Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bandbil?


LTBR

Anbefalte innlegg

Caravelle 95 mod. lang type til salgs. 35 000 smukker!

Har en liten ide som kanskje fungere. Hvis en av foreldrene deres jobber i et firma som lar de ansatte bruke firmabilen gratis til enkle oppdrag, kan dere jo høre om dere kan låne bilen der av og til (hvis firmanavnet står på bilen får jo firmaet gratis reklame). Har forøvrig brukt Transiten til fatterns firma i forbindelse med flytting 2 ganger og det er utrolig hva man får plass i dem hvis man stuer skikkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så må du huske på at hvis dere blir stoppet med prøveskilt og er fem i bilen på turne, da blir ikke "onkel" glad.

Prøveskilt er til for prøvekjøring og flytting av bil. Blir dere stoppet vil dere sansynelig miste prøveskiltene på stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt en VW Caravelle (den gamle typen med motoren bak) som bandbil i mange år. Vi bruker gitarcombo, basscombo, trommesett pluss en diger kontrabass, og det går inn bak sammen med bagasje til fem mann og annet man trenger på langtur. Den burde holde til dere også siden kontrabassen tar nok mer plass en kabinettene deres.

HiAce o.l. har større bagasjeplass en Caravellen, så de blir store nok. Men folkevognbuss (eller hippie-container er jo den feteste bandbilen.

jeg brukte Caravellen som privatbil, og tok litt penger av hyra til bilutgifter hver gang. Nå måtte den vike for en litt mer familievennlig stasjonsvogn, og da blir det skaphenger når vi skal på tur. Har du bra kasser til gitarene så tåler de litt reising, vent med å sette inn rørforsterkerne til de har fått normal temperatur så er ikke det noe problem heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt amerikaner, selv om komforten og imaget er bra. Det er ikke gjort på 1-2-3 å få tak i deler til amerikanske biler her i lander, og så virker det som om drivstoffet renner tvert igjennom.

HiAce er OK bil, god å kjøre og pålitelig. Den skulle også romme fullt bandoppsett ganske greit, tror jeg. HiAcer er også grei å få tak i deler til og den er rimelig i innkjøp og bruker desidert mye mindre drivstoff enn amerikanske biler.

Siden dere er 5 stk med utstyr og bagasje vil det ikke være noe stort problem, men HiAce er dårlige/farlige på glatta. Jeg kjører lang HiAce varebil på jobben om sommeren, men jeg setter den fra meg med en gang jeg kjenner det er glatt. Siden den er bakhjulstrukket og er 95% tom i lasterommet hele tiden, slipper den utrolig fort hvis det er glatt. Men som sagt: Det er ikke noe stort problem når man får litt vekt over bakhjulene.

Lykke til i biljakten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke gjort på 1-2-3 å få tak i deler til amerikanske biler her i lander,

Faktisk er Amcar miljøet i Norge ganske stort. Og det finnes flere forhandlere som importerer alt av deler til bruksbiler. Skaffer man seg en kontakt innad i miljøet så er deletilgangen minst like god som for en gammel HiAce. Drivstoff kan brukes i stor grad ved "feil" bruk av gasspedal, noe som gjelder de aller fleste bilene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er mye lettere (og gøyere) å trykke flat pedal når man har en tørst 8'er under rompa, enn med den slappe sugedieselen til Toyota. Der er det heller en nødvendighet å være hard på høyrefoten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Det er ikke gjort på 1-2-3 å få tak i deler til amerikanske biler her i lander,

Faktisk er Amcar miljøet i Norge ganske stort. Og det finnes flere forhandlere som importerer alt av deler til bruksbiler. Skaffer man seg en kontakt innad i miljøet så er deletilgangen minst like god som for en gammel HiAce. Drivstoff kan brukes i stor grad ved "feil" bruk av gasspedal, noe som gjelder de aller fleste bilene. ;)

har am car klubb rett nedi gata jeg(H)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kan man tenke litt utradisjonelt og finne seg en brukt ambulanse av typen van... fant en '98 Ford Econovan (kongebil) 7,3 turbodiesel eks-ambulanse med alt av komfortutstyr til 48,000 kroner.

Den passer kanskje ikke budsjettet til et lite band, men utrolig fet bil. Lurer på om blålysene og sirenen følger med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel ikkje køyra med campingvogn på vanleg bilsertifikat?

Joda, men det er noen regler man må passe på:

At bil og tilhenger-redskap tilsammen ikke skal overstige 3500kg, totalvekt. La oss si at bilen har en totalvekt på 1800kg og den har lov til og trekke en henger på 1600kg.. da har du en totalvekt på 3400kg, altså, innenfor myndighetenes rammer. Dog, du har ikke lov å trekke henger med høyere tillatt totalvekt, enn hva bilens egenvekt er. Dette selv om bilen har lov å trekke mere, og at en er godt under 3500 kg.

Dette gjelder for vanlig bilførerkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. vart litt forvirra av at det er eiga linje for bil med campingvogn bakpå lappen

Tenker du på BE? Det er stor tilhenger... altså at totalvekten kan overstige 3500, men jeg husker ikke hvor mye den nye max vekten er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.