Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Allsidig musikksmak?


causeofdeath

Anbefalte innlegg

Kan høre på mye annet også så lenge lyden er fantastisk. En god produksjon er kul å høre på uansett sjanger.

Hadde samme holdning inntil nylig. Så innså jeg at det ga meg så godt som null og niks. Det ble litt som å lese kun faglitteratur, eller notere ned og analysere favorittsangen sin.

Uenig, god lyd er digg uansett.

Det at jeg kan analysere og høre på hvordan ting er mikset gjør det bare gøyere å høre på musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan høre på mye annet også så lenge lyden er fantastisk. En god produksjon er kul å høre på uansett sjanger.

Hadde samme holdning inntil nylig. Så innså jeg at det ga meg så godt som null og niks. Det ble litt som å lese kun faglitteratur, eller notere ned og analysere favorittsangen sin.

Uenig, god lyd er digg uansett.

Det at jeg kan analysere og høre på hvordan ting er mikset gjør det bare gøyere å høre på musikk.

Hørt noe på Kari Bremnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siterer meg selv for å vise hvor du misforsto. Klokka er mye, vi kan skylde på det. Jeg sa at jeg hører på en del ukjente band i tillegg til de kjente bandene jeg ramsa opp.. Jeg er så kul.

Aha. Mitt bad.

Men fremdeles ikke helt med på "briefe med at man liker jazz/Sting/Toto".

Uenig, god lyd er digg uansett.

Det at jeg kan analysere og høre på hvordan ting er mikset gjør det bare gøyere å høre på musikk.

Har ikke sagt noe om at god lyd ikke er digg. :) Det blir ofte en redning på ulidelige vors/nach å høre på produksjonen på musikken som spilles.

Men da hører man jo vel egentlig ikke så mye på musikken?

Uansett, dette er bare en avsporing, ikke ute etter å kritisere/debattere/OT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en gjeng. Jeg trodde ikke at jeg hadde så spesi musikksmak.. Er det ingen som liker Radiohead? Muse? Mars Volta? Sigur Rós? Bloc Party? Klaxons? Mew? Justice?

Jeg liker masse forskjellig. Sjanger er ikke viktig for meg, men det går mest i alternativ/indie rock og elektronika. Noen av de mer kjente favorittbandene har jeg ramsa opp, band som burde være kjent for folk flest altså. Syns selv det er rart at jeg ingen andre har nevnt de.. Hører på masse ukjente band og. Det er gøygøy.

Vil si at jeg har en veldig allsidig musikksmak, og at jeg driter i sjangeren så lenge musikken er kul. Men, jeg er rimelig lei av at alle skal briefe med at de elsker jazz, Toto og Sting. Sier ikke at det er dårlig musikk, men det er bare den overlegne tonen. Finner typen overalt på musikklinja. Bare fordi musikklærerne på 50 hører på det.. Fikk litt sjokk da jeg fant ut at musikklinjefolka har den kjedeligste musikksmaken. Kanskje jeg bare er bitter for at ingen av dere nevner favorittbandene mine? Haha.

Joda, alle 14-åringer i London som tror de er alternative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også Wagner? Synes personlig han har lagd noe av det bedre innenfor klassisk/opera

Spesielt Wagner, haha... Men det verste er italiensk opera seria. Argh...

Var jo et par klassikere som kom ut etter 1994 iallefall innenfor black og death. Jeg kan jo nevne i farta

utgivelser som: Morbid Angel - Domination, Death - Symbolic og Deicide - Once Upon the Cross som

som alle er fra 1995. Cryptospy - None So Vile fra 1996 er også en genial utgivelse innenfor death metal.

Innenfor black metal har vi jo: Panzerfaust av Darkthrone fra 1995 og Nemesis Divina av Satyricon fra 1996.

Anthems av Emperor og Dunkeltheit av Burzum fra 1997 som er meget sterke utgivelser innnefor norsk black metal.

Men jeg er forsatt enig med deg. Ekstrem metallen var best den tiårsperioden fra ca. 1985 til 1995.

Domination er fet, Symbolic er helt grei (Sound of Perserverence er helt forferdelg), Once Upon the Cross er fet og jeg har ikke hørt None So Vile enda.

Har bare hørt alle Darkthroneplatene opp til Transylvanian Hunger, Satyricon har jeg aldri likt, Anthems er jævla bra (Ix Eq, as well) og Dunkelheit er rå, men jeg foretrekker utgivelsene opp til Hvis Lyset Tar Oss.

Men bra vi er enige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust
For en gjeng. Jeg trodde ikke at jeg hadde så spesi musikksmak.. Er det ingen som liker Radiohead? Muse? Mars Volta? Sigur Rós? Bloc Party? Klaxons? Mew? Justice?

Jeg liker masse forskjellig. Sjanger er ikke viktig for meg, men det går mest i alternativ/indie rock og elektronika. Noen av de mer kjente favorittbandene har jeg ramsa opp, band som burde være kjent for folk flest altså. Syns selv det er rart at jeg ingen andre har nevnt de.. Hører på masse ukjente band og. Det er gøygøy.

Vil si at jeg har en veldig allsidig musikksmak, og at jeg driter i sjangeren så lenge musikken er kul. Men, jeg er rimelig lei av at alle skal briefe med at de elsker jazz, Toto og Sting. Sier ikke at det er dårlig musikk, men det er bare den overlegne tonen. Finner typen overalt på musikklinja. Bare fordi musikklærerne på 50 hører på det.. Fikk litt sjokk da jeg fant ut at musikklinjefolka har den kjedeligste musikksmaken. Kanskje jeg bare er bitter for at ingen av dere nevner favorittbandene mine? Haha.

Joda, alle 14-åringer i London som tror de er alternative.

Velger heller å se på det fra en annen vinkel; at god musikk faktisk slår igjennom og ligger på listene.

Liker du musikken så tar du jo rennafart og driter i hvor mange som hører på, ikkevel?

Sålenge du ikke er kredhore og lever av namedropping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en gjeng. Jeg trodde ikke at jeg hadde så spesi musikksmak.. Er det ingen som liker Radiohead? Muse? Mars Volta? Sigur Rós? Bloc Party? Klaxons? Mew? Justice?

Jeg liker masse forskjellig. Sjanger er ikke viktig for meg, men det går mest i alternativ/indie rock og elektronika. Noen av de mer kjente favorittbandene har jeg ramsa opp, band som burde være kjent for folk flest altså. Syns selv det er rart at jeg ingen andre har nevnt de.. Hører på masse ukjente band og. Det er gøygøy.

Vil si at jeg har en veldig allsidig musikksmak, og at jeg driter i sjangeren så lenge musikken er kul. Men, jeg er rimelig lei av at alle skal briefe med at de elsker jazz, Toto og Sting. Sier ikke at det er dårlig musikk, men det er bare den overlegne tonen. Finner typen overalt på musikklinja. Bare fordi musikklærerne på 50 hører på det.. Fikk litt sjokk da jeg fant ut at musikklinjefolka har den kjedeligste musikksmaken. Kanskje jeg bare er bitter for at ingen av dere nevner favorittbandene mine? Haha.

Joda, alle 14-åringer i London som tror de er alternative.

Velger heller å se på det fra en annen vinkel; at god musikk faktisk slår igjennom og ligger på listene.

Liker du musikken så tar du jo rennafart og driter i hvor mange som hører på, ikkevel?

Sålenge du ikke er kredhore og lever av namedropping.

Jeg liker forsåvidt flesteparten av disse selv. Er dog litt/veldig lei av new rave-greia og spesielt Justice og Ed Banger generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Er forsovidt forståelig, men liker Justice like godt enda. New-Rave har mista litt av sjarmen i det siste,

selvom det er mange bra artister enda, tok hele greia av og alt sku jo være new-rave i en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting jeg hører på :

Metal

Rock

Pop

Går absolutt mest i metal og liker band fra alle av dens sjangrer. Men fortsatt digger jeg Iron Maiden, gammel Helloween, Running Wild, Accept osv. Den gang da disse bandene spillte med sjel og attitude! ^_^

Hører gjerne på gammel Darkthrone, gjerne det geniale rifforgie albumet Soulside Journey.

Dream Evil og In Flames når jeg pumper jern på 3T, While Heaven Wept når jeg sover på sofaen og Rhapsody når vi spiller brettspill(wow).

U2 er også fantastisk, med Under A Blood Red Sky og Achtung Baby som favoritter.

Har funnet ut at jeg er litt "sellout" haha. Da jeg ofte liker catchy melodier og dette er gjerne fra de mest kjente banda i hver genre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke filla om sjangere. Hører jeg en låt jeg synes er bra så får det være hvilken sjanger det vil.

Det å henge seg for mye opp i sjangere tror jeg gjør at man blir veldig sneversynt etterhvert.

Man kan høre en bra låt og så kan man ikke like den fordi det ikke er riktig sjanger.

Snakk om å fornekte seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt Wagner, haha... Men det verste er italiensk opera seria. Argh...

Domination er fet, Symbolic er helt grei (Sound of Perserverence er helt forferdelg), Once Upon the Cross er fet og jeg har ikke hørt None So Vile enda.

Har bare hørt alle Darkthroneplatene opp til Transylvanian Hunger, Satyricon har jeg aldri likt, Anthems er jævla bra (Ix Eq, as well) og Dunkelheit er rå, men jeg foretrekker utgivelsene opp til Hvis Lyset Tar Oss.

Men bra vi er enige :)

Selv om jeg er svoren Death fan er jeg helt enig med deg når det gjelder Sound Of Perserverence.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes selv jeg er ganske altetende.

Akkurat nå går det mye i punk (The Clash, Elvis Costello (new wave)), blues(Jimi, SRV og John Mayer), støyrock (No Age, Sonic Youth, Serena-Maneesh), alternative rock (Muse, RHCP, MArs Volta) og sigøynerinspirert omparock ^_^ (Guess who?).

Er dessuten glad i noe elekronika (Daft Punk, Chemical Brothers), rock, jazz, funk, pop, og noe metal (ikke death metal og det som er tyngre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.