Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plekter


Terning

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg foretrekker Pickboy plektre. Enormt bra grep på de plektrene. i tillegg så har de en helt spiss tupp som jeg elsker.

brukte jazz III før men sluttet fort med de da jeg oppdaget pickboy.

Prøvde med et big stubby plekter for en stund siden men konkluderte med at tuppen var for rund.

Endret av Hans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen plektre som er bedre enn andre til å spille fort, eller er det bare en smakssak?

Du spiller fortere med et tykt plekter enn et tynt. Tykke plektre gir mer kontroll, da de ikke bøyes når du treffer strengen. De aller raskeste gitaristene bruker Jim Dunlop Jazz III, den røde varianten.

:lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pickboy Pos-a-grip plekter må jo stå for Piece-of-SHIT så jævlig fort de knekker.

Ser man slemt på et slikt plekter så går det i tusen biter.

Spiller du sinnsykt hardt eller noe slikt?

Skjønner ikke hvordan det er mulig å knekke et plekter. Har aldri klart det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pickboy Pos-a-grip plekter må jo stå for Piece-of-SHIT så jævlig fort de knekker.

Ser man slemt på et slikt plekter så går det i tusen biter.

Spiller du sinnsykt hardt eller noe slikt?

Skjønner ikke hvordan det er mulig å knekke et plekter. Har aldri klart det selv.

Det er jeg som kjøpte de inn (pakke med 50 stk). Langer over av og til en del av de til MjaMjo for å bli kvitt de, for de går så lett i stykker.

Jeg har ikke bare dritt å slenge om de. De sitter veldig komfortabelt mellom fingrene og jeg liker anslagslyden. Og at de knekker kan ha sammenheng med at det er de som er 0,75 mm, og at jeg til tider har veldig harde anslag. Hadde antakeligvis ikke vært noe problem om jeg hadde hatt de på 1 mm.

Nå sverger jeg til de grønne Dunlop-plekterene. Er vel rundt 0,75 mm, de også.

Edit: Ser at det er en god del som bruker Jazz III-plektere her. Jeg gjorde det en lang stund, men noe som plaget meg enormt var hvor liten tid det tok før den mista den fine anslagslyden. Flere som opplever det samme?

Endret av AlexanderT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.