Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan bli berømt?


jackson js30

Anbefalte innlegg

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest HeavyBassDude

For det første, du er norsk, du er dødsdømt i det internasjonale musikk miljøet...

Uansett:

Samspill

Sterke sanger(trenger ikke å være nyskapende)

Spille glede!! du trenger ikke hoppe rundt hele scenen, men det hjelper og bevege deg, men vist du må tenke at "no må eg gjøre noe!" så e du dømt. Folk hører det på spillingen din og ser det på kroppspråket ditt om du koser deg, og det høres på bandet, har bandet det gøy, og koser seg på scenen, vil også publikum komme lengre frem og like musikken, det har noe med energien bandet putter inn. (bandet mitt kommer til å tape på det, jeg hater musikken, og de andre er litt tulling...)

Du må også ha noe som folk kan gripe fatt i og kjenne igjen, uten at det blir det samme om og om igjen, skal bruke muse som et eksempel:

Muse spiller i grunn mye forskjellig stil arter, men det er måten til Bellamy å synge på som gjør at du kjenner igjen "oy, Muse!" personlig har jeg lett for å kjenne igjen Wolstenhome's spille stil...

Siste men ikke minst:

For at du skal holde mer en noen få månder/år må du ha det som kalles enkelt og greit "Å ha det", det er ikke noe du kan styre, enten har du det eller ikke.

Har du det trenger du ikke engang kunne skrive sterke sanger, da er det alti noen som kan det som vil spille med deg, Verden trenger ikke BARE sangskrivere.

Endret av HeavyBassDude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, du er norsk, du er dødsdømt i det internasjonale musikk miljøet...

javel? jeg har to norske og et amerikansk band som er fast tidtrøyte. ved siden av det så gjør jeg jobber for et par andre amerikanske band som session og får forespørsler nå og da utenfor dette landets grenser om tjenester som bassist. greit å kunne spille litt mer enn metallica-covre om man skal kunne komme seg noen vei her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeavyBassDude

Er vertfall sånn det virker for meg, du hører ikke mye om store og kjente norske studio musikere.

Du må ha kontakter tror jeg, det er viktig, vet om en bassist her i bergen som jeg absolutt ikke syns er noe imponerende, men han har plenty med band, små kjente metal band og slikt..

Endret av HeavyBassDude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeavyBassDude

Det eneste jeg har å vise til er at gamle bandet mitt var finale band på eggstock festivalen, og det er ikke så veldig mye og skryte av :P

f.eks. hvordan fikk du et navn "ut der"? hvem spilte du med for at det skjedde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjah si det du. blood red throne har jeg vært med i fra starten av, og jobber med fjerde skiva nå. med eks-medlemmer fra satyricon og emperor, så allerede der har man automatisk et navn. vært på turne med band som cannibal corpse, og når man blir anbefalt av bassister som alex webster rundtom får man igjen et godt rykte. så nå om dagen reklamerer jeg for meg selv på myspace og youtube. bare det skaffet meg endorsement med warwick innen en uke. så internett er igrunn et flott medium om man vet å bruke det riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.