Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Paul Reed Smith


Jay Ee

Anbefalte innlegg

Tydelig at jeg har formulert meg litt uklart.. Sikkert fordi jeg trodde det skulle var et helt enkelt, klart poeng, som egentlig bare trengte å påpekes. Men tok vel feil, så får bare beklage om jeg har vært uklar.

Jeg mener og tror at det faktisk er blandt de billigere gitarene at du får mest for prisen. Fordi, på "billige" gitarer kan produsentene kutte kostnader og inngå kompromisser som du ikke kan gjøre på high-end gitarer, samt at det er gitarer i denne klassen det er størst markedsetterspørsel på, så de kan presse ned prisen mer enn hva de kan på high end gitarer som det stort sett lages et fåtall av. Samme greia gjelder jo stort sett alle slags produkter som fins på det offentlige markedet (du får kjøpt boomblastere til under tusenlappen som spiller greit, men kan selvsagt ikke sammenlignes med high-end hi-fi til masse lapper. Akkurat samme greia).

Altså, mener at du kan få "okeie" gitarer til under fem lapper. Ikke noe for meg, men står fast på at det er der du får mest for penga.

Men, jeg mener absolutt at det er verdt pengene å kjøpe high end gitarer. Hvis du driver med musikk og har råd til et godt instrument, er det ingen vits å være gjerrig.. Spiller selv på en custom gitar som kosta meg 12k. Ikke veldig mye penger, men veldig mye gitar, som like gjerne kunne kosta 20 eller mer..

Og det at jeg ikke har påpekt hva gitarer jeg har prøvd "beviser" da ingen verdens ting.. Har ikke spilt på mye high-end gitarer, men har prøvd noe, så vet hva det er snakk om. Har spilt på det meste av de masseproduserte merkegitarene, så jeg er klar over forskjellen der. Burde kanskje valgt å nevne noe gibson historic greier eller noe sånt istedet for suhr, da det ville gjort poenget mitt mye klarere (siden de selger så sinnsykt på navnet og imaget, og er veldig overprisa greier..), men gjorde da ikke det, sorry..

Merk, mest for penga betyr at du får mye i forhold til hva du betaler, ikke at det er det beste du kan få tak i.

Håper jeg har gjort meg forstått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja hvordan har han fått råd til den?

Råd til den, han leverte inn 4 gitarer og en fiolin, da han også måtte betale 26000.. Han er ikke ferdig med og betale ned gitaren enda da... Kan hende jeg får lagt ut et bilde av gitaren i løpet av helga. Skal på spilling i dag så....

Han skal også kjøpe seg ny amp til 10000.... han fant noen gamle kronetykker som var verdt 10000, de går til ny amp...

Han har gullhår i ræva........

Det er bare begynne å spare gutter.... :mrgreen: :mrgreen: :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det er mulig din 14-15 år gamle venn skryter på seg noe..? eller har misforstått noe? eller bare er sinnsykt bortskjemt.. Slektning eller ikke' date=' skulle ihvertfall vært et veldig spesielt tilfelle før jeg hadde lånt bort min hollowbody prs til 40 laken til en 14-15 åring..[/quote']

Han har kjøpt gitarn for egne penger!!!! Kan lege ut bilde snart hvis jeg kommer så langt.... Hvis dere ikke tror meg så for helvete ta en tur på Tre45 og spør Geir og Jorge Falck om de vett om en Leksværing som har en PRS Hollowbody 2. De vett hvem han er...... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phonicble:

Jeg har en Guitar Workshop strat, som kosta nesten like mye som en standart fender strat, og jeg mener at den kan konkurrere med deluxe-modellene, ettersom den også er bygd slik JEG, og ingen andre vil ha den. Den er jo ikke like feit som Suhr'en til Nettrom, men, fortsatt mener jeg at jeg har fåttmye mer gitar for ppenga der, enn du ville ha fått hvis du kjøpte en OLP MM1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phonicble:

Jeg har en Guitar Workshop strat, som kosta nesten like mye som en standart fender strat, og jeg mener at den kan konkurrere med deluxe-modellene, ettersom den også er bygd slik JEG, og ingen andre vil ha den. Den er jo ikke like feit som Suhr'en til Nettrom, men, fortsatt mener jeg at jeg har fåttmye mer gitar for ppenga der, enn du ville ha fått hvis du kjøpte en OLP MM1

Ja vel.. Ser ikke helt hva du vil fram til her, men.. Snakker ikke om personlige preferanser i forhold til hva man liker av gitarer, jeg snakker om hvor mye materiale, og hvor godt arbeid man får i forhold til hvor mye gryn man betaler. Blir stadig forbløffet over hvor mye man faktisk får med enkelte av disse billige modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har PRS gitar? Selv har jeg en PRS McCarty, og er kjeeeeeempe fornøyd med den.  :)  Er alle like fornøyde med sin PRS gitar som jeg er? Hvis ikke, hva er det du ikke liker med den?

Hei sann! Jeg har ikke en PRS nei, men jeg syns de er ganske bra og veldig lettspilt.. Men jeg liker best Gibson gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det er mulig din 14-15 år gamle venn skryter på seg noe..? eller har misforstått noe? eller bare er sinnsykt bortskjemt.. Slektning eller ikke, skulle ihvertfall vært et veldig spesielt tilfelle før jeg hadde lånt bort min hollowbody prs til 40 laken til en 14-15 åring..

Hei! Jeg er også kameraten til denne apen som har denne dyre PRS`n. Og det er sant at den koster 42000....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.