Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

De nye ''gitarkameratene''


Takstein

Anbefalte innlegg

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva med å heller kalle de vokalistkameratene da?

For gitar er ingen av dem god på.

Her har vi en som har forstått det.

Jeg vet ikke helt hvorvidt dem tar avstand fra gitarkamerat konseptet, men jeg startet denne tråden mye på grunn av at jeg satt og såg på Skavlan.... Jeg fikk meg et skikkelig latteranfall, som sagt. Mest pga. Ali, han burde blitt det samme som Hitler egentlig skulle bli; kunstner, bildekunstner vell og merke, da. Og ikke musiker, for der er han dessverre helt på jordet.

Så sånn er det... etter min mening, da...

Endret av Stig Morten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det øyeblikket du tar med deg den rosa gitaren din med 0.07 strenger ut av det innestengte gutterommet(les: du får en betalt spillejobb), gir samtlige av dine medmusikanter blanke i om du kan spille 200000000000toner i sekundet.

Det de bryr seg om er kompinga. Utrolig, men sant!

Smak litt på ordet. Komp.

Og her kommer jeg til mitt poeng. Jeg vedder puddelhåret mitt på at de nye gitarkompisene griser 99% av alle kvisete fjortiser her inne på dette punktet.

Ganske finurlig at den egenskapen som i størst grad avgjør om du kan leve av å spille gitar ikke blir nevnt på et gitarforum?

Keep on tapping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det øyeblikket du tar med deg den rosa gitaren din med 0.07 strenger ut av det innestengte gutterommet(les: du får en betalt spillejobb), gir samtlige av dine medmusikanter blanke i om du kan spille 200000000000toner i sekundet.

Det de bryr seg om er kompinga. Utrolig, men sant!

Smak litt på ordet. Komp.

Og her kommer jeg til mitt poeng. Jeg vedder puddelhåret mitt på at de nye gitarkompisene griser 99% av alle kvisete fjortiser her inne på dette punktet.

Ganske finurlig at den egenskapen som i størst grad avgjør om du kan leve av å spille gitar ikke blir nevnt på et gitarforum?

Keep on tapping!

Du har et poeng der...

Men allikevel, så er "de gamle" flinkere gitarister en de nye, rent teknisk. Dessuten virket "de gamle" mye artigere en "de nye", men for det... Ja... For å spille god musikk er det kompet som teller aller mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det øyeblikket du tar med deg den rosa gitaren din med 0.07 strenger ut av det innestengte gutterommet(les: du får en betalt spillejobb), gir samtlige av dine medmusikanter blanke i om du kan spille 200000000000toner i sekundet.

Det de bryr seg om er kompinga. Utrolig, men sant!

Smak litt på ordet. Komp.

Og her kommer jeg til mitt poeng. Jeg vedder puddelhåret mitt på at de nye gitarkompisene griser 99% av alle kvisete fjortiser her inne på dette punktet.

Ganske finurlig at den egenskapen som i størst grad avgjør om du kan leve av å spille gitar ikke blir nevnt på et gitarforum?

Keep on tapping!

sier du at folk som liker å spiller solo, ikke kan kompe?

hmmmmmmm....

edit: btw, merkelig som det er, så har jeg faktisk sett flere danseband gitarister med fin mullet og rosa superstrat..som bare komper, enn flinkisgitarister som spiller solo :P

Endret av Jonathan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det øyeblikket du tar med deg den rosa gitaren din med 0.07 strenger ut av det innestengte gutterommet(les: du får en betalt spillejobb), gir samtlige av dine medmusikanter blanke i om du kan spille 200000000000toner i sekundet.

Det de bryr seg om er kompinga. Utrolig, men sant!

Smak litt på ordet. Komp.

Og her kommer jeg til mitt poeng. Jeg vedder puddelhåret mitt på at de nye gitarkompisene griser 99% av alle kvisete fjortiser her inne på dette punktet.

Ganske finurlig at den egenskapen som i størst grad avgjør om du kan leve av å spille gitar ikke blir nevnt på et gitarforum?

Keep on tapping!

Her var det mye bitterhet i omløp.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt poeng er at gitarister som av en eller annnen grunn ikke spiller solo, gjerne blir omtalt som dårlige. Jeg ser ikke helt automatikken i det. Derfor bitterheten eller hva det nå enn er.

Tror ikke folk ser på de som dårlige, blir vel mer sånn at man ikke ser helt hvorfor nettopp gitarelementet blir dratt fram hele tiden, når de fokuserer mest på synginga. Blir som å kalle Jimi Hendrix en stor vokalist, hvis du skjønner hva jeg mener.

Og de er flinke å synge, og flinke nok på gitar. Personlighet? Fint lite. Og når det kommer til synging holder jeg meg til de originale Gitarkameratene, nå som det ble dratt fram uansett. Driter vel i om de nye kara er flinke når jeg ikke hører noe skikkelig særpreg, som er noe du får med Sunde, Sivertsen, Nilsen og Eggum. For ikke å snakke om de instrumentale begavelsene, og sangene. Og humoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Øsytein Sunde er konge! De nye var oppvarming for Deep Purple i Hell før i år... Jeg fikk med meg 3 kompiser som buet etter hver sang... Er ille at de i det hele tatt får kalle seg "De Nye Gitarkammeratene"... Han Ali-gutten finns jo ikke flink til å synge... Kurt er i det minste et høydepunkt, han har fantastisk stemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det øyeblikket du tar med deg den rosa gitaren din med 0.07 strenger ut av det innestengte gutterommet(les: du får en betalt spillejobb), gir samtlige av dine medmusikanter blanke i om du kan spille 200000000000toner i sekundet.

Det de bryr seg om er kompinga. Utrolig, men sant!

Smak litt på ordet. Komp.

Og her kommer jeg til mitt poeng. Jeg vedder puddelhåret mitt på at de nye gitarkompisene griser 99% av alle kvisete fjortiser her inne på dette punktet.

Ganske finurlig at den egenskapen som i størst grad avgjør om du kan leve av å spille gitar ikke blir nevnt på et gitarforum?

Keep on tapping!

Haha, sant nok, men hvor mye hjelp har ikke folka i de nye gitarkammeratene fått av Idol el. lignende? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at de faktisk ikke kaller seg "De nye gitarkameratene". Det er bare et kallenavn de har fått av folk, fe og media. De uttalte i et intervju at om de skulle kalles noe syntes de at folk heller kunne kalle dem for Nachpielkameratene =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at de faktisk ikke kaller seg "De nye gitarkameratene". Det er bare et kallenavn de har fått av folk, fe og media. De uttalte i et intervju at om de skulle kalles noe syntes de at folk heller kunne kalle dem for Nachpielkameratene =)

Men de ivrer ikke akkurat for å bli omtalt som noe annet heller da... Flott at de ordentlige Gitarkameratene tar et oppgjør med dette, har ventet på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.