Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lee Jackson Perfect Connection-erstatnmng


Anbefalte innlegg

De jeg kjenner som har hatt den, har kvittet seg med den!

Regner med at du er int i denne pga Laiho?

Han bruker vel noe ekstra å drive den med, for det er ikke spes mye vreng i den..

Allan Holdsworth brukte også denne en kort periode.

CAA 3+SE synes jeg en meget bra preamp.

Rocktron Piranha, hvis du er ute etter noe rimeligere.

Mesa Triaxis er mye brukt til metal, men jeg synnes CAA`n er tøffere på alle måter.

ADA MP1 er også en klassiker, kan også moddes for å få hva du er ute etter.

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om den gjennom Alexi ja, men har ikke lyst på den pga det. Hørte noen lydsamples med den, kjørt gjennom en Husher, preamp og masse skit for å styrke vrengen. Syns lyden var grom ^^. Må skaffe litt peil på dette med rørpramper, og sikkert mange andre som lurer på det samme eller ikke har hørt om sånt før. Jeg valgte å åpne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like mye baller? Preampen i seg selv er så godt som steril. Du trenger en masse skit for å virkelig gi den ballelyd, eller bare modde den som faen.

Jeg ville mye heller gått med en annen preamp.

+1

Men det er visstnok 2 forskjellige versjoner av den.

En som låter beyond møkk, og en som låter sånn middels!

Mao du tar en risk hvis du kjøper en uprøvd..

Følg heller overnevnte råd og kjøp noe anna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like mye baller? Preampen i seg selv er så godt som steril. Du trenger en masse skit for å virkelig gi den ballelyd, eller bare modde den som faen.

Jeg ville mye heller gått med en annen preamp.

Må gjøres uansett. Lee Jackson Perfect Connection er ute av produksjon. Derav startet denne tråden for å liste hva som kan erstatte/er bedre enn LJPC. Kunne tenkt meg å lage meg et rack etterhvert, der alt loopes inn i en Marshall :) (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derav startet denne tråden for å liste hva som kan erstatte/er bedre enn LJPC.

Det vil jo vaere avhengig av budsjettet ditt og hvilke lydpreferanser du har. Dersom prisnivaaet ditt ligger omtrent der en GP-1000 ville ligge paa bruktmarkedet, er kanskje valgmulighetene ganske begrenset. Med et budsjett som tillater deg aa se etter en 3+SE eller lignende er det plutselig et hav av muligheter. Bogner Fish, Egnater/Randall modular-preampen, Soldano X88R, osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Huff da ... her var det mye slakt av preampen min :)

Jeg har en, og er veldig fornøyd med lyden den gir fra seg.

Kjører den gjennom LJPC SP-1000 power amp.

Liker godt at den har mange innstillinger både med push/pull pot på bass og treble, og mid-shift kontrollen.

Vurdeder å selge begge Lee Jackson delene i rack og kjøpe Krank ... Har noen her erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pendrax , mye for Lee Jackson ?

Er meget interresert!

Trivium kjører rett inn i en JCM 2000 DSL 100w. Uten effekter til og med^^

Uansett Alexi Laiho bruker for tiden JCM 800 KK signature head og et gammelt JCM 800 cab. Blooddrunk er spilt inn med dette.

Ellers har han stort sett brukt Lee Jackson med utallige sluttrinn. Peavey,Engl, Lee Jackson, Rocktron og sist VHT.

http://www.scythes-of-bodom.com/site.php?go=amps〈=en

Legger ved en link til alt gear som er blitt brukt.

Endret av Zevs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pendrax , mye for Lee Jackson ?

Er meget interresert!

Trivium kjører rett inn i en JCM 2000 DSL 100w. Uten effekter til og med^^

Uansett Alexi Laiho bruker for tiden JCM 800 KK signature head og et gammelt JCM 800 cab. Blooddrunk er spilt inn med dette.

Ellers har han stort sett brukt Lee Jackson med utallige sluttrinn. Peavey,Engl, Lee Jackson, Rocktron og sist VHT.

http://www.scythes-of-bodom.com/site.php?go=amps〈=en

Legger ved en link til alt gear som er blitt brukt.

Jeg har ikke helt bestemt meg for å selge enda.

...da jeg ikke helt vet hva jeg vil spare til <_<

Aner ikke hva jeg skal ha for det enda heller... har selv tilsammen gitt rundt 6000 for det. (inkl. frakt og diverse).

Om jeg bestemmer meg for å selge, skal jeg kontakte deg Zevs før jeg legger den ut for salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 years later...

Necro bump, selger en gain/treble modifisert versjon av denne om noen er interresert, dette er akkurat de modifikasjonene Alexi hadde på sin fra 99' til 2002. Etter dette ble den modifisert ytterligere for mer bass/mid og boostet gainstage.

Sjekk annonse i andre gjenstander til salgs forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.