Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Paul Reed Smith


Jay Ee

Anbefalte innlegg

og det er mulig din 14-15 år gamle venn skryter på seg noe..? eller har misforstått noe? eller bare er sinnsykt bortskjemt.. Slektning eller ikke, skulle ihvertfall vært et veldig spesielt tilfelle før jeg hadde lånt bort min hollowbody prs til 40 laken til en 14-15 åring..

Hei! Jeg er også kameraten til denne apen som har denne dyre PRS`n. Og det er sant at den koster 42000....

Bare antydet en mulighet.. Blir naturlig skeptisk når jeg hører om en 14-15 åring med en gitar til 42 store. Spesielt når det er en hollowbody (av en eller annen grunn ser jeg på det som en litt mer "moden" gitar å handle enn en planke, eller forsåvidt kassegitar..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og den er sikkert pen å se på også! :D

Vet ikke hvor gammel du er Jay Ee, men hvilke andre gitarer har du spilt på i lengre tid? Og hva var avgjørende for deg når du kjøpte gitaren?

Jeg er 16 år. Jeg har ikke spilt på så mange gitarer i lengre tid (har spillt en del på Fender, men der passer ikke til min musikkstil), men jeg har testet ut mange gitarer, og er en fan av PRS og Gibson. Og jeg hadde mest lyst til å kjøpe en PRS, så derfor gjorde jeg det........angrer ikke. :wink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har en PRS Singelcut Trem... Jeg er stor fornøyd med den... Jeg har PRS#6 zebra coil mikrofoner.. Gitaren blir bare bedre å bedre.. Jeg satt på en musikkforhandler å prøvde gitarer i 5 timer... Jeg prøvde mange PRS å noen Gibson.. Gibson hadde bedre trøkk men Singelcutten var mye å bedre å spille på... Jeg betalte 28000 kr for den..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Trondheim, og Tre-45, importerer PRS. Jeg har derfor prøvd flere av dem. og kan med en gang si at PRS er kvalitetsgitarer. De har fantastiske gode halser etter min mening. folk som har spillt på syltynne Ibanez halser, skjønner jeg ikke liker dem. Mange glemmer at det også ligger ressonans og soniske egenskaper også i halsen på en gitar..

Materialer og finnish er meget god på PRS. Ed. Roman sier noe om at PRS har gått fra håndlaget småproduksjon til maskinlaget storproduksjon.. Jeg mener dette er vrøvl! En laserstyrt CNC skjæremaskin er MYE mer nøyaktig en et meneske! De setter jo fortsatt sammen de fleste delene for hånd vel..

Jeg vurderte sterkt å kjøpe en PRS Custom24, men ombestemte meg, fordi jeg liker best tonen i en Strat type gitar.. PRS`er med 5way selector har en posisjon som kan minne om en strat, men ikke min type lyd altså. Kansje hadde en Swamp Ash, vært mere lik en strat, men den har jeg aldrig prøvd..

Så til de som har prøvd SE modellene, så er vel ikke de gitarene på likt nivå med de ekte PRS`ene, men ganske bra nybegynnergitarer som gir bra valutta for pengene.

Det går ikke an å si at PRS dårlig pga. tykke halser og anderledes soniske egenskaper!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en PRS Singelcut Trem... Jeg er stor fornøyd med den... Jeg har PRS#6 zebra coil mikrofoner.. Gitaren blir bare bedre å bedre.. Jeg satt på en musikkforhandler å prøvde gitarer i 5 timer... Jeg prøvde mange PRS å noen Gibson.. Gibson hadde bedre trøkk men Singelcutten var mye å bedre å spille på... Jeg betalte 28000 kr for den..!!

Dæven Anders, satt du i 5 tim å skoill prøv gitar før du kjøpt prs`n dinj?

Koss holdt du ut?

Men, trur itj deinn bli ber einn minj da :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en av dere refererte til Ed Roman Guitars og noe han sa om PRS sin kvalitet.

Da må jeg bare si: TA ALT DERE LESER PÅ ED ROMAN SIN SIDE MED EN KLYPE SALT, DET ER MANGE GITAR-MERKER HAN IKKE FÅR LOV TIL Å SELGE MER FORDI HAN DRIVER EN UÆRLIG FORRETNING.

Ed Roman har tatt gamle brukte PRS gitarer, og byttet topp på dem, for å så selge de som nye. Dette er slik han driver (ett enkelt eksempel), og samtidig er han en rasist og USA Patriot, for alle gitarer som ikke lages av AMERIKANERE i USA mener han er ubrukelig møkk, og da som regel basert på hans egne rasistiske meninger overnfor resten av verden.

En jeg kjenner (via nett) bestilte en custom gitar av han for lenge over et år siden, og har betalt 50% av kjøpesummen ved bestilling, nå vurderer han å gå til advokat imot Ed Roman fordi ingenting skjer, og Han får bare "bullshit" som forklaringer på hvorfor..

Her kan dere lese noen meninger om han på ESP-forumet: http://pub247.ezboard.com/fespguitarsmessa...icID=4461.topic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men som du ser, enkelte der har faktisk handlet med han (eller prøvd).. Så det er nok ikke helt uten grunn..

Dessuten, så kan du lese rundt på webben hans, så vil du fort skjønne at han er en Amerikansk patriot og rasist inntil beinet.. ESP må man jo f.eks ikke finnne¨på å kjøpe, for de er jo laget av japser.. Det er lixom grunnen hans..

Og enhver person som skriver 20 sider om hvorfor man ikke skal kjøpe en gitar, for å så prøve å selge den, må jo være blåst i hue..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

_Uber-pia:

Dæven Anders, satt du i 5 tim å skoill prøv gitar før du kjøpt prs`n dinj?

Koss holdt du ut?

Men, trur itj deinn bli ber einn minj da

Ja... Bærre konge det da!! Kan ikke telle så mange gitarer som jeg prøvde:/ Jeg kjørte alle gitarene i gjennom en Soldano SLO 100 eller noe sånt... Konge forsteker d da;) hehe... Dinj gitar er jo konge da=) men min er like god;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.