Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Allsidig musikksmak?


causeofdeath

Anbefalte innlegg

Jeg hører på det meste av Metal, noe shred, blues, rock (både 70 talls og moderne), klassisk. Eneste hip-hop jeg greier å høre på, er Marshall Mathers, Kim og Stan fra Eminem. Ellers så blir jeg kvalm av tanken på for eksempel norsk rap der det er om å si ordet "fuuuck" og "fittaaa" mest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvilke artister? (Townes V Zandt? N.Young? G.Parsons?)

Du har ihvertfall etter min standard, også meget bra musikksmak ^_^

Jeg har ikke hørt noe av Townes V Zandt. Har du kanskje noen plater du vil anbefale meg?

Jeg digger alt Neil Young har gitt ut solo og med Crosby, Stills & Nash opp til 'Zuma' (1976). Flying Burrito Brothers' 'Guilded Palace of Sin' og 'Burrito Deluxe', samt Grams soloplater 'G.P.' og 'Grievous Angel'. Hans første band, The International Submarine Band, ga bare ut ei plate i 1967 som heter 'Safe at Home'. Den er også en favoritt!

Countryrockperioden til Grateful Dead er også høyt ansett (Workingman's Dead og American Beauty).

Countryprosjektet til Motorpsycho, The International Tussler Society har jo også gitt ut to knallgode skiver!

Og takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører på det meste, men det som treffer meg mest er vel jazz, funk, blues (og gjerne en fusion av alle de!), progrock og classic rock :)

Artister som hører med her er da John Scofield, Scott Henderson, Mike Stern, Larry Carlton, Robben Ford, David Gilmour etc :)

så meget riktig og så meget velvalgte ord! personlig legger jeg til metall av den litt "merkelige" og brutale typen (MESHUGGAH spesielt!)

I tillegg synes mye folk og folk er fett! bruce springsteen er sjef! og Jan Eggum ikke minst!

jeg synes jeg har en variert musikksmak og ja da allsidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg har ganske allsidig smak. Med unntak av skrikemetall og rap så hører jeg på det meste. Riktignok ikke like mye innefor alle sjangre, men det meste går, enten det er rock, metall, country, pop, gospel, tekno eller elektronika.

Skal dog sies at pop og rock og punk, samt kombinasjoner av disse, som det går mest i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører på alle typer metal, så lenge det er kvalitet over musikken. Det som fenger meg er tunge gitarer og fete låter. Derfor hører jeg på alt fra led zep til cannibal corpse. Jazz, pop og annen "pinglemusikk" har aldri gjort noe for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører på alle typer metal, så lenge det er kvalitet over musikken. Det som fenger meg er tunge gitarer og fete låter. Derfor hører jeg på alt fra led zep til cannibal corpse. Jazz, pop og annen "pinglemusikk" har aldri gjort noe for meg!

Jazz og pop, er for det første utrolig likt, og for det andre veldig pingle ja. Godt skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forsåvidt føye til at jeg hater opera.

Også Wagner? Synes personlig han har lagd noe av det bedre innenfor klassisk/opera

Thrash, death, black metal og grindcore fra 1983 til 1994 (Gorguts' Obscura fra 1998 er et solid unntak).

Var jo et par klassikere som kom ut etter 1994 iallefall innenfor black og death. Jeg kan jo nevne i farta

utgivelser som: Morbid Angel - Domination, Death - Symbolic og Deicide - Once Upon the Cross som

som alle er fra 1995. Cryptospy - None So Vile fra 1996 er også en genial utgivelse innenfor death metal.

Innenfor black metal har vi jo: Panzerfaust av Darkthrone fra 1995 og Nemesis Divina av Satyricon fra 1996.

Anthems av Emperor og Dunkeltheit av Burzum fra 1997 som er meget sterke utgivelser innnefor norsk black metal.

Men jeg er forsatt enig med deg. Ekstrem metallen var best den tiårsperioden fra ca. 1985 til 1995.

Endret av causeofdeath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig variert musikksmak her i gården, kan høre på utrolig mye rart og finne ting jeg liker - enten det er musikalske genistreker eller kule produksjonstriks.

Kan ramse opp sjangre med eksempler:

Jazz - scofield, chick corea, monk, wibutee, tore brunborg, medenski martin and wood + myyye mer

Elektronika/drum&bass/house/div andre undersjangre - jaga, xploding plastix, wibutee, squarepusher, sphongle, shadow of the beat, elektro ompaniet, bugge, ralph myers, asian dub foundation, toy, sir dupermann, The chemichal brothers

Pop - Marit larsen, The national bank, rihanna, lene aleksandra øyen, lorraine, D'sound, Jan Eggum, Jamie cullum, Magnet, Thomas Dybdahl, Maroon 5

Ellers er det digg med musikk fra sør-amerika - colombia, brasil og cuba, noe rock (må ikke bli for hard, sarte ører), reggie, noe trance og techno - helst litt undergrunnsgreier.

Kan høre på mye annet også så lenge lyden er fantastisk. En god produksjon er kul å høre på uansett sjanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører på alle typer metal, så lenge det er kvalitet over musikken. Det som fenger meg er tunge gitarer og fete låter. Derfor hører jeg på alt fra led zep til cannibal corpse. Jazz, pop og annen "pinglemusikk" har aldri gjort noe for meg!

Jazz og pop, er for det første utrolig likt, og for det andre veldig pingle ja. Godt skrevet.

Har aldri påstått at det er likt, bare at jeg ikke liker noen av delene! Og alt som ikke er metal er "pinglete".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører på alle typer metal, så lenge det er kvalitet over musikken. Det som fenger meg er tunge gitarer og fete låter. Derfor hører jeg på alt fra led zep til cannibal corpse. Jazz, pop og annen "pinglemusikk" har aldri gjort noe for meg!

Jazz og pop, er for det første utrolig likt, og for det andre veldig pingle ja. Godt skrevet.

Har aldri påstått at det er likt, bare at jeg ikke liker noen av delene! Og alt som ikke er metal er "pinglete".

Rock er også pinglete da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.