Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bugera amps


askret

Anbefalte innlegg

Ser det står masse synsinger og generelt nedlatende ting om Bugera amps her på forumet, men det er fra folk som aldri har prøvd dem...

Er det noen her som eier en slik, eller i det minste har hørt eller prøvd en, som kan si noe fornuftig om dem?

Det er jo vanvittig bra pris på dem, 120 Watt rør...

Og vær så snill, la oss slippe dette Behringer er noe dritt fra alle som aldri har sett dem engang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

3 uker er jo ingen problem dersom man har garanti, som burde vare minst ett år?

Ampen er billig, så man skal ikke forvente sååå mye av den. Sikkert verdt penga da.

Men den ser jo sinnsykt tøff ut, designet.

BugeraHDLG.jpg

Man kan forvente at den skal fungere. Vedkommende ba om pengene tilbake, og kjøpte en Mesa Rectifier isteden. Utseendet er jo mer eller mindre direkte kopiering av Peavey JSX.

Var i USA, btw,

Endret av alexi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den ser jo sinnsykt tøff ut, designet.

Den ser ut som grillen på en amerikansk pickup med masse hestekrefter. Om det er bra eller dårlig har jeg ikke bestemt meg for enda. :D

Men til saken: Generelt så er det vel ikke til å komme bort ifra at produsenter som leverer produkter som er svært billige i forhold til andre tilsvarende produkter, sparer inn kostnader ett eller annet sted. Som oftest har dette en innvirkning på produktets funksjon eller kvalitet. Det finnes ingen magisk/ukjent/hemmelig produksjonsprosess som gjør at noen kan produsere en svært billig røramp som er akkurat like god som de dyre ampene.

Når det er sagt så kan jeg ikke uttale meg om Bugera siden jeg ikke har prøvd en selv, men en skal være forsiktig med å forvente at merkets lyd og/eller kvalitet er på høyde med langt dyrere forsterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men til saken: Generelt så er det vel ikke til å komme bort ifra at produsenter som leverer produkter som er svært billige i forhold til andre tilsvarende produkter, sparer inn kostnader ett eller annet sted. Som oftest har dette en innvirkning på produktets funksjon eller kvalitet. Det finnes ingen magisk/ukjent/hemmelig produksjonsprosess som gjør at noen kan produsere en svært billig røramp som er akkurat like god som de dyre ampene.

Ikke noe magi nei. bare godt gammelt håndverk. De fysiske kretsene som sitter i ulike merker er SVÆRT like designmessig - delene har ofte veldig lik kvalitet. De dyre ampene er ikke dyre mest på grunn av deler, men på grunn av merke, utviklingskostnader, og rett og slett god gammeldags streetcred. Det hører med til historien at vi mennesker er SVÆRT subjektive i vår vurdering av kvalitet - pris er bare en av mange faktorer. Det er FULLT mulig å høre forskjell på to identiske signaler om man forventer å høre det.

Du kan jo tenke litt på produksjonskostnader i USA vs Indonesia også for eksempel. Verden er ikke svart/hvit.

Så - du har delvis rett, men essensen din er litt off center.

Endret av hucker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du bør snakke litt med en statistikk- person, siden du drar slutninger basert på to erfaringer. Du kommer til å høre at det faktisk har null relevans.

Er også en hel haug på Harmony-Central forumet som har spontandød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner fem stk som har hatt Bugera haalfstack, det ene var riktig nok en bassrigg, men alle har dødd, og ny har man jo fått, men som de sa de som eide dem, hvor manga ganger gidder man kjøre frem og tilbake å bytte eller vente i måned etter måned på reparasjon?? Og hva f... gjør man etter garantien går ut å den dør eller noe skjer??

Reklamasjonen er ikke som en garanti, den er mer begrensa..

Men men, holder med de fleste, lær av egne feil, ikke av andre sine... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.