Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste gitarkjøp?


Tidy

Anbefalte innlegg

jeg har et lite dillemma! og det er: Hvilken gitar skal jeg kjøpe?

jeg er ganske fersk når det kommer til stykket, og har bare spillt i litt over 1 år.

jeg har en Squirer fender, showmaster gitar nå, men syns den blir litt vel skral, og ikke helt ypperlig alt i alt... så nå vil jeg ha ny! :)

jeg spiller for det meste rock og heavy metal, så det må være en gitar som har en lettspillt hals, samtidig som du kan trøkke FET lyd ut av den. har prøvd noen forskjellige gitarer, f.eks Les Paul custom, men den synes jeg var litt hard og hadde litt tykk hals.. jeg har også prøvd et par PRS custom, noe jeg er ekstremt fornøyd med.. denne hadde en god og lettspillt hals og fin sustain :)

MEN: jeg har ikke tenkt å bruke 30.000 på en gitar, noe som disse eksemplarene kostet :P

så hva anbefaler folk her i en prisklasse fra ca 4-12.000?

har hørt at ibanez har et par gode metalgitarer i denne prisklassen, PRS SE har noen gode... ?

hjelp! :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jackson SL2H eller SL1(kan du lett få skaffa til rundt 8000-10000) made in usa btw.

Jackson Pro serien(japse serien av de over, bare mye bedre enn dagens "standard" jackson gitarer)

Charvel model 1 til 7 (model 7 er en super tele btw :P)

fine gitarer, som selges meget billig....laget i Japan

merk at det finnes "San Dimas" Charveller og Jackson gitarer, disse er da custom laga i USA... og er i en heeelt annen prisklasse få for tia.

ESP M1/M2/M3 eller Horizon (samme pris som over)

Ibanez 3120(Mahogny kropp) eller RGT3120(neck-through) (Rg modellen kan skaffes til rundt 6000 Kr, RGT

modellen er rundt 3 Lapper dyrere på bruktmarkedet)

Ibanez RG550/560/565/570 serien. Geniale arbeidsgitarer for metal og lignende.

samme gitar, bare med forskjellig mic-oppsett.

RG550: Humbucker - Singlecoil - Humbucker montert på plekterbrett

RG560: Humbucker - Singlecoil - Singlecoil

RG565: Humbucker og Singlecoil + reverst hode

RG570: Humbucker - Singlecoil - Humbucker(samme som 550 uten plekterbrett, er ikke sikker på andre forskjeller)

litt eldre Ibanezer som 750/760/770

RG750: Veldig lik RG550, bare med Sharkfin gripebrett, har også plekterbrett

RG760: Samme som over, bare uten plekterbrett og med H/S/S oppsett

RG770: er vell kanskje den MEST blodharrye og tøffeste Ibanezen laget imo :P ser ut som en 750, bare med funkye farger og Maple hals...og sharkfin innlays som er samme farge som Finishen på gitaren!

ser ut som dette http://www3.sympatico.ca/jimi_d/guitars/gone/rg770.jpg

Så har man jo også signatur Ibanez'er, Paul Gilbert modellen er jo rå da....Sabre/S modeller.

Eldre USA Kramer. (billige og GODE gitarer, sjekk etter Stagemaster, er lik eldre ESP horizon gitarer, og soloister)

USA Hamer gitarer.

BC Rich USA(assasin, gunslinger, mockinbirds)

Peavey Wolfgang usa(sjekk også ut eldre superstrater fra begynnelsen av 90tallet!)

EBMM gitarer

Caparison(blir faktisk dyrest ut i gruppa her! )

Custom laga Warmoth gitarer man kan finne på Ebay.

Fernandes superstrater.

Fender HM strater. disse er laget i japan, er 24 band, h/s/h og Floyd Rose.. .

Fender mex/japan/og usa Floyd Rose strater...kan enkelt modifiseres på

Schecter gitarer. nå dagens diamond serier er gode de, men husk at schecter var custom laga før(forsåvidt noen enda), mens enda Tom Anderson laga micer og deler til gitarene

de fleste av gitarene, utenom kanskje noen Jackson, ESP,EBMM og Caparison modellene kan bli funnet til under 10000...

i utlandet seff ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips.. jeg skal ta å sjekke igjennom de gitarene som er mulig av disse her, så går jeg nok til anskaffelse av en :)

Forresten.. skulle hatt meg et lite stack også, eller en god combo forsterker.. hva ville vært å anbefale her? (jada, vet jeg maser fælt) :rolleyes:

har sett litt på ENGL bl.a og Marshall... også vært henni MESA / boogie... noe å anbefale her?

hadde vært greit om det kom under 15... der blir vel EGENTLIG ENGL litt ukelukket på stack delen, men det er kanskje mulig å få tak i noe allikevel?

noen andre tips? Marshall sitt Marshall MG100HDFX Stack, blir dette veldig "bie-aktig lyd"? eller er det bunntrøkk og bra lyd i dette?

tips mottas med takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips.. jeg skal ta å sjekke igjennom de gitarene som er mulig av disse her, så går jeg nok til anskaffelse av en :)

Forresten.. skulle hatt meg et lite stack også, eller en god combo forsterker.. hva ville vært å anbefale her? (jada, vet jeg maser fælt) :rolleyes:

har sett litt på ENGL bl.a og Marshall... også vært henni MESA / boogie... noe å anbefale her?

hadde vært greit om det kom under 15... der blir vel EGENTLIG ENGL litt ukelukket på stack delen, men det er kanskje mulig å få tak i noe allikevel?

noen andre tips? Marshall sitt Marshall MG100HDFX Stack, blir dette veldig "bie-aktig lyd"? eller er det bunntrøkk og bra lyd i dette?

tips mottas med takk ;)

et gammelt Marshall stack fikser du deg lett til under 10 lapper. Og det er mye bedre enn MG100HDFX greiene, noe som er bare drit spør du meg.

Mesa kan du fikse de gtil 15000 ja, spørs bare på hvor heldig du er, og på om du er nødt til å ha et Mesakabinett.

Jeg kjøpte siste Marshall kabinettet mit for 2000, og det var så godt som nytt. Solgte også Mesatoppen min for 10000. Så der hadde du jo hatt et greit stack til 12;)

Engl er generelt litt billigere enn Mesa, så det er iallefall fullt mulig å få til under 15000.

Engl Powerballer går vel brukt for ca 10000 og opp.. .og med kabinett skulle det være mulig å finne et til under 15 hvis du har litt god tid. Ikke kjøp nytt stack iallefall, da taper du masse penger. Samme går for gitaren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et gammelt Marshall stack fikser du deg lett til under 10 lapper. Og det er mye bedre enn MG100HDFX greiene, noe som er bare drit spør du meg.

Mesa kan du fikse de gtil 15000 ja, spørs bare på hvor heldig du er, og på om du er nødt til å ha et Mesakabinett.

Jeg kjøpte siste Marshall kabinettet mit for 2000, og det var så godt som nytt. Solgte også Mesatoppen min for 10000. Så der hadde du jo hatt et greit stack til 12;)

Engl er generelt litt billigere enn Mesa, så det er iallefall fullt mulig å få til under 15000.

Engl Powerballer går vel brukt for ca 10000 og opp.. .og med kabinett skulle det være mulig å finne et til under 15 hvis du har litt god tid. Ikke kjøp nytt stack iallefall, da taper du masse penger. Samme går for gitaren...

skjønner :)

fant nettopp et Randall stack som var til salgs.. har hørt noe bra om dette... spesielt når det kommer til metal og rock?

RANDALL RH200X Head

RANDALL RA412CV

det var dette sammensettet...

koster veil. 14.000 nytt ca... bruktprisen var 6800.. tror du det er et dumt valg?

bør jeg få det billigere? og mest av alt: er det no bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har muligheten til å strekke deg litt høyere ville jeg funnet meg noe annet.

Å betale nesten 7000 kroner for et transistorstack blir litt feil.

Du har jo mye tøfft i 7000 kroners klassen, masse fint brukt, men også nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

japanske Jackson Pro serien er bedre enn dagens billig Jacksoner ja, men langt i fra bedre enn USA Select modellene... Usikker på hva du mente her Jonathan...

:blink:

jeg mener at de er "billigere" utgaver av USA serien-

usa serien er de best lagde jackson gitarene IMO, men Professional serien er billigere, og ikke så langt ifra USA serien...

har bare prøvd RR pro og Soloist pro.. knall gitarer! ialfall med tanke på at de er 50% billigere enn USA jackson.

så Tidy, sjekk ut Professional serien om du er på jakt etter Jackson, men ikke finner eller har råd til USA serien :)

forsåvidt kan det sies at Charvel hadde noen veldig gode Soloister på tidlig 90-tallet... 475, 650 og 750XL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Ibanez JEM som jeg vurderer å selge.

Mer eller mindre lik denne: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/t...0px-JEM7VWH.jpg

Har noen skrammer, men er en utrolig player's gitar til den bruktprisen. Tross alt en gitar som kostet rundt en 26-28.000,- i sin tid.

En knall gitar som ser utrolig fet ut samtidig som den låter veldig bra. Lettspilt hals, Humbucker/singlecoil/humbucker konfigurasjon som gir deg alt fra fet lead lyd til Stratocaster-aktig singlecoil lyd.

Er ikke 100% sikker på å selge ennå, men G.A.S.er så hinsides etter en Tyle rom dagen, så ingenting er umulig. Send meg en epost for pris og om det skulle være interessant. j.h.haraldsen@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Det ligger 3 stk på Reverb, men en fra Japan og to fra UK. Samme på Ebay, kun Japan og UK. I Norge er det vel bare å følge med på Marketplace på Facebook og Finn.no. Keg har også kjøpt gitarer på svenske blocket.se og tradera.com, men det medfører usetthandel og moms (som fra Japan og UK) hvis man skal ha den tilsendt og ikke tar en harrytur samtidig. Går også å legge ut en ønskes kjøpt-annonse på Finn og håpe på napp.
    • Jeg ønsker å avslutte min konto, vet ikke hvordan man gjør det
    • Noen som vet om hvor jeg kan få i tak på en epiphone g400 korina i Norge? Hadde en før men solgte den, nå angrer jeg.
    • Jeg liker ferske strenger og bytter gjerne når jeg må, til Ernie Ball eller DA som er reimeligere.  Spiller ikke live eller i band lenger, men vet om et par som spiller mye mer enn meg og verdsetter den ekstra kosten med Elixir for å slippe å bytte så ofte. Går litt på bekostning av lyd, da Elixir har "mindre klang" i seg men til gjengjeld varer lenger.
    • Takk. Mener å huske at Elixir ble regnet som å være best blant mange.. Men hvordan er synes å dette nå? Og dersom man f.eks spiller en del live og bytter strenger ofte så har det vel mindre å si eller?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.