Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall Jcm Stack


arpeg

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

"Marshall-stack" er en gjenganger for litt ferske gitarister som ikke egentlig vet helt hva de er ute etter.

No offence, men var jeg deg, ville jeg holdt igjen planene litt.

Om du ikke har noen som helst begrep om hvilken serie som vil passe deg best, vil jeg heller anbefale deg å teste litt forskjellig forsterkere, og ikke nødvendigvis bare Marshall.

Fortell litt om hva slags lyd du ser for deg, eller hva slags musikk du spiller, så kan jeg hjelpe deg videre på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Om man spiller god rock er vanligvis Fender eller Marshall best.. om man spiller gay shred så prøver man sånne fancy schmancy amper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva slags musikk du skal spille.

EVH = 12 serie Plexi + 4x12 med GBs

Rock = 100W JMP topp og 4x12 med GBs.

AC/DC = JTM45 + 4x12 med GBs.

Heavy rock = tidlig åttitalls 2203/2204 + 4x12 med GBs eller V30s

ZW = tidlig åttitalls 2203 + vrengboks + 4x12 med EVM12L (hvis du greier å løfte kassa)

Det som er litt viktig er at alle marshall toppene fram til ca 1980 forandret seg fra år til år så de låter alle forskjellig. Også viktig er at en Marshall 4x12 er ikke nødvendighvis så fett, det er høytalerne i den som teller. Orginale kasser med GBs fra 70 tallet er det feteste til rock/blues, til mer heavy rock er 80talls kasser med V30 eller EVM fetere. De eneste jeg vet om som liker 75watterne til marshall er Gary Moore og Malmsteen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man spiller god rock er vanligvis Fender eller Marshall best.. om man spiller gay shred så prøver man sånne fancy schmancy amper..

Det er den mest latterlige påstanden jeg har hørt noensinne. Men kan man egentlig vente mer fra en som linker til FpU i signaturen?

Forøvrig er Glukes oversikt over Marshallamper kjempebra, og bør gi en pekepinn. Det bør også føyes til at de fleste eldre Marshalls er svært uvennlige når det kommer til å spille på lavt volum. Om du planlegger å ha riggen hjemme som øvingsforsterker, er neppe et Marshall 4x12 oppsett så gunstig, ihvertfall ikke uten en slags form for attenuator.

Endret av vwh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man spiller god rock er vanligvis Fender eller Marshall best.. om man spiller gay shred så prøver man sånne fancy schmancy amper..

Det er den mest latterlige påstanden jeg har hørt noensinne. Men kan man egentlig vente mer fra en som linker til FpU i signaturen?

Forøvrig er Glukes oversikt over Marshallamper kjempebra, og bør gi en pekepinn. Det bør også føyes til at de fleste eldre Marshalls er svært uvennlige når det kommer til å spille på lavt volum. Om du planlegger å ha riggen hjemme som øvingsforsterker, er neppe et Marshall 4x12 oppsett så gunstig, ihvertfall ikke uten en slags form for attenuator.

Helt enig, når jeg nettopp hadde starta å spille var det marshall som var best, ingen protest!

Jeg elsker fortsatt de eldra modellene, men de nye er bare skvip, du kan jo sjekke ut Laney, Orange og Matamp om det er britisk du vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ute etter en live forsterker. Har tilgang på en 100 watts marshall vanligvis, men den låter ikke så bra høyt, derfor ser jeg nå etter en rørforsterker. Jeg har prøvd en del fender forsterkere, men personlig liker jeg marshall lyd bedre..

Jeg spiller mest rock, men vil gjerne ha mulighet til å spille flere sjangere. Har sett for meg JCM 800 som hvisnok passer godt til rock/hardrock.. Hvis dere har andre alternativer så er det bare og komme med dem.

Takker for alle tips!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.