Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Moonage Daydream


Peri

Anbefalte innlegg

Purevolume

På linken over finner du noen opptak vi har gjort i skolens studio.

Moonage Daydream har jeg mixa i en fei. Innrømmer gjerne at jeg ikke kan NOE om mixing, så mottar alle tips med stor takk. Janaxel her fra forumet spiller rytme og solo gitar. Regner med at Master_K kjenner igjen både vokalisten og bassisten:)

N.E.R.D låta spiller jeg bass på, mens janaxel spiller gitar.

Tower of Power låta har jeg egentlig ikke noe med å gjøre, men den ligger nå der....

Alt sammen er spilt inn og mixa i løpet av uka...check it out!

Endret av Peri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miksingen trenger en del jobb, men der har jeg null peiling så skal ikke gjøre noe mer enn å konstatere behovet.

Delvis enig med forrige post, men jeg synes vokalen var veldig bra i en del partier. Det er umulig å få den lik som originalen, så jeg er litt usikker på om den beste løsningen er å etterligne denne (som her) eller å finne en variant som ligger nærmere det en selv finner naturlig. Sminke, kort kjole og parykk som mulige remedier for å få vokalisten til å leve seg inn i situasjonen bør prøves. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Anders synger jo dritkult. Har en annen vokalmix som låter mye "slickere", men vi likte den litt upolerte versjonen best.

Gleder meg til å få litt konkrete forslag fra noen av lydgutta til hva som kan gjøres med mixen. Dette er som sagt bare gjort i en fei, og det av folk som ikke har peil.

Sjekk også ut de andre låtene hvis dere gidder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokalen var flau å høre på. Jeg måtte skru av.

Monnage - På refrenget kunne dere boostet gitaren og bassen, for vokalharmoniene kommer i veien og får det til å høres feil ut.

Gitarene er litt lave generellt, og litt udefinerte. Bassen er litt slapp i miksen, jeg ville kjørt en litt hardere kompressor og litt EQ på den. Er det et orgel i bakgrunnen? I såfall burde dere recorde det på nytt, og finne en lyd som plasserer seg bedre i miksen, og fyller ut tomrommene.

Gitarsolen var ganske kjip også, den manglet sjarm. Den er også alt for høy.

Heldigvis var alt ganske tight, trommene høres fine ut, selvom cymbalene er litt for skranglete, men det kan ha noe med lydkvaliteten å gjøre.

Kan sikkert komme med flere detaljerte ting hvis det ønskes.

Endret av Cerpin Taxt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Dette var på langt nær ikke Anders på sitt beste, men for all del en bra tolkning :) Hilse hilse. Ola spiller funky...

Nope, han var sjuk. Men vi måtte bare ta opptaket kvikt for å få det med på skolecden. Uansett, det som er kult med anders, er at det alltid er nerve i det han gjør, samme hva det er. At vokalen er flau synes jeg bare er piss, men det blir vel en smakssak kanskje. (med mindre ct tenker på lyden) Digger også gitarsoloen - akkurat så klisjefylt som den skal være, samtidig som det ikke blir for mye.

Ellers er mixen og spillinga langt fra topp. En ting vi sliter med når det gjelder mixinga, er at det som regel låter dritfett i studio, men dritkjipt på vanlige cd-spillere. I dette tilfellet hadde vi heller ikke tid til å brenne det ut for å teste.

Hør gjerne på de andre opptakene også. Stort sett de samme folka som spiller, bortsett bassisten som byttes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders synger til vanlig som en gud. Helt enig i det du sier. Litt synd at han var forkjølet da, men slikt skjer. Har du forresten hørt noe annet fyren har gjort?

Jeg skal forresten høre på de andre opptakene. Synger Anders der også? Spiller han trommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Dette var på langt nær ikke Anders på sitt beste, men for all del en bra tolkning :) Hilse hilse. Ola spiller funky...

Nope, han var sjuk. Men vi måtte bare ta opptaket kvikt for å få det med på skolecden. Uansett, det som er kult med anders, er at det alltid er nerve i det han gjør, samme hva det er. At vokalen er flau synes jeg bare er piss, men det blir vel en smakssak kanskje. (med mindre ct tenker på lyden) Digger også gitarsoloen - akkurat så klisjefylt som den skal være, samtidig som det ikke blir for mye.

Ellers er mixen og spillinga langt fra topp. En ting vi sliter med når det gjelder mixinga, er at det som regel låter dritfett i studio, men dritkjipt på vanlige cd-spillere. I dette tilfellet hadde vi heller ikke tid til å brenne det ut for å teste.

Hør gjerne på de andre opptakene også. Stort sett de samme folka som spiller, bortsett bassisten som byttes ut.

Nei, jeg tenkte på selve fremførelsen. Men som sagt, det er en smaksak.

Mitt poeng med kritikk av gitarsoloen var at en såpass klisjefylt solo passer dårlig inn i en låt av en av verdens mest innovatite og spennende musikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes som sagt tidligere at ting kunne blitt miksa mye bedre. Særlig gjort noe med vokalen i miksen. Ellers så likte jeg vokalen selv om det var småsurt innimellom, og kompet var ganske så bra. Snakker om NERD låta. Koringa var noe av det værre jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.