha noe som låter knallbra clean, spiller høyt nok til det meste og spiser pedaler til frokost, er Fender noe for deg. Skal selv ha en Hot Rod Deluxe til dette formålet, anser den som et glimrende kompromiss mellom trøkk og portabilitet :)

Well spoken ^_^

Ja, jeg tror jeg kommer til å gå for en fender, den dagen lommeboka tillater det. En kompis av meg (Rednef) har en sånn, og tenker å høre på den i morgen under jam. Blues jr. er jo også et anternaltiv, men da jeg hørte på den i butikken syntes jeg det ble veldig (naturlig nok) Blues (ingen stor fan av blues). Syntes den ble veldig spiss... Men det er mulig den kan skrus bedre :)

Takk for tips, har lært litt om amper, som trengtes :)

Gled deg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Slenger meg på de som anbefaler Hot rod deluxe. Bruker en slik selv. Finfin clean, og elsker pedaler. jeg kjører kun vreng fra pedaler på den, og har ingenting å utsette på det. Jeg klarer å kjøre den på soveromsnivå uten problemer, og i tillegg har den nok fyfaen til å spille for hele nabolaget.

Hot-Rod'n er en über-fet amp, men ikke helt billig i ny stand. Selv har jeg Fender Super-Champ XD og er overthemoon-fornøyd med den.

Dytt inn pedaler etter smak og intet er uoppnåelig. Spiller nydelig etter 23:00 ;)

Raram facit misturam cum sapientia forma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hot-Rod'n er en über-fet amp, men ikke helt billig i ny stand. Selv har jeg Fender Super-Champ XD og er overthemoon-fornøyd med den.

Dytt inn pedaler etter smak og intet er uoppnåelig. Spiller nydelig etter 23:00 ;)

Raram facit misturam cum sapientia forma

Superchamp XD ftw!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

størrelse spiller ingen rolle.

privat har jeg en Roland Micro cube og synes den er den beste i den pris klassen(1200) den har bare 2watt men den høres ut som den har 15-30 watt :D.

Men bandet mitt har en morgan gx 60 R rør. den har 60 watt og er en rør forsterker, den koster bare kr.1995 på www.gitarhuset.no og er en god forsterker hvis du spiller i band.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.