Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

For de som hater metal, og "skikkelig rask solo-spilling"


oystein1988

Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Og til deg oppi der som sa at Øystein Sunde spillte rask, og da var jo det og galt...

Galt? Langt derifra. Jeg bare lo litt av postinga di og slengte noen kontraster inn som humoristisk virkemiddel jeg ;)

Her, ta en Cola ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til deg oppi der som sa at Øystein Sunde spillte rask, og da var jo det og galt...

Galt? Langt derifra. Jeg bare lo litt av postinga di og slengte noen kontraster inn som humoristisk virkemiddel jeg ;)

Her, ta en Cola ;)

hehe no hard feelings... La oss høre på Øystein Sunde, og feste med cola... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler meg skakk av enkelte metal-band, uansett "sjanger", slike "viermørkeogskumlemedtaggeroggirinntrykkavåværekirkebrennere"-band. Men det har ingenting med musikken å gjøre. De fleste som spiller musikk i den sjangeren er dyktige, både musikalsk og hvertfall teknisk. L

Ja, noen av de er veldig flinke tekniske, men syntes ikke det er noen prestasjon å bare spille en skala opp og ned alle veier og kalle det en solo...

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes forsåvidt rask solospilling er greit, dret meg litt ut der asså, men hvertfall, BM soloer og får ikke å snakke om gitarlydene dems, det misliker jeg sterkt... Ikke det at jeg misliker all metall, slik som Metallica hører jeg en del på...

Men en mod kan stenge denne hvis han/hun vil, kommer bare til å bli en evig diskusjon. Fikk hvertfall sagt det jeg mente :P

Og til deg oppi der som sa at Øystein Sunde spillte rask, og da var jo det og galt... Jeg har ikke noe imot Sunde, syntes han er en fremdragene gitarist... Han spiller jo også for det meste på kasse-gitar, noe de svarthåra "skumle" metalfolka som jeg mener ikke gjør... Er jo en liten forskjell på å være flink på kassegitar, enn å hamre løs på en gitar med alt for mye gain, bass og null diskant...

greit at du ikke takler litt mer brutal musikk, du kan i det minste prøve å lytte litt på musikken før du prøver å kommentere den ;) uansett ufattelig intetsigende tråd, sett på prometheusskiva til emperor og ta deg en bolle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja faen altså, SHRED SUGER!

når skal shredderne begynne å spille med litt feel?

er jo bare runking...alle og hver en.. Michael Angelo, Allan Holdsworth, Yngwie Malmsteen, Shawn Lane.. bare fort gitarspill :rolleyes:

SHRED SUCKS SHRED SUCKS SHRED SUCKS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes forsåvidt rask solospilling er greit, dret meg litt ut der asså, men hvertfall, BM soloer og får ikke å snakke om gitarlydene dems, det misliker jeg sterkt... Ikke det at jeg misliker all metall, slik som Metallica hører jeg en del på...

Men en mod kan stenge denne hvis han/hun vil, kommer bare til å bli en evig diskusjon. Fikk hvertfall sagt det jeg mente :P

Og til deg oppi der som sa at Øystein Sunde spillte rask, og da var jo det og galt... Jeg har ikke noe imot Sunde, syntes han er en fremdragene gitarist... Han spiller jo også for det meste på kasse-gitar, noe de svarthåra "skumle" metalfolka som jeg mener ikke gjør... Er jo en liten forskjell på å være flink på kassegitar, enn å hamre løs på en gitar med alt for mye gain, bass og null diskant...

greit at du ikke takler litt mer brutal musikk, du kan i det minste prøve å lytte litt på musikken før du prøver å kommentere den ;) uansett ufattelig intetsigende tråd, sett på prometheusskiva til emperor og ta deg en bolle..

Ja hørte at emperor var litt bra... skal sjekke de ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager en post for å sjekke om det er noen andre her som også hater black metal, med alt for mye gain på den kjempetøffe skumle piggete gitaren sin. Altfor raske soloer, skrikesteme og ellers bråkete musikk... Noen her som har noe å si?

Ja hørte at emperor var litt bra... skal sjekke de ut...

Skarr'u ikke stå får det du har sagt 'a gutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo innen shredd sjangeren selv, men likevell er det mye shredd jeg ikke tåler. Micheal Angelo f.eksempel. Hannes musikk greier jeg bare ikke og høre på, ok, han er sykt flink teknisk, men det er jo ikke noe musikalsk i fyrn? Yngwie Malmsteen er flink som fillern teknisk, men variasjon? Han spiller jo samme licksene over og over igjen. Steve Vai synes jeg er hakke bedre en Micheal Angelo, for han har mange sanger som faktisk er musikalske. Joe Satriani vill jeg ikke en gang kalle shredder, han bare rocker og rocker.

Kan liste opp maaaaaaaange til men gidder ikke.

Jeg liker heller ikke slike folk som synger om selvmord, kirkebrenning og sauer.

Sier det bare jeg: Jason Becker er og blir kongen av musikk. Både musikalsk og teknisk.

Endret av Mr.Mag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler at dere ser dokumentaren " Satan Rides The Media", så får dere hvertfall vite hvorfor mange av dere tror at alle som driver på med black metal er satanister og kirkebrennere.[/litt satt på spissen}

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hate shred er like dumt som å like Eminem! [/fakta]

Nå har i det minste Eminem noen tekster som har litt mening. Yngwe å resten av den flokken der spiller solo på solo. Sier ikke at jeg liker Eminem, men nå mener jeg at vokal er en meget viktig del av en sang..

Syns bare at det blir litt mye gitar i malmsteen... Og tekstene er primitive(MANOWAR!!!!!)

Endret av Janice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har problemer med min Line 6 Relay G70 live. Den har fungert bra i mange år, men det har blitt mer ustabilt de siste årene. Til info så bruker de andre i bandet G30 fra Line 6. På soundchecks så funker alt fint. Jeg kan gå rundt hele scenen og mister ikke lyden. Men under konserten, med folk (og mobiltelefoner) i salen, så kan jeg knapt bevege meg bort fra mottakeren uten av jeg mister signalet.. Er det noe jeg kan gjøre for å løse dette eller er hele oppsettet utdatert? Det merkelige er riktignok at G30, som er en dårligere og eldre modell, funker helt fint for de andre i bandet.. 
    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.