Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

HVILKE PLEKTRE BRUKER DU?


leo

Anbefalte innlegg

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har begynt og bruke o.5o mm.... søren det er deilig å sweepe da :)

0.50?! Oi det er tynt! :o

ja vet det er tynt :wink: men jeg var på hyttetur og hadde med meg gitren en roland forstreker og ET gilbert plekter... det sprakk( det er to plektre som er limt til hverandre) og dermed ble jeg vant til det... klarer nesten Ikke spille med 1mm lenger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dunlop Nylon 0' date='73...... pen skrivefeil i signaturen til Martin.[/quote']

nå bruker jeg Nylon 0,73 og Jazz 3, synes 2 og 1 ikke var helt min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrev bare Speedpick plektre i google, og nu er jeg her.

Jeg har altid intereseret mig for at afprøve forskellig materialer til plektre,

for ca.20 år siden fik jeg et Agat-plektre, og blev jeg utrolig overrasket over hvilke nye klange sådan et kunne gøre. siden har jeg tilvirket nogle plektre i forskellige træsorter, og der er egentlig ikke den store forskel i klangen, og er nået til den konklution at træ ikke egner sig til plektre.

Jeg har så lavet nogle i horn, som er et udmærket materiale der giver en klar sustain, for hår til akorder efter min smag - og så stinker det når man laver det.

Messing, ikke særlig godt. Fjedrebronce 0,5 - 0,8 mm er ganske udmærket, men svært at tilvirke. Men det bedste jeg har lavet, er et i Koben hvor jeg har filet udhulninger der passer til mine fingre - lyder som et Agat-plektre.

Sorry, nu kommer jeg egentlig først til det jeg er her for: Købte for 12-13 år siden et lille sort plektre hvor de sidste 4-5 mm af spidsen var drejet ca 15-20 grader, og hed et Speedpick, og det var ikke løgn, man kunne faktisk spille hurtigere og mere precis - havde det et par måneder, så var det væk! siden har jeg når tanken slog mig efterspurgt det i div. musikbutikker, men ekspedienterne glor bare dumt på mig og siger det har de aldrig hørt om? Så spørgsmålet er: kender nogen sådan et? og kan det købes i

Norge? kan ikke huske fabrikatet. Greetings fra dk. - dp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre som kjører Pick boy altså? Kom over de på Tre45 i Trondheim for litt siden, og har aldri sett meg tilbake. 1mm "carbon nylon" ifølge påskriften.

Ellers overraskende å se hvor lite picky noen er, og hvor picky andre er igjen, på plektervalget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre som kjører Pick boy altså? Kom over de på Tre45 i Trondheim for litt siden, og har aldri sett meg tilbake. 1mm "carbon nylon" ifølge påskriften.  

Ellers overraskende å se hvor lite picky noen er, og hvor picky andre er igjen, på plektervalget ;)

Carbon Nylon er etter min mening de beste plekterne som er der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes jazz plekterne funker fint jeg.. vingler pent mellom spiss og halvspiss (II og III?) etter hva jeg finner først..

har også noen andre tykke som en gjennomsiktig som jeg ikke vet hvem som lager, men funker bra (ibanez kanskje? vetkje)

så lenge de ikke er så veldig store, og ikke myke, så er det greit for

meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.