Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fractal Axe-Fx


leo

Anbefalte innlegg

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Okå, jeg må bare spørre, er det slik at dette, i kombinasjon med en grei poweramp og kabinett (eller andre løsninger), er så godt som like bra som ordentlige gitar-amper? Bruker du en Vox setting på Axen, vil du aldri savne å ha the real deal på scena (utenom tonnevis med mojo, og andre overfladiske faktorer)? Likeledes med Mesaer? Marshaller? Etc? Er det bare nostalgi og fastsatte normer om hva gitaren skal plugges i som hindrer alle mann til å gå til innkjøp av slike systemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okå, jeg må bare spørre, er det slik at dette, i kombinasjon med en grei poweramp og kabinett (eller andre løsninger), er så godt som like bra som ordentlige gitar-amper? Bruker du en Vox setting på Axen, vil du aldri savne å ha the real deal på scena (utenom tonnevis med mojo, og andre overfladiske faktorer)? Likeledes med Mesaer? Marshaller? Etc? Er det bare nostalgi og fastsatte normer om hva gitaren skal plugges i som hindrer alle mann til å gå til innkjøp av slike systemer?

For min del: Ja!

Jeg har eid haugevis av forsterkere: Mesa, Marshall, Engl, CAE, Soldano, VHT, Diezel..you name it :lol:

Har eid min siste amp! (Har ikke hatt forsterker GAS siden Axe`n kom i hus og det har aldri skjedd før i mitt liv hehe)

Men den trenger ikke være løsningen for alle selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er disse forventa å stige i pris ettersom de blir mer kjent?

Frister å prøve, siden det virker som noe man neppe taper penger på om man kjøper fra USA.

Er det slik at man må ha litt til overs for modelering i utgangspunktet for å like den, eller kan jeg som synes greiene til Line 6 osv. er dårligere enn de billigste transistorforsterkerne også få sans for den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okå, jeg må bare spørre, er det slik at dette, i kombinasjon med en grei poweramp og kabinett (eller andre løsninger), er så godt som like bra som ordentlige gitar-amper? Bruker du en Vox setting på Axen, vil du aldri savne å ha the real deal på scena (utenom tonnevis med mojo, og andre overfladiske faktorer)? Likeledes med Mesaer? Marshaller? Etc? Er det bare nostalgi og fastsatte normer om hva gitaren skal plugges i som hindrer alle mann til å gå til innkjøp av slike systemer?

Nå har vel modellering og digitalisering hatt noen år på å utvikle seg og bli bra. Det har vært en del bra ting på markedet tidligere også, men jeg tror fortsatt at digitalisert lydbehandling ikke kan bli helt det samme som analoge ting. Jeg tenker heller på det som et alternativ med enorme muligheter. For 20 år siden spådde bransjen rør-forsterkerenes død. Alt skulle bli transistorer og med digitaliserte effekter og styring. Vi har sett hvordan den spådommen slo til. At dette skal erstatte forsterkere har jeg ingen tro på, men det kan være en nyttig sak å ha i tillegg til en god forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er disse forventa å stige i pris ettersom de blir mer kjent?

Faktum at de allerede finnes i bruktmarkedet viser at Debris svarte veldig bra.

Men for å finne om den passer for den enkelte må man vel leve noe tid med den.

Dette er en datamaskin med ADC/DAC i hi-fi kvalitet og skikkelig bra software.

Har til gode å se produkter bygget på denne teknologien stige i verdi :)

Den har jo allerede sunket et par tusen dollar i pris enda dem ikke

klarer dekke etterspørselen. Blir den mer kjent vil den nok synke

enda litt til. Flytter dem produksjonen ut av US er der vel også

potensiale for enda noen hundrelapper lavere pris.

Når markedet er mettet, eller når konkurentene får på plass datafiltre

som er likeverdig eller bedre blir mest sannsynlig firmwaren tilgjengelig

også som pluggin til din DAW - om den ikke allerede er det under et annet navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte kanskje at når de ble kjent, kunne de ta mer penger for dem, og det kunne være en gode idé å skaffe en så snart som mulig om jeg vil prøve en.

Da trenger jeg ikke det altså, får vente til de har mer stødig produksjon og er lettere/billigere å få tak i så fall.

Praktisk å ha noe med "alt man måtte trenge" i én boks, som i tillegg ikke låter forferdelig. Pods er jo bare vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produksjonen er outsourca for lenge siden når det gjelder Axe FX`er!!

Line 6 handler kun om " the bottom line" de vill aldri ta seg råd til å bruke

så dyre chips som Fractal!

Dette er bare et spørsmål om regnekraft.

Rør er i ferd med å bli obsolete.(bortsett fra imagemessig)

Og jeg har vært hardcore rørentusiast i alle år. For alle som vil fortsette å drasse på

røramper og leve med at lyden forandrer seg fra dag til dag; værsågo! :lol:

99% av standard Axe FX er til salgs fordi folk opgraderer fra Standard til Ultra!

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bypasser du poweramp-sim siden du bruker den med et rør-sluttrinn da eller?

Lest en del på fractal-forumet og det virker som om FRFR er "the new big thing".

Tror jeg satser på PA-sluttrinn, men usikker enda.....

Prøvde litt med begge deler både p.a på og av... Begge to låter veldig bra inn i VHT`en, men jeg tror faktisk jeg likte med poweramp på best.

FRFR skal visst være veldig bra med Axe`n, men jeg vet ikke for jeg har ikke prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.