Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Gitar


Gluke

Anbefalte innlegg

Herlig! Morsommere med egen gitar. :)

Dessuten. Utsagnet til Gluke faller på sin egen urimelighet. :D Denne gitaren kostet under 20.000,-. All sannsynlighet tilsier da at ved å kjøpe de samme delene vil du kunne få en gitar som matcher. Spesielt siden kvaliteten til Warmoth ikke kan sies å være ujevn. Ei heller mye differanse i de andre delene. Men nok om det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En gitar til 20000,- er som regel behandlet av proffe folk.

Nå skal det nevnes at Warmoth er "proffe folk" som du kaller det, og når du bestiller f.eks. hals derfra så er den ferdig frettet osv. Alt du trenger å gjøre selv er å bolte halsen til kroppen med fire skruer igjennom ferdigborrede hull, samt montere pickuper (som ikke akkurat er rakettforskning), så jo, om du bygger din egen gitar med Warmoth-deler, så får du en skikkelig gitar!

Jeg er ikke det minste i tvil om at du kan få en steinbra gitar til latterlig pris fra Warmoth, dersom du er litt bevisst på hva du bestiller...

EDIT: ...og jeg har tenkt å bygge min egen gitar til høsten med deler fra Warmoth, som passer min smak perfekt! Og jeg tror jeg kommer til å bli mer fornøyd med det enn å flekke frem 25.000, for en drøy Gibson Les Paul (som ville vært alternativet).

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bygge en Lp, må du jo søle med lim og slikt for å få til setnecken.

Nope. Fra Warmoth så får du en LP med bolt-on neck. Ikke helt samme greia som ekte vare naturligvis, men det hadde det vel ikke blitt med set neck heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da ikke nevnt noe om at varene du får kjøpt i fra Warmoth ikke er bra, men Jeg skal like og se om noe klarer å få solgt en gitar som de har bygget med Warmoth deler for 20 000,- uansett om det er helt topp utstyr som blir brukt på resterende deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da ikke nevnt noe om at varene du får kjøpt i fra Warmoth ikke er bra, men Jeg skal like og se om noe klarer å få solgt en gitar som de har bygget med Warmoth deler for 20 000,- uansett om det er helt topp utstyr som blir brukt på resterende deler.

Det er jo ikke poenget. Den kan være like bra, selv om ikke salgsverdien er den samme.

Jeg har bygget meg en klon av en ZVex Woolly Mammoth, en pedal som koster 2800 kr. Jeg betalte 4-500 kr for delene (eller mindre). Pedalen høres like bra ut i mine ører, og fungerer utmerket. Skjønner selvfølgelig at jeg ikke får solgt den til samme pris som en original, men for meg gjør den akkurat samme nytten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.