Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Gitar


Gluke

Anbefalte innlegg

Siden jeg gjør alt selv om dagen så fant jeg ut at det var på tide å bygge min egen gitar også. Bestilte noen deler og smalt sammen det her.

Glukaster

Utrolig med tanke på at delene bare kosta 3-4 lapper. Finner ikke en fjøl under 20 som matcher det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kropp og hals fra Warmoth. Møbel, he he håper du mener parketten........ Jeg lakker ikke gitarene mine for å slippe jeg å bli lei meg når jeg herper den men det har også et vanvitting positivt utslag prisen, lurer faktisk på om ikke det låter litt bedre også. Det var ikke helt meningen at den skulle bli så "fin" men jeg prøvde meg med litt olje og de ble mye "finere" enn jeg ville ha det, men men får bruke den litt så blir den vel innkjørt tenker jeg. Stolen er Gotoh 510 og stemmeskruene Schaller. Pickupene er noen Suhr jeg hadde liggende. Malibu sølvkorset er et BWL laget for noen custom shop fender gitarer og hodeskallen er Gabor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg gjør alt selv om dagen så fant jeg ut at det var på tide å bygge min egen gitar også. Bestilte noen deler og smalt sammen det her.

Glukaster

Utrolig med tanke på at delene bare kosta 3-4 lapper. Finner ikke en fjøl under 20 som matcher det her.

Håper du kødder når du sier at du ikke finner en fjøl som ligner for under 20 som matcher ???? :lol:

Ikke for og rakke ned på gitaren den er helt ok til og være hjemme mekket men det er vel det også !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du kødder når du sier at du ikke finner en fjøl som ligner for under 20 som matcher ???? :lol:

Ikke for og rakke ned på gitaren den er helt ok til og være hjemme mekket men det er vel det også !!!

Å heisann ! du har prøvd gitaren også du skjønner jeg ? Siden du har gitt en vurdering av den mener jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du kødder når du sier at du ikke finner en fjøl som ligner for under 20 som matcher ???? :lol:

Ikke for og rakke ned på gitaren den er helt ok til og være hjemme mekket men det er vel det også !!!

he he, vet ikke hva du spiller på eller vanligvis sammenligner med. De jeg har å sammenligne med er en Tyler, en Suhr og 2 Ernie Ball EVH og denne speller og låter like fint som de. Kvaliteten på delene fra Warmoth var over all forventning. Posta den mest som et hint til folk som er interessert å få seg en god gitar til en billig penge og ikke har ti tommeltotter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får vel mer for pengene når man setter gitaren sammen selv, eller?

Arbeidskraft (det at andre setter den sammen til deg når du kjøper en HEL gitar) betaler man jo ganske mye for når man kjøper en ny gitar.

De fleste gitarer settes sammen i lavkostland hvor lønnen er mikroskopisk i forhold til f.eks Norge, så mesteparten av kaka går vel til andre parter som ren fortjeneste.

De fleste av oss ville mest sannsynlig blitt målløse om vi visste hva det koster å produsere en gitar som i Norge selges for 8000,- Da tenker jeg på deler + arbeid, ikke hele infrastrukturen, med lokaler, markedsføring osv osv.

Når man bygger selv kan man velge hver enkelt del ut fra egen overbevisning eller smak og man slipper derfor alle de kompromiss som preger de fleste masseproduserte gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he, vet ikke hva du spiller på eller vanligvis sammenligner med. De jeg har å sammenligne med er en Tyler, en Suhr og 2 Ernie Ball EVH og denne speller og låter like fint som de. Kvaliteten på delene fra Warmoth var over all forventning. Posta den mest som et hint til folk som er interessert å få seg en god gitar til en billig penge og ikke har ti tommeltotter.

Helt geit at du syntes den er fin og spille på ikke noe som er bedre enn det men du kan vel ikke samenligne en hjemme mekka gitar på samme nivå som en Suhr eller Ernie Ball EVH. Etter min mening så kan det ikke gjøres. Delene du har kjøpt er sikkert bra etc men det er en grunn til at instrumenter er dyrer i pris, det er da ikke noe problem og få en gitar til 1000,- spenn men man kan ikke si at den er like bra som en man kjøper til 20000,-

En gitar til 20000,- er som regel behandlet av proffe folk.

jeg har også drevet med hjemme mekk av gitarer i et par år så jeg vet hva det vil si og lage en gitar men jeg kan fortsatt ikke si at det har blitt like gode som de dyre ferdige gitarene jeg har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt geit at du syntes den er fin og spille på ikke noe som er bedre enn det men du kan vel ikke samenligne en hjemme mekka gitar på samme nivå som en Suhr eller Ernie Ball EVH. Etter min mening så kan det ikke gjøres. Delene du har kjøpt er sikkert bra etc men det er en grunn til at instrumenter er dyrer i pris, det er da ikke noe problem og få en gitar til 1000,- spenn men man kan ikke si at den er like bra som en man kjøper til 20000,-

En gitar til 20000,- er som regel behandlet av proffe folk.

jeg har også drevet med hjemme mekk av gitarer i et par år så jeg vet hva det vil si og lage en gitar men jeg kan fortsatt ikke si at det har blitt like gode som de dyre ferdige gitarene jeg har hatt.

Kanskje du ikke var like heldig med materialene, eller kanskje du ikke er like god å sette sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gitarer koster mye på grunn av merket. Akkurat som klær ^^,

heheh jo da kan være enig med deg der hvis det er gitar som en artist er sponset med etc så har de en tendens til og ligge høyt i pris. Men det er nok ikke bare på grunn av merket, det har nok noe med sammensettningen av delene ets de tar bare ikke de billigste delene man har og smetter de sammen det ligger nok noe mer bak de for og finn lyd spillbarhet etc.

For eks på enkelte fender modeler så har treverket ligget og tørket i over 50 år for at det skal ha den rette fuktighet etc og få den karakteristiske fenderlyden. Og hvis du da tenker på de timene med forskning som ligger bak en sann gitar så forstår du også at de ofte er dyrer priset. Kansje det ikke har så mye for deg og si, men som med alt du får det du betaler for !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du ikke var like heldig med materialene, eller kanskje du ikke er like god å sette sammen?

Det kan kansje være men jeg ville heller ikke gått ut og sagt at de gitarerne som jeg har laget er like bra som de koster 20000,- for det er de ikke !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.