Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

De nye ''gitarkameratene''


Takstein

Anbefalte innlegg

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er ikke slik ment.

Beklager hvis det kom feil ut.

Jeg mener at det er galt å skal kritisere noen som plutselig får oppmerksomhet pga. at de har lyktes med å oppfylle sin drøm...å leve av å musisere..

Hvis en musiker ikke synger eller spiller akkurat slik du selv mener han skal gjøre, så er det vel ikke noe galt med han. Han har bare sitt eget uttrykk og stil som ofte gjør en artist unik.

De fleste trenger vel ikke se et bilde av feks. Kurt Nilsen for å høre at det er han som synger.

Vi kjenner han igjen bare ved å høre stemmen hans. En unik stemme i form av at den har sin egen karaktér.

Det samme gjelder også mange andre artister.

Selv trenger jeg ikke være begeistret for den stemmen, men det gir meg heller ingen rett til å slenge dritt om han bare fordi den ikke faller i mine ører.

...mulig jeg forklarer meg klumsete, men det er sent på natt nå (03.30) og jeg er litt for trøtt. Skal komme meg i seng. Har langkjøring til Kr.sand i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurt Nilsen og Espen Lind er begge talentfulle og dyktige musikere. Ved å hevde noe annet avslører man sin egen uvitenhet.

Jeg synes det heller avslører sin egen uvitenhet å påsta at en ren subjektiv oppfatning kun har et korrekt svaralternativ.

Sorry, men du tar feil.

Det er en slett ikke en ren subjektiv oppfatning å bedømme hvorvidt noen er en dyktig musiker eller ikke. Det er mange objektive kriterier som kan legges til grunn, samtidig som man har et stort sammenligningsgrunnlag.

Du står imidlertid fritt til ikke å like dem.

Spør du meg, er Espen Lind dritkjip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett... Greit nok at dem klarer å leve av å være musikere, flott nok for dem, men etter min oppfattning av låtmaterialet dems (Dem to låtene jeg har hørt :P ), så må jeg nå si at det er merkelig hva som faktisk selger nå for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Både Kurt Nilsen, Espen Lind og Askil Holm er dyktige musikere.

ENIG! Og det er media som har gitt dem navnet "de nye gitarkammeratene", dette er noe de tar sterk avstand fra selv! Og dessuten er det ikke fokus på gitarferdigheter men god sangstemme, der knuser de de "gamle" gitarkameratene så det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Både Kurt Nilsen, Espen Lind og Askil Holm er dyktige musikere.

ENIG! Og det er media som har gitt dem navnet "de nye gitarkammeratene", dette er noe de tar sterk avstand fra selv! Og dessuten er det ikke fokus på gitarferdigheter men god sangstemme, der knuser de de "gamle" gitarkameratene så det holder.

Det var dagens! :lol: Prøver du og si at Øystein, Halvdan, Jan og Lillebjørn ikke kan synge? Ok, Kurt er i en klasse for seg, de andre er liksom ''ok'', men han der Ali ødelegger alt.

Uansett om det er meningen eller ikke, de ''nye'' kan ikke måle seg med de ''gamle'' på noen som helst måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange grinete drittunger på ett sted, gitt! :rolleyes:

Det var dagens! :lol: Prøver du og si at Øystein, Halvdan, Jan og Lillebjørn ikke kan synge? Ok, Kurt er i en klasse for seg, de andre er liksom ''ok'', men han der Ali ødelegger alt.

Ingen av de gamle Gitarkameratene var/er særlig dyktige vokalister. Å si at Espen Lind og Kurt Nilsen kan synge skjorta av Øystein Sunde og Lillebjørn Nilsen, er århundrets underdrivelse. Du må gjerne like de gamle Gitarkameratene, men mist nå ikke perspektivet fullstendig.

Uansett om det er meningen eller ikke, de ''nye'' kan ikke måle seg med de ''gamle'' på noen som helst måte.

Jo. De 'nye' og de 'gamle' (som tidligere nevnt er disse betegnelsene feilaktige, da Espen Linds gruppe er blitt tildelt dette navnet av media) har begge sine styrker og svakheter. De 'gamle' var bedre gitarister, de 'nye' er bedre vokalister. Ergo er det galt å si at de 'nye' ikke "på noen som helst måte" kan måle seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.