Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg transkriberer jazz


Hallvardo

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

En stund siden jeg har vært her nå. Jeg er ferdig med eksamen om ca. 2 uker, men etter det har jeg forferdelig lite å gjøre. Jeg begynner å bli litt lei av musikken jeg hører på og transkriberer, så jeg tenkte jeg kunne slå to fluer i en smekk, finne noe ny musikk og transkribere den hvis det er noen som er interessert. Så hvis det er en jazz solo du har lyst til å lære deg men ikke har notene til, eller ikke klarer å transkribere kan jeg alltids gjøre det. Jeg er ikke så interessert i fusion for tida, men gjerne en standardlåt. den trenger ikke være spilt på gitar, gøy å spille sax soloer også, feks. Jeg kan slettes ikke love å transkribere alt, men hvis dere kommer med noen forslag og jeg liker det som blir spilt litt, skal jeg sette meg ned og gjøre det. Som sagt får jeg ikke gjort stort før eksamen er ferdig, men tenkte å lufte ideen litt for å se om det er noen interesse for det.

Hallvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

Jeg begynner med unisonriffet på 5:08 her:

etter request fra Earfalas.

Rednef: Må si jeg ikke er så veldig fan av stringbendinga til hun dama. Men hvis det er noen spesielle licks du liker så kan du jo prøve en kombinasjon av å se på videoen og høre hva hun spiller?

Gnome: Tenkte i utgangspunktet å transkribere litt mer jazza ting, ja. Men trodde det var veldig mange tabbøker osv med Jamiroquai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei GitarGuru,

kul gitarist, mange ålreite licks. Skal prøve å få skrivd ned den også. Jeg tenkte også å transkribere Kurt Rosenwinkel - Zhivago (den første versjonen når du søker på youtube)

nå har jeg endel låter, så kom gjerne med fler forslag, men kan ikke love at de blir skrivd ned sånn med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.