Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Meshuggah


Greasykid

Anbefalte innlegg

Hola folkens!

cover-c33-d2.jpg

Har hørt litt på denne plata i det siste og m bare si at det må være fjorårets desidert beste utgivelse. Den trenger nok noen gjennomlyttinger på å sette seg skikkelig, men når den først sitter så sitter den noe så helt vannvittig.

Plata gjør noen sinnsyke krumspring fra det ene repetative temaet til det andre. Det er partier på plata som setter meg helt ut. Hamring på de dypeste strengene som er med en akkurat passe fet vocoderstemme på toppen utløser en "Meshuggasme" her i gården. Har aldri hørt maken! Det er en veldig krevende metallplate, men for de som er litt drevne i metallen skulle ikke denne by på større problemer.

Meshuggah har virkelig imponert meg i en tid der jeg stort sett bare går rundt å venter på den nye TOOL-plata. Bare det er godt gjort... ;)

Kommer helt sikkert til å gå til innkjøp av flere Meshuggahplater. Noen som i så fall har noen gode anbefalinger?

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem med singelen/EP'n/plata "I" Låter sinnsykt tøft. Har nå satt Meshuggah nest øverst på livelista. De kommer nok til å innta førsteplassen 4. juli... ;)

M

4. juli..?

Har jeg gått glipp av noe?

Vrimmel:

Om det er Meshuggah du mener, så er det liten tvil om at dette er et innovativt og spennende band spør du meg. På den annen side er selvfølgelig oppfattelsen av musikk subjektivt (men overhodet ikke 100%) og jeg har selv vært med å diskutert musikk her på gitarnorge jeg anser for å være meningsløs mens andre rådigger den, slik er det bare. :P

Om vi da tar tak i Meshuggah er dette et band jeg har hørt på i 11-12 år og har derfor fått med meg utviklingen deres ganske godt.

Det har som oftest vært en nærmest radikal forskjell (innenfor visse rammer seff) mellom skivene.

I likhet med så mye annen musikk må nok også Meshuggah være noe man er åpen for og kanskje venne seg til. De fleste som ikke hører på opera til vanlig vil ha noe problem med å "like" det til eksempel.

At Meshuggah kan virke ensformig for de som ikke er fans er lett å forstå.

Men for meg er Meshuggah en salig blanding av suggerende, nyskapende pur energi.

Når jeg hører Meshuggah får jeg alltid luft -gitar og -tromme -anfall :D

Meshuggah har gått nye veier og er f.eks. kjent for sine 8 strengs gitarer, komplekse rytmikk og Thordendals svært spesielle "solo-stil" (ha, for et ord).

At gutta i tillegg er glimrende musikere og et vannvittig live-band gjør jo heller ikke noe.

Nuvel, sikkert noen som kan skrive noe bedre enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt sikkert til å gå til innkjøp av flere Meshuggahplater. Noen som i så fall har noen gode anbefalinger?

Chaosphere og Destroy Erase Improve.

Støttes.

DEI er enorm, og Chaosphere er også veldig bra.

Synes også Contradictions Collapse er veldig bra, men ikke fullt så "skeiv":)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er bra med sånn musikk? Jeg har aldri klart å forstå den. For meg virker det litt ensformig. Ment som spørsmål, ikke nedrakking av musikken.

for min del er det det at de groover, men likevel også appelerer til den delen av meg som vil ha det litt innvikla.

syns også det kan bli kjedelig, iogmed at det er så monotont, men såpass innovative som meshuggah er får det være. ingen andre band som gjør den greia så bra. utenom coprofago da (anbefales til meshuggahfans)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem med singelen/EP'n/plata "I" Låter sinnsykt tøft. Har nå satt Meshuggah nest øverst på livelista. De kommer nok til å innta førsteplassen 4. juli... ;)

M

4. juli..?

Har jeg gått glipp av noe?

4. juli spiller TOOL på Quarten. De står akkurat nå første plass på livelista. Regner med at Meshuggah kommer til å innta den plasseringen eter jeg har sett TOOL. Erru me ell??

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.